Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحصیل در مدارس نمونه دانشگاهی از آرزو های دیرینه دانش آموزان شهرستان سرباز است که در دی ماه 95 و پس از کلنگ زنی و آغاز عملیات ساخت یک باب مدرسه ۶ کلاسه سما در بخش پیشین این شهرستان، امید رسیدن به این آرزوی دیرینه در دل های دانش آموزان محروم سرباز روشن شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پاپایا، رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما تهران به همراه حمید مومنی خواه مدیر کل عمران سازمان سما با هدف شناخت مشکلات پیش روی دانش آموزان محروم سیستان و بلوچستان از منطقه محروم دوشنبه چات از توابع شهرستان سرباز بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا آزادبر با مفید و ارزشمند خواندن این بازدید، گفت: یکی از اهداف و سیاست‌های مهم سازمان سما حل مشکلات تحصیلی دانش آموزان نیازمند با ایجاد فضای آموزشی در مناطق محروم است که در راستای همین هدف و به دنبال طرح موضوع در جلسه شورای معاونین این سازمان از خیران سما تهران دعوت به عمل آمده و تشکیل چندین جلسه با آنان، قرار شد تا با حضور یک نماینده از خیران ، بازدیدی از منطقه محروم دوشنبه چات صورت گیرد تا در صورتی که امکانات لازم موجود بود نسبت به ایجاد فضای آموزشی در این روستا اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از رسالت های سازمان سما کمک به آموزش و پرورش است، افزود: در همین راستا و در بازدیدی که از روستای دوشنبه چات به همراه مدیر کل عمران سازمان سما و یکی از خیران سما تهران انجام گرفت متوجه شدیم که تعدادی 130 دانش آموز در شرایط سخت و با کمترین امکانات در مقطع دبستان دخترانه و پسرانه مشغول به تحصیل هستند که نیازمند کمک خیرین مدرسه ساز هستند.

رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما تهران  بیان کرد: در این بازدید، نشستی با بخشدار منطقه و مدیر آموزش و پرورش شهر پیشین از توابع شهرستان سرباز انجام شد که پس از برسی های اولیه و با توجه شرایط موجود منطقه قرار شد تا برای تسهیل در ساخت فضای آموزشی چند کلاسه برای دانش آموزان این منطقه از پیمانکاران بومی منطقه و کمک خیران سما تهران بهره ببریم.

حمید مومنی خواه نیز در این بازدید با تاکید بر اینکه دانش آموزان این منطقه نیازمند کمک خیران مدرسه ساز هستند، اذعان داشت: دیدن این صحنه‌ها و محرومیت‌های موجود در منطقه که برای برخی از هموطنان عزیزمان مشکلات زیادی را ایجاد کرده است، وظیفه ما را در راستای خدمت رسانی دشوارتر می‌کند.

وی ادامه داد: در دیداری که با مسئولان شهرستان سرباز و پِیمانکار بومی این منطقه داشتیم، نقشه‌های عمرانی که قبلا برای این منطقه تهیه شده بود را ارائه کردیم و با بحث و تبادل نظر در نهایت قرار شد گام‌های مفیدی در زمینه ساخت فضای آموزشی برداشته شود.

لازم به ذکر است که دی ماه سال 95 کلنگ ساخت یک باب مدرسه ۶ کلاسه سما در بخش پیشین شهرستان سرباز با حضور معاون اداری مالی سما، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان، فرماندار و مدیر آموزش‌ و پرورش این شهرستان و با هدف توسعه مدارس سما در مناطق محروم کشور به زمین زده شد.


انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۱۵۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار طرح مدرسه هنر در کاشان

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کاشان گفت: طرح مدرسه هنر با حضور دانش‌آموزان مدرسه محمد رسول الله (ص) و مدرسه ابتدایی فقیه در فرهنگ‌سرای خانواده سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان آغاز شد.

محمد علی فرجی با بیان اینکه  این طرح با هدف دانش‌افزایی در موضوعات علمی، هنری و مهارتی و همچنین ارتقای شور و نشاط دانش‌آموزان آغاز شده افزود: بازدید و آشنایی دانش‌آموزان با هنر‌های سنتی قلم‌زنی، زری‌بافی، سفال و خوشنویسی با هدف احیا و پویایی این‌گونه مشاغل و ایجاد انگیزه برای یادگیری و کسب درآمد از این حرف سنتی از جمله بخش‌های اصلی این طرح است.

او گفت:  دانش‌آموزان با شرکت در طرح مدرسه هنر در کنار بازدید، تجربه کار با سفال به صورت دستی و با چرخ سفالگری و قلم‌زنی در سطح پایه را کسب می‌کنند.

رئیس سازمان، انجام آزمایش‌های علمی به سبک کیمیاگری و مشاهده واکنش‌های شیمیایی، بازی‌های آبی، نقشه گنج و بازی‌های فکری و هیجانی را بخش دیگری از این اردوی یک روزه است.

فرجی تصریح کرد: فرهنگ‌سرای خانواده در فضایی سنتی و دلنشین با ارائه طرح‌های آموزشی و تفریحی متنوع، آماده میزبانی از گروه‌های دانش‌آموزی به صورت اردو‌های یک روزه و همچنین جشن‌های دانش‌آموزی در روز‌های پایانی سال تحصیلی است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۵۰۰ مدرسه نیمه تمام استان کرمان طی ۲ سال
  • آغاز به کار طرح مدرسه هنر در کاشان
  • آموزش زبان فارسی در ارمنستان موجب تقویت تعاملات دو کشور می‌شود
  • افتتاح مدرسه خیرساز در خنداب
  • ۱۴ منطقه فارس میزبان دانش آموزان قرآنی
  • زیرساخت‌های ورزش مدارس در میامی توسعه یافت
  • ۳۰درصد ساختمان‌های آموزشی گناباد فرسوده است
  • عشقی فراتر از خدمت.../ماندن در منطقه محروم؛ به واسطه عشق به دانش‌آموزان
  • روایتی از معلمی در مناطق محروم؛ از زندگی در کانکس تا حسرت نیاموخته‌ها
  • کمک ۲۳۰ میلیارد ریالی خیرین برای مدرسه سازی در گناباد