Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاسوج- ایرنا-پدیده گرد و خاک که این روزها بسیاری از مناطق کشور از جمله 6 شهرستان گرمسیری کهگیلویه وبویراحمد را فرا گرفته است از صبح امروز یکشنبه مناطق سردسیری استان از جمله شهرهای یاسوج و سی سخت را نیز تحت تاثیر قرار داد.

به گزارش ایرنا، ورود پدیده گرد و خاک به شهر یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد در حالی است که روز شنبه گذشته در این منطقه باران و برف بارید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با وجود بارش باران و برف در مناطق سردسیری ، 6 شهرستان گرمسیری استان با پدیده گرد و خاک مواجه بودند.
مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد روز یکشنبه میزان غلظت گرد و خاک در بیشترمناطق استان را بیش از 16برابر حد مجاز ذکر کرد.
سید اسدالله هاشمی بدون اشاره به میزان آلاینده ها در هوای شهرهای این استان ،بیان کرد: میزان ذرات معلق در شرایط عادی 150 میکروگرم بر متر مکعب است.
مدارس شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام، لنده، باشت و گچساران امروز یکشنبه به دلیل گرد و خاک تعطیل شدند.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: گرد و خاک دید افقی را در شهرهای دوگنبدان، دهدشت، یاسوج، سی سخت و منطقه امامزاده جعفر کاهش داده است.
ولی بهره‌مند اظهار داشت: هم اکنون میزان دید افقی در منطقه امامزاده جعفر 400، گچساران 800، دهدشت یک هزار، یاسوج پنج هزار و سی سخت هفت هزار متر است.
وی بیان کرد: پدیده ریزگردها از بامداد شنبه وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شده و تا بامداد دوشنبه ادامه دارد.
دید افقی در شرایط استاندارد 10 هزار متر است.
براساس آمار هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای سال جاری تا پایان آذر امسال ،95روز با پدیده ریزگرد در شهرهای دوگنبدان، یاسوج و دهدشت در این استان ثبت شده است.
تعداد روزهای با هوای آلوده در شهر دوگنبدان 47، یاسوج 31 و دهدشت 17 روز اعلام شده است.
از سال 1392 تا پایان آذر امسال، 608 روز با پدیده ریزگرد در سه شهر دوگنبدان، یاسوج و دهدشت ثبت شده که شهر دوگنبدان با 282 روز بیشترین آلودگی هوا را تجربه کرده است.
کارشناسان هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد میزان کاهش دید در روزهای با پدیده ریزگرد را در این مدت بین یک هزار تا 9 هزار متر برآورد کرده اند.
کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود 16 هزار و 249 کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.
این استان یک درصد مساحت کشور را در بر گرفته است.
کارشناسان استفاده از ماسک‌های استاندارد، انجام ندادن حرکات ورزشی در هوای آزاد و بیرون نرفتن از خانه در روزهای با پدیده ریزگرد را توصیه می‌کنند.
خبرنگار: حمید جهان**انتشار: علیزاده
3016/1662

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۱۷۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه‌جایی بیش از یک میلیون تن کالا از کهگیلویه و بویراحمد

مهرجو فرخی با بیان اینکه این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۰.۹ درصد کاهش داشته است گفت: عمده کالا‌های جابه جا شده شامل کلینکر سیمان، گندم، آب معدنی، آجر سفالی و سایر محصولات کشاورزی بود.   معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲، ۲۰ شرکت حمل و نقل کالا در استان فعالیت داشتند بیان کرد: بر اساس کارت هوشمند صادره جهت ناوگان تعداد یک هزار و ۷۵۱ دستگاه از انواع کامیون در استان کارت هوشمند ناوگان دریافت و هزار و ۹۹۷ نفر راننده در حوزه حمل و نقل کالا به دریافت کارت هوشمند اقدام کردند. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • مصدومیت ۱۷۴ نفر در تصادفات رانندگی کهگیلویه و بویراحمد
  • دهدشت رکورددار میزان بارش‌ها
  • خروجی سد کوثر افزایش داده شد/مهار سیلابها توسط سد
  • اعلام میزان بارش های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد
  • انتصاب سرپرست شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد
  • مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد تغییر کرد
  • تجلیل مسئولان از مقام شامخ معلم در کلاسهای درس
  • جابه‌جایی بیش از یک میلیون تن کالا از کهگیلویه و بویراحمد
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد