Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@17:31:46 GMT

افزایش ۱۲ درصدی کشفیات مواد مخدر طی سال گذشته

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۱۷۰۱۱

افزایش ۱۲ درصدی کشفیات مواد مخدر طی سال گذشته

خبرگزاری شبستان:فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی کشفیات مواد مخدر طی سال گذشته بیان کرد: تقویت گلوگاه ها و ایستگاه های بازرسی، استفاده از سگ های آموزش دیده ، بکارگیری تجهیزات نوین و ... بخشی از اقدامات پلیس است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خبرنگار پایگاه خبری پلیس،  سردار " حسین اشتری " در حاشیه همایش تخصصی روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا اظهار داشت : همایش دو روزه پلیس مبارزه بامواد مخدر صبح امروز آغاز بکار کرد و در این همایش روسای این پلیس ، معاونان و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. حضور دارند. برررسی عملکرد سال 96 این پلیس ، تبیین اهداف پیش رو و تعیین اولویت ها از اهداف این همایش است.

 

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه با بیان اینکه جلوگیری از ورود و توزیع مواد مخدر در کشور از اولویت های اساسی نیروی انتظامی است، گفت: بحمدالله در این راستا اقدامات مطلوبی صورت گرفته است و با انسداد مرزها و ممانعت از ورود مواد مخدر به کشور ؛ میزان کشفیات مواد مخدر در سال گذشته رشد 12 درصدی داشته است که بخش عمده ای از این کشفیات در مرزهای شرقی بوده است .

 

وی اضافه کرد: تقویت گلوگاه ها و ایستگاه های بازرسی ، استفاده از سگ های آموزش دیده ، ارتقاء تجهیزات و بکارگیری فناوری نوین و آموزش کارکنان در راستای دانش و مهارت افزایی بخش دیگری از اقدامات این پلیس است.

 

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه باید پلیس حرفه ای داشته باشیم ،تأکید کرد: شناسایی باندها و شبکه های مواد مخدر و توزیع کنندگان نیز از برنامه های اولویت دار پلیس در راستای مبارزه با مواد مخدر است.

 

سردار اشتری ادامه داد: یکی از دغدغه ها و مطالبات مردمی برخورد با خرده فروشان مواد مخدر است ، بنابراین پلیس با تمام توان این افراد را شناسایی و تحویل مراجع قضائی می دهد .

 

وی در خصوص جمع آوری معتادان متجاهر خاطر نشان کرد: همواره اعلام کرده ایم که نیروی انتظامی این آمادگی را دارد با آماده سازی اماکن نگهداری معتادان متجاهر ، این افراد را شناسایی ، دستگیر و تحویل مراجع مربوطه دهد؛ امید است مسئولان مربوطه نیز نسبت به ایجاد مراکز نگهداری معتادان متجاهر اهتمام بیشتری داشته باشند.

 

رئیس پلیس کشور تأکید کرد: نیروی انتظامی به ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با جدیت و با استفاده از تمام ظرفیت به صورت شبانه روزی در راستای مبارزه با مواد مخدر اقدام می کند و شاهد این ادعا تقدیم شهدای بسیاری در این مسیر است.

 

وی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص منع فعالیت اقتصادی نیروهای مسلح عنوان کرد: در خصوص، فعالیت در حوزه اقتصادی، تابع ستاد کل نیروهای مسلح هستیم،  قرارگاه "انضباط بخشی مالی " تشکیل و براساس دستورالعمل ها برنامه ها اجرا می شود.

 

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سوالی در خصوص فعالیت کمپ های غیرمجاز نیز گفت: هر جایی که مردمان عزیز مشاهده کردند که کمپی به صورت غیرمجاز فعالیت می کند حتما با مراکز انتظامی تماس بگیرند و اطلاع دهند، پلیس نیز با بررسی موضوع و در صورت وجود مدارک دال بر فعالیت غیرمجاز ، با این افراد برخورد می کند.

 

وی در ادامه مشارکت های مردمی را در فرآیند مبارزه با مواد مخدر اثرگذار دانست و گفت: اقدامات پیشگیرانه در مبارزه با مواد مخدر نقش غیرقابل انکاری را دارد ، امید است در این راستا همه دستگاه های مسئول پای کار بیایند .

 

سردار اشتری تأکید کرد: تمام تلاش مان را کرده ایم  که مواد مخدر وارد کشور نشود ولی متأسفانه باندها و شبکه های مافیایی و مواد مخدر از راه های مختلف زمینی ، هوایی ، دریایی و ... اقدام به این کار می کنند،  علاوه بر اهتمام پلیس، مبارزه با مواد مخدر نیازمند عزم همگانی است.

پایان پیام/35

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۱۷۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سیدخلیل هاشمی اظهار کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر با رصد اطلاعاتی و تلاش های میدانی نامحسوس توانست با شناسایی دو نفر عامل توزیع مواد افیونی؛ ضمن دستگیری آنان به میزان ۶ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک که به صورت ماهرانه جاسازی شده بود را کشف و ضبط کند.

فرمانده انتظامی کلاله گفت: طی ۴۰ روز گذشته انتظامی کلاله در ماموریتهای خود ۱۸ نفر خرده فروش را دستگیر کند.

وی یادآور شد: در این مدت بیش از ۱۳۰ نفر معتاد متجاهر نیز دستگیر و به مراجع ذی صلاح تحویل داده شدند.

کد خبر 6093180

دیگر خبرها

  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • چند خبر از کشفیات پلیس
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • کشف ۲۴۵ کیلوگرم حشیش و تریاک در هرمزگان
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال