Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@10:06:45 GMT

بافته‌های داری نفیس اردبیل معرفی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۱۶۱۸۰

بافته‌های داری نفیس اردبیل معرفی می‌شود

اردبیل – مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل از معرفی بافته‌های داری و فرش دستبافت نفیس این استان در قالب برگزاری نمایشگاه هنری خبر داد.

کریم حاجی‌زاده در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: استان اردبیل یکی از استان‌های شاخص به لحاظ تولیدات داری است و در نظر داریم در قالب نمایشگاه هنری در تالار خطایی اردبیل، بخشی از تولیدات استان را معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به لحاظ تولید فرش، گلیم، ورنی، جاجیم و سایر بافته‌های داری می‌توان آثار نفیسی در گسترده جغرافیایی شمال تا جنوب این استان مشاهده کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با اذعان به اینکه فرش دستبافت اردبیل از قدمت قابل‌توجه برخوردار است، ادامه داد: از سویی جاجیم خلخال، گلیم نمین و ورنی مغان اردبیل توانستند سال گذشته نشان جغرافیایی صنایع‌دستی را کسب کنند.

به گفته حاجی‌زاده پرونده ثبت ملی شهر عنبران به عنوان شهر گلیم نیز در دست بررسی است و در مجموع قابلیت شهرهای اردبیل در تولید بافته‌های داری نیازمند اطلاع‌رسانی گسترده است.

وی همچنین با تأکید به اینکه یکی از نفیس‌ترین فرش‌های تولیدی کشور متعلق به بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی اثر ثبت جهانی این استان است، اضافه کرد: این اثر نفیس در حال حاضر در موزه ویکتوریا و آلبرت انگلستان نگه‌داری می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان متذکر شد: علاوه بر معرفی فرش و بافته‌های داری استان در نمایشگاه هنری، در نظر داریم بخشی از توانمندی صنایع‌دستی استان در یازدهمین نمایشگاه گردشگری ایران نیز معرفی شود.

به گفته حاجی‌زاده نمایشگاه هنری از سه تا شش بهمن از ساعت ۱۰ صبح تا هشت شب در تالار خطایی اردبیل دایر خواهد بود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۱۶۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردبیل در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو ۲۰۲۴

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل استان اردبیل هم در این نمایشگاه توانمندی های صادراتی خود را به نمایش خواهد گذاشت.
غرفه استان اردبیل در سالن شماره ۴۱ مرکز نمایشگاه‌های بین المللی تهران و غرفه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اردبیل هم در سالن شماره ۳۵ نمایشگاه/ میزبان بازدیدکنندگان است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزی طرح بوم در اردبیل
  • نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد(ص) در شورای شهر شیراز برپا شد
  • اردبیل در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • برنامه ریزی نمایشگاه آثار موزه ایران در آذربایجان شرقی
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود
  • «سفر آخر» شهید آوینی تماشایی شد/ بینال ونیز و حواشی غرفه یهودیان