Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@00:25:20 GMT

مصرف محصولات تراریخته چگونه سم BT را وارد بدن شما می‌کند + فیلم

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۱۵۶۷۵

مصرف محصولات تراریخته چگونه سم BT را وارد بدن شما می‌کند + فیلم

‍‍‍‍‍‍

پرفسور علی کرمی؛ متخصص بیوتکنولوژی پزشکی با ارائه توضیحی درباره محصولات تراریخته، به نحوه تولید سم BT در این محصولات می‌پردازد و دلایل دروغ بودن ادعای استفاده کمتر از سموم در محصولات تراریخته را تشریح می‌کند. ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰ اجتماعی خانواده و جوانان محیط زیست و گردشگری نظرات

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ یکی از دروغهای بزرگی که جریان تراریخته‌پرست و تجارت‌پیشه برای توجیه کشت محصولات تراریخته در کشورمان به خورد برخی مجامع نخبگانی کشورمان داده، ادعای استفاده کم‌تر از سموم کشاورزی در کشت و تولید محصولات دستکاری شده ژنتیکی است!

برخلاف ادعای این جریان، تجربه کشورهای آلوده به کشت محصولات تراریخته طی دو دهه اخیر نشان داده که کشت بذرهای تراریخته نه‌تنها میزان استفاده از سموم کشاورزی را کاهش نداده بلکه با گذشت هر سال از زمان آغاز کشت محصولات تراریخته در اراضی زیر کشت این محصولات، به دلیل ایجاد مقاومت علفهای هرز به سموم مورد استفاده از جمله گلایفوسیت، میزان استفاده از این سموم با رشدی تصاعدی مواجه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه فیلم کوتاهی از پرفسور علی کرمی؛ متخصص بیوتکنولوژی پزشکی درباره محصولات تراریخته و نوع مکانیزم عمل این محصولات برای مقابله با آفات با تولید سم BT آمده است و پرفسور کرمی دلایل دروغ بودن ادعای استفاده کمتر از سموم در محصولات تراریخته را تشریح می‌کند:

 

بیشتر بخوانید: 2 دروغ بزرگ درباره فواید محصولات تراریخته/ افزایش مصرف سم با کاشت تراریخته

بیشتر بخوانید: دروغ دیگری از "تاجران تراریخته" افشا شد + فیلم

انتهای پیام/

Rsaadati/Psaadati/S2,18,23,1302/CT1 پیوست اظهارات پرفسور علی کرمی درباره مضرات تراریخته و دروغی به نام مصرف کمتر سموم 480p

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۱۵۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد از کرج و آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران ممنوع شد

رییس پلیس راه البرز گفت: تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران برای روان سازی ترافیک  ممنوع شد.

سرهنگ "پیمان کرمی " روزشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این ممنوعیت تردد به سبب کاهش بار ترافیکی و بازگشت سفر به سمت کرج و تهران صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: تردد انواع وسایل نقلیه از مرزن آباد به سمت تهران و کرج با اعلام ماموران پلیس راه در محل از سه ساعت دیگر به طور کامل یک طرفه می‌شود.

کرمی گفت: اکنون تردد از میدان امیرکبیر تا شهرستانک فقط برای افراد بومی میسر است.

به گزارش ایرنا مرکز کنترل ترافیک پلیس راه ناجا با شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ به صورت شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور و آماده امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی است.

نیمی از جاده کرج - چالوس به مسافت ۱۶۰ کیلومتر در استان البرز و مابقی در مازندران واقع شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • خسارت ۵۰ درصدی بارندگی به گندمزار‌های خوزستان
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت
  • دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات: مالیات مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات است
  • خسارت بارندگی به گندمزارهای آماده برداشت در خوزستان
  • خسارات سنگین طوفان به ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زارهای خوزستان
  • تردد از کرج و آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران ممنوع شد
  • مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات
  • ادعای جدید دختر دیگو مارادونا درباره مرگ اسطوره
  • مردم پول ندارند سمند ۲۰ سال پیش را عوض کنند؛ می‌خواهند خودروی برقی وارد کنند؟
  • کاکایی، کارشناس صنعت خودرو: مردم پول ندارند سمند ۲۰ سال پیش را عوض کنند؛ می خواهند خودروی برقی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیونی وارد کنند؟