Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه جشنواره اشراق ویترین هنر شعر است، گفت: شعر ابزاری مهم در ترویج و تبیین مفاهیم دینی و اعتقادی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، دکترمحمد حسنی پیش از ظهر امروز در نشست خبری چهارمین جشنواره بین المللی شعر اشراق(ویژه طلاب) با اشاره جایگاه هنر در حوزه علمیه، اظهار داشت: هنر شعر به دو دلیل اصلی جایگاه وسیعی در حوزه های علمیه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هنر شعر تبدیل به هنر اول و اصلی حوزه شده است و مراجع، علما و فضلا در طول تاریخ شیعه ارتباط خاصی با شعر داشته اند.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به دلایل جایگاه هنر شعر در حوزه، بیان داشت: شعر یک کارکرد عمومی ، روشن، ظریف و اغنایی در ترویج و تبیین مفاهیم دینی و اعتقادی داشته است که این مسئله را علمای دین در ابتدا دریافتند و از این کارکرد شعر استفاده کردند.

وی عنوان داشت:شاعران روحانی از جایگاه خاصی برخوردار بودند و علما از ابتدا ارتباط ویژه ای با هنر شعر داشته اند.

حسنی با اشاره به اینکه جشنواره اشراق ویترین هنر شعر است، خاطرنشان شد:سی ام مهر مهلت ارسال آثار به پایان رسید اما به دلیل استقبال بالا این تاریخ تا 25 آبان تمدید شد.

وی اضافه کرد: بیش از 1400 اثر در این ایام از 338 نفر شاعر طلبه به دبیرخانه جشنواره رسید که این رشد تعدادی آثار از شاخصه های موفقیت می باشد.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی افزود: رشد کمی استقبال کنندگان از شاخصه های موفقیت جشواره اشراق به عنوان فعالیت فرهنگی می باشد چرا که در دوره اول 110 نفر شرکت کننده، دوره دوم 230 نفر، دوره سوم 300 نفر و در دوره چهارم هم 338 نفر شرکت کننده داشته است.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی های این جشنواره خاطرنشان کرد:توسعه جغرافیای فعالیت های جشنواره یکی از ویژگی های آن می باشد که این جشنواره علاوه بر قم در گنبد، تبریز، مشهد، شیراز، اصفهان و حتی در خارج از کشور در غالب یک تیمی در سوریه به مدت 10 روز در بین رزمندگان ایرانی، عراقی و افغانی هم حضور پیدا کرده است.

حسنی با اشاره به زبان ویژگی دوم جشنواره، گفت: در این دوره بخش زبان بصورت رقابتی اعلام شده است اما بخش اصلی به زبان فارسی می باشدو ویژگی دیگر این جشنواره محقق ساختن مفهوم انقلابی در عرصه های مختلف می باشد.

وی با اشاره به اینکه حوزه ما در بحث شعر حوزه انقلابی می باشد، ابراز داشت:بعد از اتمام جشنواره برای افراد شرکت کننده مهارت افزایی خواهیم داشت.

انتهای پیام

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۱۸۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند

ایسنا/اردبیل امام جمعه نمین طلاب حوزه علمیه خواهران را سنگربانان عرصه تربیت دانست و به حمایت همه جانبه مراکز فرهنگی و آموزشی از این مجموعه دینی تاکید کرد.

حجت‌الاسلام‌ کریم اسدزاده، هشتم اردیبهشت در نشست ستاد پذیرش مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا(س) نمین که در محل دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اهمیت نشر و ترویج معارف علوم دینی، گفت: بازتاب عملکرد حوزه‌های علمیه خواهران در پرورش نیروی انسانی در جامعه امری مهم و انکارناپذیر است.

وی با تاکید بر اهمیت حضور بانوان طلبه در تمامی عرصه‌های فرهنگی، تربیتی و اجتماعی افزود: امروزه وضعیت کنونی جامعه و هجمه‌های مختلف دشمنان، بسترسازی برای تحصیل در حوزه علمیه بانوان را بیش از گذشته ضروری کرده است.

امام جمعه شهرستان نمین بیان کرد: تربیت دینی، نقش مهمی در هدایت نسل حاضر و آینده دارد و به‌طور قطع تحقق این هدف با تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران میسر می‌شود.

حجت‌الاسلام اسدزاده اثرگذاری و عملکرد خواهران طلبه را ستودنی توصیف و اظهار کرد: مسئله جذب و پذیرش حوزه علمیه خواهران مسئله مهمی در زمینه پرورش بانوان فعال انقلابی و جهادی می‌باشد.

وی بانوان طلبه را سنگربانان عرصه تربیت دانست و تصریح کرد: نقش مراکز فرهنگی و آموزشی در حمایت مادی و معنوی از حوزه‌های علمیه خواهران در امر پذیرش بایستی پر رنگ باشد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • اختتامیه دومین دوره جشنواره عروسک‌خونه
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • فیلم سینمایی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود/ برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • دشمن در حال ترویج معضل بی هویتی در جامعه است
  • جوانان و نوجوانان هدف ترویج معضل بی هویتی قرار داده شده اند