Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدها تن از کرده‌ها و حامیانشان در چندین شهر در سراسر اروپا دست به راهپیمایی زده و علیه اقدامات نظامی ترکیه در عفرین واقع در شمال غرب سوریه اعتراض کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گروهی از معترضان در مقابل سفارت آمریکا در رم در اعتراض به عملیات نظامی ترکیه علیه نیروهای کرد در عفرین دست به راهپیمایی و تجمع اعتراضی زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عملیات نظامی از سوی ترکیه با عنوان "شاخه زیتون" رسما روز شنبه کلید خورد و ترکیه با حملات هوایی مواضع کردها را در این شهر شمالی سوریه هدف قرار داد. امروز (یکشنبه) رسانه‌ها گزارش دادند که حمله زمینی نیز به عفرین آغاز شده است.

دولت آنکارا گفته است که این حملات علیه ترکمان‌ها، کردها یا عرب‌های ساکن در عفرین نیست بلکه علیه "گروه‌های تروریستی" در منطقه است.

راهپیمایی‌های مشابهی روز شنبه در آلمان نیز برگزار شد؛ در فرانکفورت، گروهی 400 نفره از حامیان کردها در مرکز شهر تجمع کردند.

همچنین صدها کرد نیز در برلین در اعتراض به اقدام نظامی ترکیه در عفرین راهپیمایی راه انداختند.

روز شنبه، همچنین صدها تن از حامیان کردها در خیابان‌های پاریس دست به راهپیمایی علیه دولت ترکیه زدند. معترضان بنرهایی علیه اردوغان و در حمایت از کردها در دست داشتند و خواستار توقف عملیات نظامی ترکیه شدند.

ده‌ها کرد نیز در خیابان‌های کپنهاگ دانمارک دست به راهپیمایی زدند و خواستار توقف این عملیات نظامی شدند.

پیش از آغاز این عملیات، حامیان کردها در انگلیس دست به راهپیمایی زده بودند. روز جمعه 150 تن در مقابل سفارت ترکیه در لندن حضور یافتد تا مراتب اعتراض خود را به حمله ترکیه در عفرین اعلام کنند.

به گفته ارتش ترکیه، عملیات شاخه زیتون برای پاکسازی شبه نظامی یگان‌های حفاظت خلق کرد و "تروریست‌ها" در عفرین در حال انجام است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۱۵۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پلیس آلمان به دانشجویان حامی فلسطین

پلیس آلمان به دنبال سرایت خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی به این کشور به تظاهرات حامیان فلسطین در محوطه دانشگاه هامبولت حمله کرده و چند تن از تظاهرکنندگانی که دست به تحصن زده بودند را بازداشت کرد.

به گزارش ایسنا، حامیان فلسطین با برپایی تحصن در مقابل ساختمان اصلی دانشگاه هامبولت در مرکز شهر برلین حمایت آلمان از جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه را محکوم کرده و خواستار پایان فروش تسلیحات به این رژیم شدند.

دانشجویان شرکت کننده در تحصن اعتراضی در مقابل ساختمان اصلی دانشگاه هامبولت شعارهایی در حمایت از فلسطین و محکومیت رژیم صهیونیستی از جمله «غزه را آزاد کنید» و «اسرائیل فاشیست است» را سر دادند. آنها همچنین خطاب به دولت آلمان شعارهایی برای مطالبه توقف فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی سر دادند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» چندین نفر از تظاهرکنندگان به نشانه همبستگی با فلسطینی‌ها چفیه پوشیده و علامت‌هایی حمل می‌کردند که رویشان نوشته شده بود: «وقتی بی‌عدالتی قانونی می‌شود، مقاومت وظیفه می‌شود».

ماموران امنیتی و پلیس آلمان بعد از دادن هشدارهایی به تظاهرکنندگان به منظور متفرق شدن، به خشونت و زور علیه آنها متوسل شده و ده ها نفر از آنها را بازداشت کردند.

گروه‌های دانشجویی حامی فلسطین در آلمان همراستا با جنبش‌های دانشجویان حامیان فلسطین در دیگر کشورهای غربی با صدور فراخوان‌هایی خواستار برپایی تحصن‌های اعتراضی در محوطه‌های دانشگاه‌ها به منظور اعتراض به حمایت‌های آنها از رژیم صهیونیستی درجنگ علیه نوار غزه شده‌اند.

آنها همچنین از مقام‌های آلمانی خواستند به سرکوب حامیان فلسطین و معترضان ضد رژیم صهیونیستی در دانشگاه ها و موسسات آموزشی خاتمه دهند.

از ۱۷ آوریل تا کنون موج فزاینده تظاهرات و تحصن دانشجویان حامی فلسطین که ابتدا از دانشگاه‌های کلمبیا و ییل در آمریکا آغاز شده و در ادامه به دانشگاه‌های دیگر ایالات متحده و کشورهای غربی سرایت کرده ادامه یافته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی مقاومت عراق به هدفی نظامی، اینبار در جولان اشغالی
  • حمله دیگری از مقاومت اسلامی عراق به یک مرکز نظامی صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی
  • ارتش صهیونیستی کشته شدن ۳ نظامی خود را تائید کرد
  • تائید کشته شدن نظامی صهیونیست در حمله مقاومت فلسطین
  • راهپیمایی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب در بوشهر برگزار می‌شود
  • جزئیات جدید از عملیات دو مرحله‌ای قسام علیه پایگاه کرم ابوسالم
  • مقر فرماندهی ارتش اسرائیل در کرم ابوسالم هدف قرار گرفت
  • حمله پلیس آلمان به دانشجویان حامی فلسطین
  • تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو و در حمایت از توافق با مقاومت
  • تظاهرات گسترده علیه نتیاهو و در حمایت از توافق با مقاومت