Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: با بیان اینکه در سال ۹۲، ظرفیت تولیدات صنایع تبدیلی ۳۲ میلیون و ۲۷۰ هزار تن بود که در سال ۹۵، به ۴۶ میلیون تن رسید که قرار است به ۵۰ میلیون تن افزایش یابد. ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲ استانها البرز نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، محمدعلی طهماسبی در مراسم تجلیل از نمونه‌های بخش کشاورزی استان البرز که صبح امروز در سالن همایش علوم دامی برگزار شد، با اشاره به اینکه استان البرز ویترین کشاورزی است که هرچه در آن اتفاق میافتد بر شهرهای دیگر تاثیر می‌گذارد، اظهار داشت: در حال حاضر بحث گرده‌افشانی مطرح است که می‌تواند در باغات و مزارع 20 الی 25 درصد افزایش تولید داشته و بر کیفیت تاثیر بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی با بیان اینکه ستاد گرده‌افشانی در وزارتخانه ایجاد شده است که باید در استان‌ها هم ایجاد شود، ادامه داد: برای سم پاشی باید از سموم کم ضرر و در زمان خواب زنبور که گرده‌افشانی می‌کنند استفاده شود.

وی با اشاره به کشت متراکم، بیان کرد: دوران کشت‌های غیر متراکم تمام شده و تراکم بیش از 4 هزار هکتار است و نباید آب و خاک و نیروی انسانی را هدر داد.

طهماسبی با بیان اینکه تولیدکنندگان می‌توانند ایجاد سایبان را از محل تسهیلات گلخانه با گرفتن وام انجام دهند که در مصرف آب 30 درصد صرفه جویی می‌شود، اضافه کرد: در سال 92، تولید محصولات کشاورزی 97 میلیون تن بوده است که در سال 95 به 120 میلیون تن با وجود بارش کمتر رسید که این امر حاصل تحقیقات و اجرا بوده است. 

وی با اشاره به اینکه یکسری از ظرفیت‌های ایجاد شده در بخش آب و خاک در سطح ملی در 5 سال اخیر 18 هزار میلیارد تومان هزینه شده که آبیاری تحت فشار در 700 هزار هکتار در اراضی سنتی و 250 هزار هکتار اراضی تجدید شده انجام شده است، عنوان کرد: با هر سطح و شکلی می‌توان آبیاری فشرده انجام داد و در سال جاری 3 هزار میلیارد تومان برای آبیاری تحت فشار تخصیص داده شده است.

طهماسبی با بیان اینکه در سال 92، ظرفیت تولیدات صنایع تبدیلی 32 میلیون و 270 هزار تن بود که در سال 95، به 46 میلیون تن رسید که قرار است به 50 میلیون تن افزایش یابد، اضافه کرد: صنایع تبدیلی جزو صنایع دارای اولویت در وزارتخانه است.

وی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر در مکانیزاسیون 5 هزار و 700 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است، گفت: گلخانه‌ها فرصتی است که برای تولید انبوه هم بسیار مفید است و در گلخانه‌ها 10 برابر آب ذخیره می‌شود و شهرداری‌ها باید به عنوان سرمایه‌گذار وارد این امر شوند.

انتهای پیام/ز

R41451/P41362/S6,50/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۱۶۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان خوزستانی گندم را به مراکز سرپوشیده تحویل دهند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: بنا بر پیش بینی اداره کل هواشناسی خوزستان، در سه روز آینده احتمال بارش در استان وجود دارد.
عبدالرضا سید احمدی افزود: از تمامی کشاورزان استان درخواست می‌شود در این مدت محصول گندم خود را به مراکز سرپوشیده، سیلو‌های استاندارد و کارخانه‌های آرد تحویل کنند.
همچنین شرکت غله و خدمات بازرگانی به کشاورزانی که گندم خود را به مراکز استاندارد تحویل دهند هر کیلوگرم ۸۰ هزار تومان هزینه حمل پرداخت می‌کند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از برداشت ۶۵۰ هزار تن گندم در استان خبر داد و گفت: روزانه ۹۱ هزار تن گندم در استان برداشت می‌شود.
۲ هزار و ۷۵۰ دستگاه کمباین برداشت گندم در استان را انجام می‌دهند و نرخ فعالیت هر کمباین توافقی است.

دیگر خبرها

  • جاه‌طلبی هالیوودی‌ها؛ ظرفیت ورزشگاه رکسهم به 50 هزار نفر افزایش می‌یابد
  • کشاورزان خوزستانی گندم را به مراکز سرپوشیده تحویل دهند
  • خسارت ۱۰۰۰ میلیاردی بارش‌های اخیر به بخش کشاورزی جنوب کرمان
  • اهتمام بیشتری برای ایجاد فرصت عرضه تولیدات داخلی به کار گرفته شود
  • تحقق جهش تولید و افزایش اشتغال با ایجاد زنجیره ارزش محصولات کشاورزی
  • تولیدات خوزستان در نمایشگاه اکسپو مورد توجه فعالان اقتصادی
  • تولید گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد رشد کرد
  • جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ
  • کشاورزی حفاظتی در گرمسار به هزار هکتار افزایش می‌یابد
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود