Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد جامعه‌شناسی در دانشگاه‌ تهران تاکید کرد: متاسفانه خیلی وقت است که زنگ خطر ناامیدی در میان جوانان و دانشجویان به صدا درآمده است، اما هیچ‌یک از مسئولان توجه‌ای به آن ندارند.

دکتر امان‌الله قرایی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا درباره دلایل کاهش میزان امید در میان جوانان و دانشجویان اظهار کرد: امید به زندگی و امید به آینده دو مساله جدا هستند و هرکدام علت‌ و معلول‌های خاص خودش را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه میزان و درصد امید جوانان و دانشجویان به آینده، بهبود زندگی و پیشرفت بسیار افت پیدا کرده است.

وی بالارفتن هزینه زندگی، بیکاری، شکاف طبقاتی و نگرانی از آینده را از دلایل مهم کاهش امید در میان جوانان دانست و افزود: آینده برای جوانان و دانشجویان مبهم است و دلواپس آینده شغلی و زندگی خودشان هستند. متاسفانه خیلی وقت است که زنگ خطر ناامیدی در میان جوانان و دانشجویان به صدا درآمده است، اما هیچ‌یک از مسئولان توجه‌ای به آن ندارند.

قرایی‌مقدم تصریح کرد: مهاجرت و کاهش ازدواج یکی از مسائل مهم ناامیدی است. اگر جوانی به آینده خود امیدوار باشد، ازدواج نمی‌کند؟ اگر دانشجو یا فارغ‌التحصیلی به اشتغال خود در آینده امیدوار باشد، مهاجرت می‌کند؟ متاسفانه جوانان و دانشجویان ایرانی از شرایط روحی و روانی مناسبی برخوردار نیستند.

شیوع ناامیدی مانند یک بیماری واگیردار در بین دانشجویان

این استاد دانشگاه ادامه داد: بارها به مسئولان تذکر دادیم که آقا ناامیدی در میان جوانان بی‌داد می‌کند و این ناامیدی مانند یک بیماری واگیردار در بین دانشجویان و جوانان شیوع پیدا کرده است پس تا دیر نشده اقدامی کنید، اما تا الان هیچ‌یک از مسئولان به آن توجه نکرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه ناامیدی باعث بدبینی مردم بخصوص جوانان به حکومت می‌شود، گفت: اگر جوانان ما به آینده خودشان امید داشتند آیا دست به اعتراض می‌زدند و علیه دولت و سیستم شعار می‌دادند؟

فساد مالی و تبعیض از دلایل ناامیدی در میان جوانان

قرایی‌مقدم، فساد مالی برخی از مسئولان و اعمال تبعیض میان جوانان را یکی دیگر از دلایل ناامیدی در میان جوانان و دانشجویان دانست و افزود: وقتی مردم عدم مجازات مسئولان رشوه‌بگیر و فاسد را می‌بینند نه تنها از آینده ناامید می‌شوند بلکه نسبت به سیستم و حکومت نیز بدبین خواهند شد.

این جامعه شناس در ادامه توضیح داد: متاسفانه جناح‌های سیاسی برای رسیدن به قدرت و تخریب رقیب خود از هیچ اقدامی سرباز نمی‌زند و دائما در حال رشد و تقویت یاس و ناامید در جامعه هستند تا از این طریق به قدرت دست یابند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۱۶۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام کرمان آیدکس، آغاز گذر از اقتصاد مبتنی بر منابع به اقتصاد مبتنی بر دانش است

ایسنا/کرمان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: پیام کرمان آیدکس، آغاز گذر از اقتصاد مبتنی بر منابع به اقتصاد مبتنی بر دانش و تکنولوژی است و باید این ذهنیت را در مسئولان ایجاد کنیم.

سیدمهدی طبیب زاده امروز ۱۶ اردیبهشت ماه در نشست خبری دومین همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان(کرمان آیدکس ۲۰۲۴) اظهار کرد: برگزاری همایش کرمان آیدکس ۲۰۲۴ فرصت مغتنمی است.

وی بیان کرد: برخی سهم جنوب استان را در شاخص‌های توسعه پایدار موثر می‌دانند در حالی که در شمال و مرکز استان کرمان نیز این شاخص‌ها پایین است و بایستی رویکرد استان به سمت ارتقاء شاخص‌های توسعه پایدار و زندگی مردم پیش برود.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان با بیان اینکه موضوعی که نگران آن هستیم، آینده استان است، گفت: به دلیل اینکه اقتصاد استان کاملاً مبتنی بر منابع است و منابع، تجدیدپذیر(معدن و آب) نیستند و زمانی این منابع پایان می‌یابد و باید از همین حالا برنامه‌ریزان فکر کنند روزی که معادن نبود، باید چه کنیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۷۵ درصد درآمد مالیاتی استان کرمان از ۱۰ شرکت صنعتی معدنی است، تصریح کرد: هیچ کشوری نمی‌تواند از محل منابع، توسعه یابد مگر منابع را صرف تکنولوژی و صنایع جدید بکند و باید سرمایه‌گذاری‌ها را به این سمت سوق بدهیم و رویداد کرمان آیدکس می‌گوید به سمت چه صنایع، خدمات و گردشگری پیش برویم که آینده نسل‌ها تامین شود.

طبیب زاده با بیان اینکه باید زنجیره ارزش نوآورانه و فناورانه در فولاد و مس داشته باشیم، افزود: رویداد کرمان آیدکس باب گفت و گو را باز می‌کند و می‌خواهد تحولی در نگرش‌ها ایجاد کند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: پیام کرمان آیدکس، آغاز گذر از اقتصاد مبتنی بر منابع به اقتصاد مبتنی بر دانش و تکنولوژی است و باید این ذهنیت را در مسئولان ایجاد کنیم و افکار عمومی این مطالبه را از مسئولانی که منابع سرشار کشور و استان در اختیارشان است، چگونه می‌خواهند با این منابع آینده استان را بسازند؟

وی اظهار کرد: وقتی کارها مبتنی بر دانش باشد، تکنولوژی، خلق ثروت و اشتغال فارغ التحصیلان به دنبال آن خواهد بود. ضمن اینکه پتانسیل استان کرمان در نیروی متخصص فراوان است و بسیاری از افراد موفق کشور و دنیا از این استان هستند.

طبیب زاده تصریح کرد: باید محیطی فراهم کنیم که پیش برنده کسب و کار باشد و نگرش را تغییر بدهد. بایستی برای عملکرد مسئولان معیار بگذاریم تا بدانیم مصرف منابع چه میزان منفعت برای استان داشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد
  • رئیس سازمان سینمایی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • خزاعی: تشکیل شورا فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • وحشت روزنامه دولت از برملاشدن ناتوانی‌های اقتصادی دولت سیزدهم
  • تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • تشکیل شورا فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • پیام کرمان آیدکس، آغاز گذر از اقتصاد مبتنی بر منابع به اقتصاد مبتنی بر دانش است
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند