Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@20:38:23 GMT

همایش فصل تئاتر در شهرستان دماوند برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۱۶۸۲۸

همایش فصل تئاتر در شهرستان دماوند برگزار می‌شود

دبیر همایش فصل تئاتر شهرستان دماوند گفت: این همایش در اردیبهشت ماه سال آینده در شهرستان دماوند برگزار می‌شود و تاکنون نیز ۲۴ تئاتر برای شرکت در این همایش اعلام آمادگی کرده‌اند. ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱ استانها تهران نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دماوند، آئین نکوداشت تجلیل از سیاوش فضلی به پاس سه دهه فعالیت در شهرستان دماوند صبح امروز با حضور مسئولان و دوستداران تئاتر در سالن آمفی‌تئاتر کوثر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی نوروز قزوینی در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در جهت پیشرفت تئاتر شهرستان دماوند، همایش فصل تئاتر در این شهرستان در اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود که تاکنون 24 تئاتر برای شرکت در این همایش آماده شده است.

وی ادامه داد: از میان گروه‌های تئاتر 15 گروه به مرحله نهایی راه پیدا می‌کنند که برگزیدگان به مدّت 15 شب بر روی صحنه اجرای عمومی خواهند داشت؛ به این ترتیب در سال آینده حدود 200 شب اجرای تئاتر داریم که البته این تئاترها مناسبتی بوده و نقطه عطفی در تئاتر شهرستان است.

دبیر فصل تئاتر دماوند همچنین با اشاره به مراسم نکوداشت سیاوش فضلی عنوان کرد: این مراسم نخستین اقدام در زمینه تئاتر شهرستان دماوند و یکی از اقدامات شورای تخصصی تئاتر در این شهرستان است که به پاس سه دهه تلاش در زمینه تئاتر برگزار شد همچنین در این مراسم از پنج پیشکسوت تئاتر شهرستان نیز تجلیل به عمل آمد.

نوروز قزوینی با بیان اینکه تئاتر شهرستان رو به پیشرفت است و استعدادهای خوبی در شهرستان وجود دارد ادامه داد: ایجاد تماشاخانه تخصصی تئاتر در شهرستان دماوند یکی از موارد مهّم و مورد تأکید است که رایزنی‌های لازم با استان و برخی ادارات شهرستان انجام شده اما هنوز نتیجه‌ای نداشته که امیدواریم این موضوع سرعت بیشتری بگیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 10 گروه با تعداد 200 نفر به صورت تخصصی و آموزش دیده در شهرستان دماوند در حوزه تئاتر مشغول به فعالیت هستند که این تعداد نسبت به جمعیت، در قیاس با سایر شهرستان‌ها در سطح خوبی قرار دارد.

انتهای پیام/ح

R7840/P1357/S6,60/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۱۶۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسن شکری عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران از اجرای طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند خبر داد و اظهار کرد: این طرح به منظور ترویج فرهنگ درخت‌کاری‌اجرا شده است.

وی گفت: با هدف تحقق تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش و وزارت جهاد کشاورزی در خصوص پویش ایران سرسبز - ایران قوی و طرح کاشت یک میلیارد درخت به مدت چهار سال، «طرح هر مدرسه یک نهالستان» برای دانش‌آموزان مدارس ابتدایی سطح شهرستان دماوند در حال اجراست.

شکری افزود: در همین راستا کارگاه آموزشی یک روزه مدرسه ابتدایی خواهران بابایی دماوند در نهالستان و ایستگاه تولید بذر و نهال مرتعی شمس منابع طبیعی شهرستان دماوند برگزار شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دماوند عوان کرد: در این برنامه کارشناسان واحد جنگل اداره منابع طبیعی شهرستان دماوند در مورد اهمیت درختکاری، حفظ طبیعت، نحوه کاشت بذر و نگهداری و مراقبت از آن را به دانش‌آموزان آموزش دادند.

شکری تصریح کرد: همچنین در این برنامه جهت دریافت کارت همیار طبیعت از دانش‌آموزان دعوت به عمل آمد تا با تحویل مدارک شناسایی به واحد آموزش و ترویج اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند مراجعه و ثبت‌نام کنند.

کد خبر 6097471

دیگر خبرها

  • جزئیات برگزاری مراسم سالروز عملیات «بازی دراز» اعلام شد
  • اختتامیه دومین جشنواره نوجوان و جوان برتر ساوجبلاغ برگزار می‌شود
  • مراسم سالروز شهادت رئیسعلی دلواری در سطح بین‌المللی برگزار شود
  • طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند اجرا شد
  • همایش بزرگ عفاف و حجاب اصناف شهرستان‌های غرب البرز برگزار می‌شود
  • همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سمنان برگزار می‌شود
  • زمان تشییع و خاکسپاری شهید مرزبانی در قروه اعلام شد
  • مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در پیشوا برگزار شد
  • مراسم وداع با شهید اعتماد در قروه برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در چهاربرج + فیلم و تصاویر