Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - جف بزوس، مديرعامل آمازون اکنون ثروتمندترين فرد دنيا است و مجموعه دارايي هاي وي بالغ بر 108 ميليارد دلار برآورد شده است، با اين حال وي فردي بسيار صرفه جو است و همين مساله را يکي از عوامل موفقيت خود مي داند.
کمپاني وي اکنون در وضعيت بسيار خوبي به سر مي برد و بر سر تبديل شدن به نخستين کمپاني تريليون دلاري با اپل رقابت نزديکي دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اين حال امپراتوري آمازون يک شبه به اين وضعيت نرسيده و در سال 1994 زماني که يک جوان 30 ساله نخستين سنگ بناي آن را کار مي گذاشت، بسيار ساده و محقر بود. بزوس در اين باره مي گويد:
در ابتداي تاسيس آمازون تنها 10نفر بوديم و خود من بسته ها را با ماشينم به اداره پست مي بردم. آن زمان آرزو مي کردم که کاش يک ليفتراک داشتيم.
تنها سه سال بعد از اين ماجرا آمازون به شرکتي سهامي تبديل شد و بزوس ثروتي 12 ميليارد دلاري را به هم زد. با اين حال اگر کسي مديرعامل آمازون را نمي شناخت به هيچ نمي توانست از روي ظاهر يا ماشين او درباره ثروتش قضاوت کند چرا او يک هوندا آکورد نه چندان گرانقيمت سوار مي شد. او در مصاحبه اي با شبکه CBS درباره خودرويش گفته بود که يک ماشين عالي است و کار او را راه مي اندازد.
علي رغم اينکه در سال 1999 آمازون به شرکتي شناخته شده با سهامي عام تبديل شده بود اما دفتر مرکزي آنها در يکي از محله هاي معمولي سياتل و در کنار يک سمساري و مرکز تعويض رايگان سرنگ هرويين قرار داشت و ميزهاي کارکنان آن از درب اتاق درست شده بود. مديرعامل آمازون هدف خود از اين سياست عجيب را اينگونه شرح داده است:
هدف ما انتقال پيام صرفه جويي بود.در واقع اينکار نشانه اي از اين است که ما روي مواردي که براي مشتري اهميت ندارد سرمايه گذاري نمي کنيم.

دفتر کار بزوس در سال 1999

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۱۷۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض سریع آلومینیوم: قبل از گل پرسپولیس خطا شد

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که پرسپولیس با دو گل نیمه اول دیدار با آلومینیوم را در اراک به سود خود خاتمه داد، مسئولان باشگاه میزبان اعتقاد دارند قبل از گل اول روی مهران موسوی خطا شده است.

باشگاه آلومینیوم در بین دو نیمه دیدار با پرسپولیس با انتشار ویدئویی از چند ثانیه قبل از گل اول نوشت: «اقدام عجیب داور در عدم اعلام خطا بر روی سید مهران موسوی قبل از گل پرسپولیس».

اراکی‌ها اعتقاد دارند که اورونوف قبل از حمله به سمت دروازه آلومینیوم اراک با خطا موسوی را متوقف کرده و توانست در موقعیتی ایده‌آل قرار بگیرد و برای تیمش گل بزند.

باید دید نظر کارشناسان داوری درباره صحنه مشکوک نیمه اول دیدار آلومینیوم و پرسپولیس چیست.

دیگر خبرها

  • اعتراض سریع آلومینیوم: قبل از گل پرسپولیس خطا شد
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • آمریکا عامل همه جنگ‌ها در دنیا است
  • صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • واکنش عجیب مدیرعامل تیک تاک به اقدام جو بایدن
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • عجیب اما واقعی؛ پرسپولیس به زاکانی رسید
  • انقلاب آمازون در حوزه بسته‌بندی به کمک هوش مصنوعی