Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی نسبت به رفع مشکلات طلاب تاکید کرد و گفت: یکی از این مسائل، مشکلات اخلاقی است که باید مراقب بود مشکلات اخلاقی به حوزه سرایت نکند.

 این مرجع تقلید در دیدار رییس و هیأت رییسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت فعالیت های این مجمع اظهار داشت: وجود مجمع نمایندگان طلاب از مسائل ضروری حوزه است و می توان مشکلاتی را به وسیله آنان حل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در دنیای امروز هر صنف و مجموعه ای برای خود نماینده دارد تا کارها را پیگیری کرده و از حقوق افراد دفاع کند، طلاب هر شهر باید نماینده ای داشته باشند تا از حقوق آن ها دفاع شده و مشکلات آنان حل شود.

آیت الله مکارم شیرازی مشکلات طلاب را به سه دسته تقسیم کرد و اظهار داشت: یکی از مشکلات مربوط به مسائل علمی است که شامل انتخاب استاد، پیشرفت در دروس و عزم طلبه برای تحصیل می شود.

او ادامه داد: باید از مسائل علمی مراقبت کرد که البته گاهی با مشورت حل می شود، مهم ترین مشکل حوزویان مسائل علمی است تا عمر طلاب در حوزه به هدر نرود و به مقداری که در حوزه هستند بتوانند بازدهی داشته باشند، تحقق این موضوع تا مراقبتی نباشد امکانپذیر نیست.

این مرجع تقلید ابراز داشت: مسأله دیگر مشکلات اخلاقی است که ممکن است به برخی افراد سرایت کند به ویژه که در زمانی قرار داریم که ابزار زمینه ساز مشکلات اخلاقی از هر زمانی گسترده تر است، باید مراقب بود که مشکلات اخلاقی به حوزه سرایت نکند.

او مشکل سوم را مربوط به معیشت طلاب دانست و عنوان کرد: تا جایی که توان هست باید برای رفع مشکلات معیشتی اقدام شود؛ بنابراین نمایندگان طلاب می توانند گره گشایی مختلفی داشته باشند، مجمع نمایندگان ابتکار خوبی بود که باید تقویت شود.

آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان ساخت: باید برای حل مشکلات طلاب اهتمام کرد، باید نمایندگان عالم و دلسوز انتخاب شوند تا به طلاب کمک کنند، طلاب تقاضاهایی دارند که نمایندگان مجمع می توانند حلقه اتصالی بین طلاب با مراجع، اساتید و بزرگان باشند.

او اضافه کرد: نمایندگان مجمع طلاب به ویژه شهرهای استان باید همبستگی داشته باشند و جمعی و کلی فکر کنند که این هم بستگی می تواند در پیشبرد کارها اثرگذار باشد؛  نمایندگان باید کارها را جدی بگیرند و فعالیت ها نباید جنبه تشریفاتی و صوری داشته باشد بلکه باید باید با مسؤولیت پذیری نمایندگان پیش رود.

این مرجع تقلید با اشاره به طرح های مجمع نمایندگان طلاب گفت: درباره ضامن اجرایی طرح ها باید فکری شود، طرح مجمع نمایندگان طلاب درباره جبران  خالی شدن شهرها از فضلا و مجتهدان خوب است اما باید ضمانت اجرایی آن بررسی شود.

او افزود: سابقا در شهرها مراجع و مجتهدان بزرگ بودند اما در حال حاضر شهرها خالی شده است و برای درس خارج و مسائل مهم دیگری که نیاز به حضور مجتهد دارد مشکلاتی ایجاد شده است، فضلای هر شهری در حوزه قم متمرکز شدند که باید فکری کرد، گاهی تشویق ها و امکانات مؤثر است و گاهی نیز اثری ندارد؛ حوزویان باید احساس مسؤولیت کنند و شهرها را سامان دهند.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که فضلا می توانند در مسائل سیاسی عام در تقویت نظام اسلامی نقش داشته باشند، اظهار داشت: ولی طلاب از اینکه برنامه های جناحی داشته باشند بپرهیزند.

او در پایان دیدار اظهار امیدواری کرد که کارها به نحو احسن پیش رود و افرادی دلسوز و دارای عزم الهی برای مجمع انتخاب شوند تا به وضع طلاب و مشکلات آن ها رسیدگی کنند.

شفقنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۱۹۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقب همراه بانک‌های جعلی باشید

ایسنا/سمنان ​​​​​​​رئیس پلیس فتای استان سمنان در خصوص نصب همراه بانک‌های جعلی به شهروندان هشدار داد و گفت: کاربران، نرم افزارهای همراه بانک را فقط از منابع معتبر دریافت کنند.

سرهنگ فدائیان ۱۶ اردیبهشت ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به پیشرفت فناوری، امروزه بسیاری از خدمات بانکی به صورت غیرحضوری قابل انجام بوده و این خدمات از روش‌های گوناگونی مانند اینترنت بانک، همراه بانک و... قابل دریافت است. 

وی افزود: مجرمان سایبری با طراحی همراه بانک‌های جعلی  بدافزار و قرار دادن نرم‌افزارها در منابع نامعتبر مبادرت به دسترسی غیرمجاز به گوشی تلفن همراه و کارت بانکی کرده  و اقدام به سرقت و برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان می‌کنند. 

سرهنگ فدائیان خاطرنشان کرد: شهروندان باید توجه داشته باشند که برای جلوگیری از این اقدام، حتما تلفن همراه خود را به آنتی ویروس معتبر تجهیز کرده و به طور مستمر آن را به روز رسانی نمایند. همچنین باید توجه داشته باشند که اطلاعات مهم مانند رمز اول کارت‌ها، کلمه عبور سامانه‌های بانکی،  cvv۲ و تاریخ انقضای کارت  را بر روی گوشی تلفن همراه دخیره نکنند. 

سرهنگ فدائیان به شهروندان توصیه کرد: برای نصب اپلیکیشن های بانکی حتما از سکوهای عرضه نرم افزار موبایلی داخلی و یا سایت‌های رسمی بانک ها اقدام و از دریافت و نصب اپلیکیشن های آلوده که اکثرا لینک آنها توسط مجرمان سایبری از طریق ارسال پیام و یا پیامک ها به وسیله پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی برای شما ارسال می شود، اکیدا خودداری کنید. 

رئیس پلیس فتا استان سمنان از شهروندان خواست: در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سامانه فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا گزارش کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چهارمین همایش حوزه انقلابی، حوزه منتظر برگزار می‌شود
  • ‌چهارمین همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» در شیراز برگزار می‌شود
  • مراقب همراه بانک‌های جعلی باشید
  • هشدار یک شرکت بیمه؛ در این شهر‌های اروپا مراقب جیب خود باشید!
  • مراقب وزش باد خیلی شدید در تهران باشید + جزئیات
  • مراقب باشیم آمار نامتوازن کنکور روح خانواده را زخم نکند
  • المپیاد علمی سراسری طلاب حوزه‌های علمیه پاکستان برگزار شد
  • رئیس شورای عالی نظام پزشکی: مراقب باشیم دوران طلایی پزشکی ایران افول نکند
  • مراقب باشیم دوران طلایی پزشکی ایران افول نکند
  • انتشارات صهبا از کتاب جدید با نام «حدیث مکارم الاخلاق» رونمایی کرد