Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@03:15:00 GMT

کارگاه آموزشی طب کار و بیماریهای شغلی

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۱۵۰۶۳

کارگاه آموزشی طب کار و بیماریهای شغلی

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،کارشناس مسئول بهداشت حرفه ای مرکز بهداشت شهرستان مهاباد در این کارگاه آموزشی گفت: بیماریهای شغلی به سبب  فعالیت کاری فرد شاغل و در اثر عوامل زیان آور محیط کار بوجود می آید که تشخیص و پیشگیری از این نوع بیماری ها نسبت به سایر بیماریها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سیاوش مهرور افزود: صاحبان مشاغل فنی، کشاورزان ، معدن کاران ، رانندگان  ، قالیبافان ، زنان خانه دار ، افراد و گروههای پرخطر و در معرض خطر از جمله گروههای هدف غربالگری معاینات شغلی به منظور پیشگیری زودرس بیماریهای شغلی و مرتبط با کارهستند.

به گفته مهرور در فرآیند معاینه شاغلان توسط پزشکان دوره دیده طب کار متقاضیان جهت اخذ کارت سلامت شغلی به آزمایشگاه مرکز بهداشت برای انجام آزمایش های مربوطه با تعرفه دولتی ارجاع داده می شوند و در مراحل بعدی معاینات اسپیرومتری،ادیومتری و بینایی سنجی برای شاغلان انجام گرفته و پس از تأیید نهایی پزشک مربوطه کارت سلامت شاغلان صادر می شود.

 انتهای پیام/ع

کارت سلامت شغلی برای شاغلان صادر می شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۱۵۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از آذربایجان‌غربی صادر شد

عبدالحمید سرتیپی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به صادرات ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از استان، گفت: پارسال میزان صادرات نسبت به سال ۱۴۰۱ با افزایش ۱۴ درصدی مواجه بود.

وی اضافه کرد: ترکیه، عراق، چین، افغانستان، فدراسیون روسیه و سوریه از جمله مقاصد صادراتی آذربایجان غربی پارسال به شمار می‌روند.

سرتیپی ادامه داد: عمده کالا‌های صادراتی از آذربایجان‌غربی نیز شامل مواد پتروشیمی، موادمعدنی، محصولات‌صنعتی، محصولات‌کشاورزی، صنایع‌تبدیلی، فرش و صنایع‌دستی بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی ادامه داد: پارسال براساس کارت‌های‌بازرگانی استان بیش از ۳۹۵ هزار تن انواع کالا‌های موردنیاز به ارزش ۹۱۴ میلیون دلار وارد کشور شد که ترکیه، عراق، چین، امارات متحده عربی، کره‌جنوبی و هند مهمترین مبادی این کالا‌ها بود.

سرتیپی با بیان اینکه در صدور و تمدید کارت‌های‌بازرگانی در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال پیش از آن، ۷۱ درصد افزایش داشتیم، گفت: در این مدت ۲ هزار و ۵۴۵ فقره کارت‌بازرگانی، ۸۶۱ فقره کارت پیله‌وری و ۲۱ هزار و ۹۰۸ فقره‌کارت مرزنشینی صادر شد.

آذربایجان‌غربی از جمله مبادی صادرات و واردات کشور به شمار می‌رود؛ این استان ۹۶۷ کیلومتر مرز، ۹ گمرک و پنج پایانه مرزی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از آذربایجان‌غربی صادر شد
  • ۱۳۵۰ گواهی سلامت ورزشکاران در اردبیل صادر شده است
  • خروج هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی در بوکان از چرخه مصرف
  • معدوم ۱۲ تن مواد غذایی فاسد در طرح نوروزی غرب خراسان
  • پلمب ۱۳۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی سبزوار
  • ۲ هزار بازرسی بهداشتی در قالب بسیج سلامت نوروزی گناوه انجام شد
  • فوت ۱۵ کردستانی در حوادث کار
  • ۵۰۰مدرسه مختلط در کهگیلویه وبویراحمد
  • آغاز مهارت افزایی دانشجویان داروسازی با همکاری صنایع سلامت محور
  •  ارائه آموزش‌های شهروندی به بیش از ۴۴ هزار نفر در گرگان