Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – تار نمای خبری آمریکایی واشنگتن اگزمینر نوشت: جان مک کین سناتور ایالت آریزونا هر دو حزب دمکرات و جمهوریخواه را در تعطیلی دولت مقصر دانست و گفت که ارتش آمریکا ناگزیر به پرداخت این هزینه است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، واشنگتن اگزمینر افزود: مک کین در بیانیه تندی، بدون نام بردن از فردی و یا اشاره به رئیس جمهوری آمریکا که دمکرات ها را بر سر مساله مهاجرت مقصر می داند، نوشت که همه ما دراین زمینه باید سرزنش شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنابراین گزارش، مک کین که به نوشته واشنگتن اگزمینر ساعاتی پس از ناکامی نمایندگان در مجلس سنا جهت تصویب بودجه اضطراری، این بیانیه مطبوعاتی را منتشر کرد، آورده است: به عنوان جمهوریخواه و دمکرات که در رسانه ها خبری انگشت تقصیر را به سوی یکدیگر نشانه می رویم، واقعیت تلخ این است که همگی ما مسول این قصور هستیم.
مک کین دراین بیانیه مطبوعاتی آورده است: برای سال ها، که کنگره و کاخ سفید تحت رهبری دمکرات ها یا جمهوریخواهان قرار داشت، 'حزب زدگی'و'حزب گرایی' مقدم بر امنیت ملی شده است، زرنگی ، بی میلی به مصالحه و نبود فکر حل مشکلات از هردو طرف ما را به وضعیت کنونی رسانده است.
سناتور ایالت آریزونا با شرم آور خواندن این موضوع گفت که در این میان هیچ فردی به اندازه مردم آمریکا متحمل خسارت در این زمینه نشده است.
به گزارش ایرنا، تعطیلی دولت فدرال آمریکا از دیروز آغاز شده و امروز دومین روز خود را سپری می کند.شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد که به دلیل اختلاف حل نشده بین هردو حزب، چشم اندازی برای پایان یافتن فوری آن دیده نمی شود، جان مک کین خود به دلیل بیماری در جلسه سنا در واشنگتن حضور نداشت.
طرح اضطراری اختصاص بودجه کوتاه مدت برای ادامه کار دولت فدرال آمریکا تا 16 فوریه برابر با 27 بهمن ماه، جمعه شب(29 دی ماه)در پی اختلاف دو حزب دمکرات و جمهوریخواه در سنا بر سر موضوع مهاجرت، به تصویب نرسید. تصویب این طرح نیازمند 60 رای در سنا بود.
کاخ سفید، بلافاصله به دنبال تعطیل شدن دولت فدرال، آن را متوجه دمکرات ها دانست و آن را تعطیلی شومر خواند. سارا سندرز سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید با صدور بیانیه ای اعلام کرد: دمکرات های سنا عامل تعطیلی شومرهستند، امشب دمکرات ها سیاست را بر امنیت ملی، خانواده نظامیان آمریکایی، کودکان آسیب پذیر و توانایی های کشور جهت خدمت به تمام آمریکایی ها، مقدم شمرده اند.
چاک شومرسناتور دمکرات ایالت نیویورک و رهبر اقلیت دمکرات در سنا درپاسخ به این اتهام درصحن این مجلس گفت:تمام تقصیرها را باید بر شانه های رئیس جمهوری ترامپ گذاشت و آن را «تعطیلی ترامپ» نامید.
کنگره با وجود شروع سال مالی 2018، برای چهارمین بار از ابتدای ماه اکتبر (9 مهر ماه)، تصویب بودجه کوتاه مدت را برای ادامه کار دولت همزمان با کار بر روی لایحه نهایی بودجه، در دست بررسی قرار داد؛ اما مذاکرات در نتیجه بالا گرفتن اختلاف برسر مسائل مهاجرتی، به بن بست رسید.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز بامداد روز 20 ژانویه برابر با نخستین سالگرد حضور در کاخ سفید ، در توئیتی ، دمکرات ها را مقصر این تعطیلی دانست و هشتگ تعطیلی دمکرات (#DemocratShutdown) را به راه انداخت.
یکی از موارد اختلافی که به مذاکرات در مورد لایحه بودجه راه یافته، سرنوشت آن دسته از پناهجویان غیرقانونی موسوم به «رویاپردازان» است که در زمان کودکی وارد خاک آمریکا شده اند. قانون داکا برای حفاظت از این پناهجویان در سال 2012 به فرمان رئیس جمهوری پیشین آمریکا تصویب شد؛ اما ترامپ قصد دارد این قانون را لغو و طرح دیگری جایگزین کند. این مساله نزدیک به 800 هزار مرد و زن جوان را که در آستانه اخراج از آمریکا قرار گرفته اند، تحت تاثیر قرار می‌دهد.
مجلس نمایندگان آمریکا پنجشنبه گذشته برابر با 28 دی ماه با 230 رای موافق دربرابر 197 رای مخالف، یک طرح بودجه اضطراری برای ادامه کار دولت آمریکا تا 16 فوریه (27 بهمن) را تصویب کرد که دمکرات های سنا از آن به عنوان اهرم فشار برای تحقق مطالبات خود استفاده کردند و آن را در این مجلس تصویب نکردند.
در پی تعطیل شدن دولت فدرال، اتفاقی که از سال 1995 تاکنون سه بار - به طور معنی‌دار - رخ داده است. تنها خدمات ضروری دولتی از جمله در حوزه امنیت ملی، ترافیک هوایی، سوانح غیرمترقبه، زندان‎ها و اورژانس به کار خود ادامه می‌دهند.
آخرین بار، دولت آمریکا در سال 2013 برای مددت 16 روز به تعطیلی کشیده شد.
اروپام **1302**1590

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۱۷۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظر دولت در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها چیست؟

 

به گزارش تابناک، محمد حسینی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پاسخ به پرسشی درباره دیدگاه دولت در زمینه تعطیل پنجشنبه‌ها، اظهار کرد: نظر دولت در این زمینه مشخص است و به غیر از جمعه به تعطیلی یک روز دیگر به انتخاب دولت تاکید دارد. مدارس پنجشنبه‌ها تعطیل است، دانشگاه‌های وزارتخانه‌های علوم و بهداشت هم تعطیل است و برخی استان‌ها هم مانند تهران پنجشنبه‌ها را تعطیل کردند. دیدگاه دولت هم بیشتر به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک است.

چند روز پیش مهدی یزدان پناه معاون سازمان امور استخدامی به شایعات درباره فعالیت بانک‌ها در روزهای پنج‌شنبه پایان داد و صراحتاً اعلام کرد: حتی با کاهش ساعات کاری ادارات، بانک‌ها پنج‌شنبه ها باز هستند و تعطیلی مشمول این بخش نمی شود.

دیگر خبرها

  • بودجه ۱۰۰۰ میلیاردی چالوس تصویب شد
  • پیوستن رهبران فناوری دنیا به هیئت فدرال ایمنی هوش مصنوعی آمریکا
  • انتقاد تند اتاق اصناف به تعطیلی پنجشنبه‌ها؛ خودتحریمی بزرگ در کمین ایران
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از حمله و آزار و اذیت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از برحورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • امنیت شغلی در گرو تداوم چرخ تولید کارخانجات است
  • بودجه دوربین‌های پلیس در انتظار تصویب
  • اجلاسیه سراسری روسای شورا‌های اسلامی کشور به میزبانی قم برگزار می‌شود
  • نظر دولت در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها چیست؟