Web Analytics Made Easy - Statcounter

مامونیه - ایرنا - رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اعلام کرد: این ستاد از ابتدای تشکیل تاکنون موفق به ایجاد 360 هزار فرصت شغلی بصورت مستقیم و غیرمستقیم در کشور شده است.

به گزارش ایرنا، محمد مخبر روز یکشنبه در آیین بهره برداری از بزرگترین گلخانه هیدروپونیک کشور در بخش خشکرود زرندیه، اظهار کرد: ستاد اجرائی فرمان امام (ره) افزون بر 30 هزار پروژه کوچک و بزرگ در حوزه اشتغال و تولید کشور اجرا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: این ستاد در 31 استان کشور فعال است و با توجه به اینکه در شرایط کنونی کشور، هیچ ضرورتی بالاتر از ایجاد شغل نیست، محور اصلی فعالیت های ستاد نیز توانمندسازی توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال است.
مخبر گفت: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) 2 فعالیت اصلی ایجاد اشتغال و انگیزه در مردم را دارد و لازم است همه دلسوزان کشور نیز این اهداف را در سرلوحه برنامه های خود قرار دهند.
وی افزود: کشور با وجود ظرفیت ها و منابع مختلف آمادگی لازم برای کارآفرینی و اشتغال را دارد و باید به این نکته توجه کرد که ایجاد شغل؛ تنها با ابزارهای دولت و حاکمیت میسر نمی شود.
مخبر افزود: مشارکت مردم در طرح های اشتغال زا و بهره گیری از توان بومی با رویکرد دانش جهانی می تواند نجات بخش کشور باشد.
وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری همواره بر سپردن امور و مشارکت دادن مردم در فعالیت های اقتصادی و اشتغالزا به عنوان درون مایه برنامه اقتصاد مقاومتی تاکید داشته اند زیرا تجربه ثابت کرده که در هر جا به مردم اعتماد کردیم و امور را به آنها سپردیم، نتایج مناسبی حاصل شد.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: یکی از راهبردهای این ستاد، مردم محور بودن فعالیت هاست و با این رویکرد310 طرح در بنیاد برکت با مشارکت مردمی اجرایی شده است.
وی تصریح کرد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از 190 مورد از این طرح ها خارج شده و مدیریت اجرایی را به طور کامل به مردم واگذار کرده است.
مخبر افزود: طرح هایی که مردم در آنها مشارکت دارند یا به آنها واگذار می شود، به محض اینکه از سودآوری آنها اطمینان حاصل شود، در بورس عرضه می شوند.
رئیس ستاد اجرائی فرمان امام (ره) گفت: تاکنون در شهرستان زرندیه حدود یک هزار میلیارد ریال طرح توسط این ستاد اجرا شده و در صورت بهره برداری از بخش های دوم و سوم طرح گلخانه هیدروپونیک این شهرستان، سرمایه گذاری تا سقف 2هزار و 400 میلیارد ریال نیز افزایش می یابد.
مخبر همچنین از در دست اجرا بودن طرح گاوداری 10 هزار راسی در زرندیه توسط ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: علاوه بر تاسیس این گاوداری، پیش بینی شده با احداث کارخانه لبنیات در کنار این واحد، کره مورد نیاز کشور تامین و از واردات این محصول به کشور نیز جلوگیری شود.
وی گفت: ارزش های مجموع طرح های قابل اجرا در شهرستان زرندیه، حدود سه هزار و 500 میلیارد ریال است که پیش بینی می شود تا سه سال آینده به بهره برداری برسند.

*** بهره برداری از بزرگترین گلخانه هیدروپونیک کشور با صرفه جویی 90 درصدی در مصرف آب
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرندیه نیز در سخنانی گفت: 10 هکتار دیگر از این طرح، در 2 مرحله، تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
احمد قره بیگلو اظهار کرد: هزینه احداث پنج هکتار مرحله نخست این مجتمع گلخانه ای 800 میلیارد ریال است که 400 میلیارد ریال از این حجم با استفاده از تسهیلات بانکی صندوق توسعه ملی و 400 میلیارد ریال دیگر نیز سهم آورده و سرمایه گذاری بخش خصوصی است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرندیه تصریح کرد: در مرحله نخست، این مجتمع گلخانه ای 200 شغل را به صورت مستقیم ایجاد کرد و محصولاتی از قبیل فلفل رنگی، گوجه فرنگی و خیار در آن کشت می شود.
مدیر جهاد کشاورزی زرندیه اظهار کرد: محصولات این مجتمع گلخانه ای قابلیت صادراتی دارند و در همین راستا نیز اولین قرارداد با کشور روسیه منعقد شد.
قره بیگلو اضافه کرد: در این مجتمع از خدمات و تکنولوژی یک شرکت اسپانیایی استفاده شده که کار نظارت و تولید محصولات تا انتقال تکنولوژی را برعهده دارد.
یکی از مهمترین مزیت های این طرح گلخانه ای، صرفه جویی 90 درصدی در مصرف آب اعلام شد.
این مجتمع توان سالانه 2 هزار تن محصول از جمله برداشت روزانه 2 تن انواع خیار درختی را دارد.
شهرستان زرندیه از قطب های کشاورزی و صنعتی استان مرکزی و نخستین شهرستان در زمینه تولید پسته در سطح استان است.
همچنین با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، سرپرست فرمانداری زرندیه و جمعی از مدیران استان مرکزی، عملیات اجرایی مراحل دوم و سوم این مجتمع گلخانه ای آغاز شد.
4896/6539/خبرنگار: یحیی معماری و حمید فرقانی *** انتشاردهنده: حسین مهدی زاده

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۱۸۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد 13 هزار فرصت شغلی جدید در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی در استان

به گزارش جام جم آنلاین- چهارمحال و بختیاری؛ محسن مولوی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بمناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر در جمع اصحاب رسانه گفت: هفته کار و کارگر با شعار «مشارکت کارگروه جهش تولید و ایران قوی» در نشست خبری با اشاره به اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی از بهمن‌ماه سال گذشته گفت: این طرح با اطلاع‌رسانی به‌موقع رسانه‌ها در قالب فجرانه با استقبال مطلوب مواجه شد که همچنان ادامه دارد و به‌دنبال تمدید آن هستیم.

مولوی تأکید کرد: در مرحله نخست اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در چهارمحال و بختیاری ۹۷ درصد خانوارها، در مرحله دوم ۹۰ درصد و در مرحله سوم (از ۲۱ فروردین‌ماه سال‌جاری تاکنون) ۱۵۱ هزار خانوار برابر ۶۳ درصد از این طرح بهره‌مند شده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به برنامه ریزی برای ایجاد 13 هزار فرصت شغلی جدید در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی این استان در سالجاری گفت: این تعداد فرصت شغلی از سوی ۳۸ دستگاه اجرایی در مناطق مختلف استان فراهم می‌شود که ۲۵ درصد درصد آن برابر سه هزار و ۲۳۸ فرصت شغلی مختص دانش‌آموختگان دانشگاهی است.

مولوی با اشاره به راه‌اندازی سامانه جست‌وجوی شغل برای بیکاران متقاضی کار و کارفرمایان متقاضیان نیروی کار افزود: چهار هزار نیروی متقاضی کار و ۶۸۰ کارفرمای متقاضی نیروی کار در این سامانه نام‌نویسی کرده‌اند که از این تعداد برای ۵۳۴ متقاضی کار مناسب پیدا شده است.

مولوی به فعالیت ۵۵ مرکز کاریابی و مشاوره خدمات کارآفرینی در چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: از این تعداد ۳۰ مرکز کاریابی و ۲۵ مرکز مختص مشاوره خدمات کارآفرینی است.

وی با اشاره به پرداخت ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات به ۱۱ هزار متقاضی واجد شرایط چهار حوزه مشاغل خانگی، تبصره ۱۶، مشاغل روستایی و عشایری یادآور شد: این تسهیلات ارزان‌قیمت با کارمزد چهار تا ۶ درصد پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری نرخ بیکاری استان در سال گذشته را ۱۰.۶۷ درصد دانست و اظهار داشت: نرخ بیکاری این استان در زمستان ۱۴۰۲ برابر ۹ درصد و در زمستان سال قبل از آن ۱۳.۵ درصد بوده است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری به تصویب پنج مصوبه برای اجرای ۱۱ پروژه ورزشی کارگری استان در سفر دوم رییس‌جمهور به شهرکرد اشاره و تصریح کرد: در این سفر ۲ تفاهم‌نامه برای توسعه زیرساخت‌های خدمات‌رسانی به جامعه کارگری استان تنظیم شد.

وی یادآور شد: ۵۰ عنوان برنامه با هدف تکریم مقام،منزلت و جایگاه کارگران در چهارمحال و بختیاری همزمان با پنجم تا یازدهم اردی‌بهشت‌ماه جاری اجرا می‌شود.

مولوی رعایت ایمنی در محیط کار و پرداخت به‌موقع حقوق و مزایای کارگران را ضروری دانست و اظهار داشت: سال گذشته هفت هزار و ۸۷۵ بازدید از مراکز کارگری چهارمحال و بختیاری انجام شد.

وی گفت: در سال گذشته ۲۴۵ دوره آموزشی برای ۲ هزار و ۳۵۲ کارگر و کارفرما در چهارمحال و بختیاری برابر افزون‌بر ۲۰ هزار نفرساعت برگزار و همچنین ۲ هزار و ۴۸۰ فقره مشکل بین کارگران و کارفرمایان این استان در هیأت‌های حل‌اختلاف رفع شد.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری به لزوم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در محیط‌های کارگیری دارای ۵۰ نیروی انسانی و بالاتر اشاره و تاکید کرد: صلاحیت شرکت‌هایی که این مهم را رعایت نکنند، لغو می‌شود و گواهی تعیین‌صلاحیت برای آن‌ها صادر نخواهد شد.

وی با اشاره به وجود ۲۴۲ تشکل کارگری و کارفرمایی در چهارمحال و بختیاری افزود: از این تعداد ۲۲۰ تشکل شامل ۱۹۰ تشکل کارگری و ۳۰ تشکل کارفرمایی فعال و ۲۲ تشکل دیگر غیرفعال است.

مولوی تصریح کرد: سال گذشته یک‌هزار و ۶۰ میلیارد ریال مستمری بابت بیمه بیکاری به یک‌هزار و ۲۶۷ مقرری‌بگیر در چهارمحال و بختیاری پرداخت شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ برابر ۱۸ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی یادآور شد: از ابتدای امسال کارفرمایان موظفند ماهانه پنج میلیون ریال حق تاهل به کارگران در راستای قانون جوانی جمعیت پرداخت کنند.

مولوی اظهار داشت: سال گذشته در محیط‌های کارگری چهارمحال و بختیاری ۱۰ حادثه منجر به فوت گزارش شد که امسال ارتقای سطح ایمنی و کاهش حوادث ناشی از کار از جمله اهداف و برنامه‌های مدنظر است.

دیگر خبرها

  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • ۳۱۹ هزار هکتار از اراضی لرستان در قالب طرح جهش تولید زیر کشت رفته است
  • ایجاد 13 هزار فرصت شغلی جدید در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی در استان
  • ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی در استان کرمانشاه
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام
  • توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب
  • ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در خط مقدم امداد رسانی به سیل‌زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • برنامه امسال چهارمحال و بختیاری ایجاد ۱۲۹۵۱ فرصت شغلی است
  • امدادرسانی ستاد‌اجرایی فرمان امام به ۱۶۰ روستای سیل زده سیستان وبلوچستان
  • افزایش ۲۰ درصدی تولید محصولات زراعی دیم در لرستان