Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع طبیعی خراسان جنوبی در خصوص خبری جوابیه‌ای را ارسال کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از به گزارش خاورستان، اداره کل منابع طبیعی خراسان جنوبی در خصوص خبری با عنوان "منابع طبیعی زمین‌های 200 ساله‌ام را ملی اعلام کرد!" که در آن، درد دل یکی از کشاورزانی که زمین‌هایش توسط منابع طبیعی گرفته شده بود، بیان شده بود، جوابیه‌ای ارسال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

 

همان‌گونه که در خبر قبلی بیان شده بود، انتظار می‌رفت منابع طبیعی اقدامی در جهت حل مشکل مردم بردارد اما به جای حل مشکل مردم، جوابیه‌ای را ارسال کرد. نکته‌ی قابل توجه این است که این جوابیه، دقیقا همان جوابیه‌ای است که در اول آذرماه 1395 در خصوص همین خبر که در سایر رسانه‌ها نیز درج شده بود، منتشر کرده بود. وظیفه‌ی رسانه بیان مشکلات مردم و پیگیری برای حل آن است اما اگر قرار باشد، اداره‌ای نتواند مشکلی را در مدت بیش از یک سال، حل کند و بعد از پیگیریِ مجددِ این موضوع، همان جوابیه‌ی سال گذشته را کپی و با امضای مدیرکل جدید ارسال کند، ارسال جوابیه پس از یک سال آن هم با همان محتوا، نشان‌دهنده ضعف منابع طبیعی در رسیدگی به مشکلات مردم است چراکه اگر حداقل توجهی به این مشکلات می‌شد باید حداقل جوابیه این اداره تغییر می‌کرد و با اقداماتی که در جهت حل این مشکل صورت گرفته بود، پاسخی متناسب با فعالیت‌های انجام شده در این زمینه ارائه می‌شد اما این جوابیه و اقدام اداره منابع طبیعی در ارسال جوابیه‌ی سال گذشته حتی بدون کوچک‌ترین تغییری! نشان‌دهنده عدم توجه به مشکلات مردم از سوی این اداره کل است.

 

از سوی دیگر در خبر قبلی تأکید شده بود که با زمین‌خواری و افرادی که بیت‌المال را می‌دزدند، به شدت برخورد شود و مردم و رسانه‌ها در مبارزه با زمین‌خواری از منابع طبیعی حمایت می‌کنند اما نباید مسائل را اشتباه گرفت و دردی بر دل کشاورزانی که سال‌ها در زمین‌هایشان زراعت می‌کنند، ایجاد کرد. آیا فردی که مساحت زیادی از اراضی ملی را با دیوارکشی و سندسازی به ناحق به تصرف خود درآورده و به اصطلاح، "زمین‌خواری" می‌کند با کشاورزی که سال‌ها اجدادش در روستا و زمین‌هایشان کشاورزی و تولید محصول کرده‌اند و تنها راه درآمدش، تولید محصولات کشاورزی است که آن‌هم در خشکسالی و گاهی عدم حمایت مسئولان، نابود شده است، یکی هستند؟!

 

محمد جعفری‌نسب در پاسخ به جوابیه‌ی اداره کل منابع طبیعی خراسان جنوبی به خاورستان، گفت: هیچ‌گونه نامه‌ای در خصوص هشدار جهت تخریب دریافت نکرده‌ام و اگر نامه و امضای بنده را در این خصوص دارند ارائه دهند و تمام این موارد کذب است.

 

وی افزود: در خصوص تخریب آغل گوسفندان روی سر حیوانات، فیلم آن موجود است و اهالی نیز حاضر هستند شهادت دهند. لانه و زیستگاه پرندگان را نیز تخریب کردند و به محیط زیست آسیب رساندند. در سال گذشته نیز اهالی به خبرنگاری که در منطقه حضور یافته بود، مطالب را بیان کردند و در رسانه‌ها منتشر شد.

 

جعفری‌نسب اظهار کرد: با قلع و قمع درختان، بیابان‌زایی کردند که این اقدامات، خلاف نظر نظام و دولت است.

 

وی خاطرنشان کرد: زمین‌های بنده، موروثی بوده و سند دارم اما روی سند من دست بُردند و برای خودشان سند صادر کردند.

 

جعفری‌نسب اضافه کرد: 2 هکتار در جایی که درختان را قطع کردند، از مادر بنده هست که هنوز زنده هستند. 2 هکتار نیز از دایی بنده به نام علی جعفرآبادی است. همچنین 2 هکتار از رستم جعفرآبادی دایی دیگر بنده است که از دنیا رفتند و چون وارثی نداشته است، حق او نیز به مادر بنده رسیده است. از طرف علی جعفرآبادی دایی دیگرم وکالت دارم چراکه همسر و فرزندی ندارد.

 

وی تصریح کرد: برای بازپس‌گیری زمین‌هایم 4 سال است درگیرم. در سال 1384 مجوز تأسیس گاوداری گرفتم. استشهاد محلی اعلام می‌کند، زمین‌ها از بنده است. افراد با سنّ بالای 50 سال این استشهاد را امضا کرده‌اند.

 

 

 

جعفری‌نسب گفت: استعلام جهاد کشاورزی از منابع طبیعی موجود است که پاسخ داده بود بلامانع است.

 

 

وی تصریح کرد: منابع طبیعی گفته است در جایی که آن‌ها گفته‌اند، ساخت‌وساز نکردم اما این سخن نادرست است چراکه طبق نقشه‌ای که دارم و امضا کرده‌اند، محل سرایداری را مشخص کرده است و کروکی کشیده‌اند که منابع طبیعی براساس این کروکی پاسخ دهد.

 

 

جعفری‌نسب گفت: اگر مجوز بنده، نامه‌های خودتان، سند، نامه شورا و استشهاد محلی را قبول ندارید، پس ما چگونه حق خود را بگیریم؟! تقاضای کارشناس از تهران و بررسی مجدد پرونده را دارم.

 

وی تأکید کرد: خانه‌های قدیمی و دیگر شواهد نشان می‌دهد زمین‌های آن منطقه قدمت زیادی دارد اما خانه‌های قدیمی را ملی اعلام و آن را تخریب کردند!

 

 

جعفری‌نسب گفت: سال‌ها روی زمین‌هایم زحمت کشیدم، آن را آباد کردم اما آن را تخریب و درختان را قلع و قمع کردند.

 

وی افزود: اقدامات عجولانه و تنگ‌نظری برخی از کارکنان دولت باعث آبروریزی برای دیگر قسمت‌های دولت شده است.

 

جعفری‌نسب اضافه کرد: برخی از افراد از زیربار مسئولیت شانه خالی می‌کنند. از رسانه‌ها درخواست دارم جلوی این اقدامات را بگیرند چراکه نارضایتی‌های گسترده‌ی مردم را در پی داشته است.

 

وی یادآور شد: از بانک‌های مختلف وام گرفتم اما با اقدامات اداره منابع طبیعی در تخریب اموالم، اکنون هیچ منبع درآمدی ندارم چراکه دارایی‌ام را روی زمین‌هایم هزینه کردم اما با گرفتن زمین‌هایم بیکارم و توان بازپرداخت وام‌ها را ندارم.

 

جعفری‌نسب گفت: ما حق خودمان را می‌خواهیم و احقاق حق کردیم و چیز بیشتری نمی‌خواهیم.

 

وی یادآور شد: قنات منطقه با شماره 509 در سال 1370 پلاک خورده است و این قنات قدمت زیادی دارد. اداره کل آب منطقه‌ای خراسان جنوبی - اداره امور منابع آب بیرجند در نامه‌ای بازگشایی مادرچاه رشته اصلی و فرعی قنات را خواسته بود.

 

 

 

جعفری‌نسب گفت: به نزد حراست کل منابع طبیعی کشور رفته‌ام و موضوع را بیان کردم که پیگیری‌هایی انجام شد. در زمان مدیریت قبلی که پیگیر احقاق حقم بودم، متأسفانه سعی کردند بنده را بی‌آبرو کنند.

 

 

 

وی تأکید کرد: مردم همواره ولایتمدار، همیشه در صحنه و پشتیبان نظام اسلامی و دولت هستند اما برخی اقدامات از برخی افراد را تحمل نمی‌کنند و این را فقط به حساب آن افراد می‌گذارند چراکه همواره نظام اسلامی را بهترین نظام در دنیا می‌دانند و پشتیبان آن هستند.

 

همان‌طور که در خبر قبلی بیان شده بود، مشکلِ مطرح شده، دردِ بسیاری از کشاورزان است به گونه‌ای که نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز نسبت به این موضوع، به رئیسِ وقتِ سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور اعتراض کرد.  

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز این موضوع را بارها اعلام کرده است و در دیدار با رئیس سابق سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، منابع طبیعی را دردی بالاتر از خشکسالی در خراسان جنوبی بیان کرد و گفت: برخی از مردم استان سندهای ۴۰ تا ۱۰۰ ساله دارند اما با این وجود منابع طبیعی دست روی زمین آن‌ها گذاشته است و گاهی اوقات می‌بینیم که منابع طبیعی بعد از تصرف اراضی اقدام به قطع درختان می‌کند که این کار درستی نبوده و سبب اعتراضات مردمی شده است. وی با اشاره به مهاجرت مردم از روستاها و خالی‌شدن مرزها و پیش آمدن مسائل امنیتی، بر ایجاد اشتغال پایدار در روستاها تأکید و اظهار کرد: زمین مال مردم است و باید در خدمت مردم باشد نه این‌که مردم فدای زمین شوند اما منابع طبیعی در بسیاری از مناطق استان داد مردم را درآورده است.

 

انتظار می رود مسؤولان محترم در منابع طبیعی مواردی که احساس می‌کنند قانون نقص دارد را اجرا نکنند. نه با اجرای چنین قانونی صدای مردم را بلند کرده و موجب بدبینی مردم شوند. بهتر است اداره منابع طبیعی به درد کشاورزان و هشدارهای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نماینده مجلس خبرگان رهبری و نماینده ولی فقیه در استان توجه کند چراکه باید در جهت نگه‌داشت مردم در روستاها و کمک به تولید اقدام کرد و جلوی مهاجرت و خالی از سکنه شدن روستاها به خصوص روستاهای مرزی را گرفت.

 

پایگاه خبری تحلیلی خاورستان، بنا بر قانون مطبوعات، جوابیه را در این خبر منتشر کرد اما امیدوار است این موضوعِ بسیار مهم، به صورت اساسی حل شود و به گونه‌ای نباشد که تا مشکلی بیان می‌شود، جوابیه‌ی سال گذشته دوباره ارسال شود! پیگیریِ این موضوع همانند دیگر مشکلات جامعه، از طریق پایگاه خبری تحلیلی خاورستان، ادامه خواهد داشت.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۱۹۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره دوازده و نیم میلیون متر مکعب آب پشت سازه‌های آبخیزداری قصرقند

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قصرقند گفت: قصرفند تعداد ۱۵۵ سازه خاکی و سنگ ملات شهرستان قصرقند در اثر بارندگی‌های اخیر کاملا آبگیری و از هدر رفت بخش قابل توجهی از روان آب‌های منطقه جلوگیری شد.

قاسمی افزود: فعالیت‌های آبخیزداری اجرا شده در شهرستان قصرقند نقش موثری در کنترل سیل، جلوگیری از فرسایش خاک و مهمتر از همه تقویت و احیای طبیعت را به دنبال داشته است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیرداری قصرقند بیان کرد: قصرقند تنها شهرستان استان است که از دو حوزه سدی زیردان و شی کلگ بهره مند می‌باشد که بند‌های آبخیز داری این شهرستان نقش موثری در کنترل رسوب این سد‌ها دارند

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تقدیر از مدیر روابط عمومی منابع طبیعی مازندران- نوشهر
  • دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای و سابقه دار چوب در آمل
  • دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای و سابقه‌دار چوب در آمل
  • آزاد سازی بخش دیگری از زمین ساحلی بابلسر
  • رصد سوداگران اراضی ملی توسط گشت یگان حفاظت در ایام نوروز
  • ذخیره دوازده و نیم میلیون متر مکعب آب پشت سازه‌های آبخیزداری قصرقند
  • جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی در دلفارد جیرفت
  • با تخریب کنندگان محیط زیست در ایام تعطیلات برخورد می شود
  • غرس ۱۲۰۰۰ اصله نهال در پویش مردمی کاشت نهال در شهرستان رودبار
  • کشف و ضبط چوب آلات قاچاق جنگلی در شهرستان سوادکوه شمالی