Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، این مراسم از ساعت 10 روز یکشنبه با حضور حسن روحانی رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده سپاه، محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور، غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان فارسی، امیر فرزاد حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، علی ربیعی وزیر کار و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنین حجت الاسلام گلپایگانی مسئول دفتر مقام معظم رهبری، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، علیرضا محجوب نماینده تهران در مجلس، بیژن زنگنه وزیر نفت، سید محمود علوی وزیر اطلاعات، سید حسین هاشمی قائم مقام وزیر کشور، محمدرضا عارف نماینده مردم تهران در مجلس، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس تهران بزرگ، دریادار علی بدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه و همچنین برخی از کارکنان سفارتخانه ها نیز در این مراسم حضور داشتند.
غلامعلی حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: جانباختگان نفتکش سانچی فرزندان این خاک و آب هستند و برای رونق اقتصادی کشورمان تلاش می کردند.

وی افزود: این اتفاق اگر برای دریانوردان سایر کشورهای جهان رخ می داد قطعا دلمان می سوخت و این حادثه همه ملت ایران را داغدار کرد.
حداد عادل گفت: به عنوان یک شهروند وظیفه خود دانستم که در این مراسم شرکت کرده و با خانواده ها و مردم داغدار کشورمان ابراز همدردی کنم.

علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: در خصوص جانباختگان کشتی سانچی و پلاسکو (مربوط به شهدای خدمت) قانونی وجود ندارد که باید این موضوع رسیدگی شود.
وی گفت: بنیاد شهید، این جانباختگان را جزء شهدای خدمت محسوب می کند ولی مقررات و مصوبه ای در مجلس وجود ندارد تا نمایندگان بتوانند در این موضوع تعیین تکلیف کنند.

بنا به این گزارش 16 دی یک کشتی فله بر چینی حامل 64 هزار تن گندم در سواحل شانگهای به نفتکش ایرانی سانچی که حامل بیش از 130 هزار تن میعانات گازی بود، برخورد کرد.
در این حادثه، نفتکش سانچی با 30 تبعه ایرانی و دو بنگلادشی دچار حریق و انفجارهای سنگین شد که کار امداد رسانی در منطقه را با مشکل مواجه و در برخی مواقع ناممکن کرد.

با دستور و تاکید رییس جمهوری علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مسئول ویژه رسیدگی به این واقعه تعیین شد و گروههای کارشناسی و امدادی از جمله تکاوران ارتش به منطقه اعزام شدند تا با هماهنگی مقامات و مسئولان چینی و همکاری برخی کشورهای دیگر کارهای مربوط انجام گیرد، اما اقدام های فوریتی و ضربتی برای خاموش کردن شعله ها و تعیین وضعیت خدمه نفتکش ایرانی به دلیل گستردگی دامنه انفجارها و همچنین دمای بسیار زیاد حاصل از آتش سوزی بی ثمر ماند، زیرا نزدیک شدن به کشتی سانچی و حضور طولانی مدت در آن برای بررسی وضعیت میدانی ناممکن شده بود.

سرانجام، روز یکشنبه 24 دی ماه خبر جان باختن همه کارکنان و غرق شدن تانکر نفتکش ایرانی «سانچی» اعلام شد. رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه پیام تسلیتی صادر کردند و هیات دولت روز دوشنبه 25 دی ماه را به این مناسبت عزای عمومی اعلام کرد.
بررسی های کارشناسی در این زمینه با هدف تعیین بروز علل واقعه در دست اقدام است و قرار است اطلاعات جعبه سیاه این نفتکش طی سه روز آینده با حضور طرف ها ذینفع بازخوانی شود.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۱۶۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از پوستر برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی

تفاهم‌نامه همکاری سازمان امور دانشجویان و دانشگاه شیراز برای برگزاری «آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی» در خردادماه ۱۴۰۳، طی مراسمی به امضای دکتر هاشم داداش‌پور، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان و دکتر محمد مؤذنی، رئیس دانشگاه شیراز رسید.

همچنین در ادامه‌ی این مراسم، باحضور جمعی از دانشجویان غیرایرانی و مدیران دانشگاه شیراز در سالن آمفی تئاتر پردیس بین‌الملل دانشگاه شیراز، از پوستر برگزاری «آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی» در سال جاری رونمایی شد.

براساس تفاهم‌نامه منعقدشده، دانشگاه شیراز در خردادماه ۱۴۰۳، میزبان برگزاری مراسم نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی است که با حضور بیش‌از ۴۰۰ نفر از دانش‌آموختگان غیرایرانی دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار خواهد شد.

رونمایی از نخستین ماهنامه ملل دانشجویان غیرایرانی دانشگاه شیراز

گفتنی است، در ادامه‌ی این مراسم، دانشجویان غیرایرانی دانشگاه شیراز در نشست صمیمانه‌ای با معاون وزیرعلوم و رئیس سازمان امور دانشجویان و مسؤولان دانشگاه شیراز به گفتگو و تبادل‌نظر پرداختند و مهم‌ترین دغدغه‌ها و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

همچنین در این مراسم از نخستین شماره «ماهنامه ملل» که ازسوی دانشجویان غیرایرانی برای معرفی هرچه بیش‌تر و شایسته‌تر فرهنگ‌ها، آداب و رسوم، ظرفیت‌ها و جاذبه‌های کشور‌های مختلف تهیه می‌شود، رونمایی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • جزئیات برگزاری مراسم سالروز عملیات «بازی دراز» اعلام شد
  • عادل فردوسی‌پور به صدا و سیما بازگشت / مراسم یادبود مسعود اسکویی در مسجد بلال
  • حضور وزیر ورزش در مراسم ترحیم مرحوم اسکویی
  • مراسم یادبود مسعود اسکویی امروز برگزار می‌شود
  • مراسم یادبود اسکویی امروز برگزار می‌شود
  • مراسم یادبود صدای ماندگار ورزش امروز برگزار می شود
  • مراسم یادبود «خبرنگاران آسمانی» در قزوین برگزار می‌شود
  • برگزاری مناظره علمی پیرامون لایحه عفاف و حجاب در مشهد
  • دستگاه های اجرایی تنگستان در برگزاری مراسم سوم خرداد همکاری کنند
  • امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از پوستر برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی