Web Analytics Made Easy - Statcounter

تراریوم های زیبا ، گلهای مناسب تراریوم ، عکس تراریوم کاکتوس ، زیباترین تراریوم ، نحوه ساخت تراریوم کاکتوس ، قیمت تراریوم کاکتوس ، اموزش ساخت تراریوم

تراریوم چیست

برای ساخت تراریوم مجموعه ای از گل و گیاهان بزرگ و کوچک که شرایط زندگی و رشد یکسانی دارند را در یک محیط بسته در ظروف تزیینی شیشه ای قرار می دهند که محیطی مشابه با شرایط گلخانه برای آنها فراهم می شود و به راحتی در کنار هم محافظت شده و پرورش پیدا می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این صورت گیاهان به توجه زیادی نیاز نخواهد داشت چون رطوبت در شیشه حفظ می شود به این صورت که آب تبخیر شده از سطح برگ ها به صورت قطره های آب بر روی دیواره شیشه نشسته و به تدریج از روی دیواره به سمت پایین حرکت کرده و وارد خاک می­شود، وجود این چرخه آب در ظرف باعث می­شود که گاهی تا هفته­ ها نیاز به آبیاری نباشد.

حتی با این روش میتوان گیاهانی که نیاز به نور زیاد دارند را در مکانهایی که پنجره هم ندارند نگاهداری کرد زیرا نیاز نوری گیاهان با نصب یک لامپ در تراریوم برطرف می شود. در این صورت خطر کمتری گیاهان را به ابتلا به بیماری ها تهدید می کند، چون محیط داخل آن بهداشتی و استریل است.

انتخاب تراریوم به عنوان هدیه و یا حتی بجای دسته گل ، بسیار خاص و زیباست چون گیاهان با طراوات و زنده مانده و دوام و ماندگاری بیشتری دارند و میتوانید به سادگی از گل فروشی ها خرید و تهیه کنید.این باغ شیشه ای زیبا آرامش و نشاط را برای شما به وجود می آورد.

انواع تراریوم

به طور کلی به دو نوع تقسیم می شوند : ۱- بسته ۲- باز

مدل بسته: Closed Terrarium

انواع گیاهان گرمسیری مانند خزه ، سرخس ، ارکیده که نیاز به شرایط محیطی مرطوب و نگهداری مشابه هم دارند در تراریوم های بسته قرار داده می شوند.در تراریوم یا باغ شیشه ای بسته لازم است در آن هفته ای یک بار باز شود تا رطوبت و بخار اضافی از داخل و دیواره های ظرف خارج شود.این کار باعث می شود تا از به وجود آمدن بیماری و کپک هم جلوگیری شود.

مدل باز : Open Terrarium

گیاهانی که نیاز به آبیاری و رطوبت کم دارند مثل انواع ساکولنت (Succulent) مناسب این مدل هستند زیرا آب را به مدت زیاد درون خود ذخیره میکنند.همچنین برای گیاهانی که نیاز به تابش نور مستقیم آفتاب دارند گزینه بهتری است.

نکات مهم هنگام کاشت یا خرید تراریوم

خرید و یا کاشت گیاهان در هر کدام از این دو مدل کاملا سلیقه ای و دلخواه می باشد اما هر کدام ویژگی ها و نکات مهمی دارند به اختصار توضیح میدهم :

گیاهانی که در تراریوم بسته کاشته میشوند حتما باید از گیاهانی انتخاب شوند که نیاز به رطوبت بالایی داشته باشند.گیاهان گوشتی و کاکتوس ها بهتر است در ظروف در باز و بدون سرپوش کاشته شوند و پرورش پیدا کنند.ابتلای گیاهان به بیماری در مدل بشقابی یا باز کمتر است.در مدل باز چون دیواره ظرف یکسان یا کوتاه تر از گیاهان است ، آنها تقریباً کامل در معرض فضای بیرون و محیط قرار دارند.ارتفاع ظروف در مدل باز باید بلند یا هم سطح با ارتفاع گیاهان کاشته شده باشد.روش نگهداری تراریوم

برای نگهداری بهتر تراریوم باید به نیازهای آن رسیدگی کرد،که معمولا اکثر آنها نیازهای مشابهی دارند.

نور مناسب تراریوم :

نور یکی از نیازهای اساسی همه گیاهان بوده که برای فرآیند فتوسنتز واجب است .با این حال تمامی آنها با توجه به شرایطشان نیاز به نوردهی یکسانی ندارند.اگر تراریوم را خودتان درست میکنید باید توجه داشته باشید که گیاهانی که قرار است با هم بکارید به چه میزان از نور دهی نیاز دارند.اگر در منزل یا محیط کار پنجره ندارید نگران نباشید میتوانید از لامپ های فلورسنت یا( چراغ گیاه )در بالای ظرف استفاده کنید.این لامپ ها نور خورشید را شبیه سازی می کنند.

رطوبت تراریوم :

رطوبت و دمای کافی موجب شادابی بیشتر گیاهان می شود.اما یادتان باشد که رطوبت بیش از حد بخصوص در تراریوم بسته موجب بوجود آمدن بیماری و قارچ می شود. اگر رطوبت مناسب باشد گیاهان به راحتی رشد خواهند کرد.

آبیاری تراریوم :

آبیاری تراریوم ها معمولا ماهی یکبار در فصل سرد  و ماهی دو بار در فصل گرم می باشد. ترجیحا برای تمیز کردن برگ گیاهان با اسپری آبیاری شوند.

اما این مسئله بطور یکسان شامل همه تراریوم ها نمی شود.ممکن است در تابستان خانه ای دمای معمولی داشته و خانه ای به شدت گرم باشد. به همین دلیل زمان و میزان دقیق و نیاز به آبیاری آنها با خودتان است .

آبیاری هیچوقت نباید بصورت مستقیم و در مرکز ظرف باشد ، بلکه باید به آرامی و کم کم در اطراف تراریوم انجام شود، سپس این آب به آهستگی در کل ظرف پخش میشود. هرگز نباید آب در زیر لایه سنگ ها جمع شود ، زیرا آبیاری زیاد موجب پوسیدگی و خراب شدن گیاه می شود.

موارد لازم برای ساخت تراریوم :ظرف شیشه ایی روشن با طرح و ابعاد دلخواهشن یا سنگریزهزغال چوب خرد شدهخاک مناسب گلدانگیاهان کوچک مختلف و دلخواهپارچه بسیار نازک مانند جوراب زنانه یا پارچه های پرده ایوسایل تزیینی و مجسمه های مختلف در صورت تمایلابزار مخصوص کار از جمله : قیچی، قاشق، بیل، دستکش و…

برای ساخت تراریوم ابتدا ظرف شیشه ایی را انتخاب میکنیم، ظرف را باید تمیز شستشو دهیم تا باکتری وارد محیط تراریوم نشود.

برای زهکشی مقداری سنگ یا شن کف ظرف مان میریزیم.در مرحله بعدی یک لایه زغال چوب بر روی شن یا سنگ ها میریزیم که هوای تراریوم را تازه نگه دارد.

در مرحله بعدی یک توری نازک روی زغال چوب قرار میدهیم سپس خاک مخصوص گلامان را اضافه میکنیم و در محله آخر گلها را میکاریم.

برای تزیین تراریوم میتوانید از شن،سنگ رنگی و….. استفاده کنید.

مدلهای جدید باغ شیشه ایی با انواع گیاهان

زیباترین مدلهای تراریومجدیدترین مدلهای تراریوم

تراریوم با انواع مختلف گیاهان

ایده های خلاقانه برای ساخت تراریوم



باغ شیشه ایی خلاقانه

انواع مدلهای تراریوم

عکس های دیدنی از انواع تراریوم

تراریوم شیشه ایی

ایده های خلاقانه برای ساخت تراریوم

جدیدترین مدلهای تراریوم

ساتین

منبع: ساتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت saten.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساتین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۱۸۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاوان الکتریک تولید کننده انواع ساخت تابلو برق

تابلو برق محفظه ای فلزی یا غیر فلزی است که تجهیزات الکتریکی مانند فیوز، شینه، رله، تایمر، کنتاکتور، کلید برق و سوییچ، ترانس، سیم و کابل و ... را در خود جای می دهد.

کاوان الکتریک به عنوان یک شرکت پیشرو در زمینه تولید انواع تابلو برق صنعتی، با سابقه درخشان در ارائه خدمات به مشتریان خود شناخته می‌شود. این شرکت با بهره‌گیری از دانش فنی روز دنیا و استفاده از تجهیزات و مواد اولیه مرغوب، اقدام به تولید انواع تابلو برق‌های فشار ضعیف، فشار متوسط و فشار قوی می‌کند.

تابلو برق‌های کاوان الکتریک در صنایع مختلف از جمله صنعت نفت و گاز، پتروشیمی، فولاد، سیمان، نساجی و... مورد استفاده قرار می‌گیرند. این شرکت با ارائه خدمات مشاوره، طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی تابلو برق، به مشتریان خود در انتخاب و استفاده از بهترین راه حل‌ها برای نیازهایشان کمک می‌کند.

کاوان الکتریک با تعهد به کیفیت و ارائه خدمات پس از فروش مناسب، رضایت مشتریان خود را جلب کرده است. این شرکت با تلاش برای ارتقای سطح دانش فنی و تخصصی خود، همواره در تلاش است تا بهترین محصولات و خدمات را به مشتریان خود ارائه دهد.

تابلو برق چیست و چه اجزایی دارد؟

تابلو برق محفظه ای فلزی یا غیر فلزی است که تجهیزات الکتریکی مانند فیوز، شینه، رله، تایمر، کنتاکتور، کلید برق و سوییچ، ترانس، سیم و کابل و ... را در خود جای می دهد. این محفظه ها برای توزیع و انتقال ایمن انرژی الکتریکی، کنترل و حفاظت از تجهیزات و سیم کشی در برابر عوامل محیطی و خطرات احتمالی مانند اتصال کوتاه و اضافه بار مورد استفاده قرار می گیرند.

اجزای اصلی تابلو برق:

کنتاکتور: برای کلیدزنی در مدار استفاده می‌شود. سوئیچ الکتریکی: برای قطع و وصل دستی جریان برق استفاده می‌شود. داکت کابل: برای محافظت از سیم‌کشی تجهیزات داخل تابلو استفاده می‌شود. کلید حرارتی: وظیفه محافظت از موتورهای الکتریکی در برابر عدم تعادل فاز، اضافه بار و ... را دارد. تایمر: وظیفه‌ی زمان‌بندی و مدیریت زمان برای ارسال سیگنال در مواقع مناسب را دارد. برای کنترل و نظارت بر فرآیندهای مختلف در سیستم‌های صنعتی و ساختمانی استفاده می‌شود. کلید مینیاتوری: وظیفه‌ی این کلید مثل فیوز، قطع کردن جریان برق در مواقع اتصال کوتاه و اضافه بار است. اما کلید مینیاتوری بعد از قطع جریان نمی‌سوزد و دوباره به سیستم برمی‌گردد. چراغ سیگنال: چراغ یا چراغ‌هایی هستند که خاموش یا روشن بودن بخش‌های مختلف تابلو را نشان می‌دهند. به اپراتور تابلو برق در مورد وضعیت بخش‌های مختلف سیستم اطلاعات می‌دهند. فیوز: وظیفه‌ی محافظت از مدار در برابر اضافه بار و اتصال کوتاه را دارد. با افزایش جریان در مدار، فیوز می‌سوزد و باعث قطع جریان الکتریکی می‌شود. این کار از آسیب به بقیه تجهیزات جلوگیری می‌کند. بیمتال: وظیفه‌ی قطع جریان برق در صورت افزایش دما را برعهده دارد. وقتی دما بیش از اندازه افزایش پیدا می‌کند، بیمتال جریان را قطع می‌کند. بیمتال‌ها از موتورهای 3 فاز در برابر اور هیتینگ یا گرم شدن بیش از حد، محافظت می‌کنند. کلید نشتی جریان (محافظ جان): وظیفه‌ی محافظت از انسان در برابر شوک الکتریکی یا برق‌گرفتگی را دارد. بلافاصله بعد از ایجاد نشتی در جریان، کلید محافظ جان وارد عمل شده و مدار را قطع می‌کند. به این ترتیب از مدار در برابر آسیب‌ها هم جلوگیری می‌کند. PLC: سامانه کنترلی است که وظیفه کنترل و نظارت بر سیستم را دارد. این سامانه پیشرفته، قابل برنامه‌ریزی بوده و شرایط عملکرد تجهیزات را بررسی می‌کند. این سامانه طبق برنامه‌ریزی انجام شده واکنش مناسب در برابر قطع و وصل شدن دستگاه را انجام می‌دهد. انواع تابلو برق صنعتی از لحاظ ولتاژ

تابلو برق‌ها از نظر ولتاژ به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند:

تابلو برق فشار پایین (LV)

این تابلوها حداکثر جریان یک کیلووات را پشتیبانی می‌کنند. وظیفه‌ی آنها محافظت از سیستم‌های با جریان کم است. از تجهیزات سوییچینگ، کنترلی، نشانگر، تنظیم‌کننده و اندازه‌گیری تشکیل شده‌اند. در تابلوی توزیع LV، استارتر موتور، مرکز کنترل موتور، باس‌کوپلر و تغذیه مصرف‌کننده‌ها کاربرد دارند. به دو نوع ثابت و کشویی تقسیم می‌شوند.

تابلو برق فشار متوسط (MV)

این تابلوها جریان بین 1 تا 36 کیلووات را پشتیبانی می‌کنند. دارای پوشش فلزی داخلی یا خارجی هستند. از روغن، SF6 یا خلا به عنوان رسانه استفاده می‌کنند. شامل لوازم اندازه‌گیری، رله، باس‌بار، ترانسفورماتور جریان و ولتاژ، و کنتاکتور فشار متوسط هستند. باید قابلیت سوییچینگ جریان‌های خازنی و القایی را داشته باشند. در مواقع اتصال‌کوتاه، مدار را قطع می‌کنند. در دو نوع ثابت و کشویی تولید می‌شوند. کاربرد اصلی آنها در پست‌های برق است.

تابلو برق فشار قوی (HV)

برای سیستم‌های برقی با بیش از 36 کیلووات نصب می‌شوند. دارای قطع‌کننده جریان ولتاژ بالا با سطح امنیت و اطمینان بالا هستند. در مدارهای با فشار برق بالا، به دلیل احتمال بیشتر اتصالات ‌کوتاه، امنیت از اهمیت بالایی برخوردار است.

انواع تابلو برق با توجه به نوع قرارگیری در محل تابلو برق دیواری: به دو دسته توکار (نصب داخل دیوار) و روکار (نصب روی سطح دیوار) تقسیم می‌شود. تابلو برق ایستاده: از دسته تابلوهای فیکس و به صورت ایستاده است. نیازی به پیچ شدن به جای دیگر یا تکیه دادن به دیوار یا قفسه ندارد. تابلو برق رک یا قفسه ای: از دسته تابلوهای فیکس هستند. به شکلی تقسیم بندی شده‌اند که هر یک از تجهیزات اعم از محفظه‌های کنترل و مخابراتی و غیره روی آنها نصب می‌شوند. تابلو برق چند منظوره: از دسته تابلوهای فیکس است. مانند تابلوهای ایستاده معمولی نیازی به مهار شدن توسط وسیله دیگری ندارد. می‌تواند تجهیزات الکتریکی و غیره را در خود جای دهد. تابلو برق Swing: نوعی از تابلوهای رک و همچنین در دسته بندی تابلوهای فیکس قرار می‌گیرد. مدلی گران قیمت محسوب می‌شود. درب متحرک شیشه ای آن امکان دسترسی به تجهیزات از پشت تابلو را فراهم می‌کند. تابلو برق مدولار: نوعی پیشرفته از تابلوهای ایستاده (فیکس) است. ورقه‌های فلزی قسمت تامین کننده منبع تغذیه (فیدر) را از فیدر بالایی و پایینی جدا می‌کنند. دو راهکار برای دسترسی به سر کابل وجود دارد: دسترسی از جلو و دسترسی از پشت.

جمع بندی:

تابلو برق‌ها محفظه‌هایی فلزی یا غیر فلزی هستند که تجهیزات الکتریکی را در خود جای می‌دهند و برای توزیع و انتقال ایمن انرژی الکتریکی، کنترل و حفاظت از تجهیزات و سیم کشی در برابر عوامل محیطی و خطرات احتمالی مورد استفاده قرار می‌گیرند. انتخاب نوع تابلو برق به عوامل مختلفی از جمله نوع ولتاژ، محل نصب، نوع قرارگیری در محل و نیازهای مشتری بستگی دارد.

کاوان الکتریک با با تعهد به کیفیت و ارائه خدمات پس از فروش مناسب، رضایت مشتریان خود را جلب کرده است. کاوان الکتریک با تلاش برای ارتقای سطح دانش فنی و تخصصی خود، همواره در تلاش است تا بهترین محصولات و خدمات را به مشتریان خود ارائه دهد.

بایگانی بایگانی بایگانی بایگانی کد خبر 736627

دیگر خبرها

  • بهترین گیاهان برای بالکن
  • مقایسه انواع دستگاه های CNC؛ کدام دستگاه برای شما مناسب است؟
  • نکات مهم درباره تولید وخرید انواع لوله ها و دستگاه های آزمایشگاهی
  • ساندویچ پانل چیست؟ ساخت و ساز مدرن در قرن حاضر
  • جهش تولید در دیمزار‌های شهرستان تفت باکشت گیاه آنغوزه
  • کاوان الکتریک تولید کننده انواع ساخت تابلو برق
  • کاربرد ورق فولادی در صنعت خودروسازی
  • طرز استفاده از ماسک صورت (آموزش صفر تا 100)
  • روسیه نیاز به تسلیحات ندارد؛ زیرا بزرگ‌ترین تولیدکننده سلاح‌های نظامی است
  • با استفاده از جعبه یونولیت و سیمان، می‌توانید یک گلدان زیبا و کاربردی بسازید (فیلم)