Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید بعیدی‌نژاد سفیر ایران در انگلیس و رئیس تیم کارشناسی هیأت مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران با انتشار پستی در صفحه‌ اینستاگرام خود با اشاره به اینکه بعد از زلزله‌ كرمانشاه برخی از رسانه‌ها با اعلام اخبار وقوع زلزله‌ها حتی در ریشترهای پایین در ایران باعث شده اند كه مردم در التهابی دائمی در انتظار وقوع زلزله به سر ببرند، نوشت که آیا اعلام عمومی تمامی موارد زمین لرزه هایی كه لرزه نگارها ثبت می كنند لازم است و آیا اصولا این اعلام نتیجه مفیدی در بردارد؟

بعیدی‌نژاد در اینستاگرام نوشت :

"بعد از زلزله ی كرمانشاه برخی از رسانه ها با اعلام اخبار وقوع زلزله ها حتی در ریشترهای پایین در ایران باعث شده اند كه مردم در التهابی دائمی در انتظار وقوع زلزله بسر ببرند ولی آیا اعلام عمومی تمامی موارد زمین لرزه هایی كه لرزه نگارها ثبت می كنند لازم است و آیا اصولا این اعلام نتیجه ی مفیدی در بردارد؟

لرزش زمین جزو وقایع طبیعی زمین و بدلیل فعل و انفعالات داخل كره صورت می گیرد و تمامی این لرزه ها هم توسط لرزه سنج ها ثبت و ضبط میشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اطلاعات و آمار موسسات بین المللی، تعداد وقوع زلزله در هر سال بدینصورت طبقه بندی میشوند:

١- هر سال "یك میلیون" لرزه در حد دو ریشتر و پایین تر كه توسط انسان حس هم نمی شوند ثبت می گردند و این به این معناست كه هر روز صدها زمین لرزه دو ریشتری در همه جای زمین اتفاق می افتد.

٢- تعداد زلزله های در حد سه ریشتر نیز كه معمولا توسط انسان حس نمیشوند به "یكصد هزار" مورد در سال می رسد.

٣- تعداد زلزله های در حد چهار ریشتر كه تا حدی ممكن است حس شوند سالانه حدود "ده هزار" مورد میباشد.

٤- زلزله های حدود پنج ریشتر كه می توانند حس شوند و ممكن است به خرابیهای جزیی بینجامد در سال به "هزار و پانصد" می رسد.

٥- زلزله های شش ریشتر كه قطعا حس میشوند و موجب خرابی هم میشوند سالانه به "صد و بیست" مورد یعنی میانگین ده بار در ماه در كل جهان می رسد.

٦- زلزله های هفت ریشتر كه باعث خرابی و خسارات سنگین و گسترده مالی و انسانی می شوند حدود "هجده" مورد در سال یعنی با میانگین بالاتر از یك مورد در ماه اتفاق می افتد.

٧- تعداد زلزله های بالای هفت كه قدرت وارد آوردن خسارات بسیار زیادی را دارند در سال بطور میانگین فقط یك مورد اتفاق می افتد.

پس ملاحظه می فرمایید كه با آنكه لرزه نگارها زلزله را در هر سطح و درجه ای باشد میتوانند ثبت كنند، اعلام عمومی و مداوم لرزه های زیر چهار ریشتر كه در سال بیش از یك میلیون و صد و ده هزار بار اتفاق می افتند هیچ فایده خاصی ندارد. زلزله هایی كه معمولا حس میشوند و تا حدی میتوانند بسته به شرایط محل و ماهیت وقوع لرزه حس شوند و موجب خسارات جزئی شوند، زلزله های بالای چهار و نیم ریشتر میباشند."

انتهای پیام/

پست اینستاگرامی بعیدی‌نژاد درباره‌ی اعلام آمار زلزله

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۱۹۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کریستیانو رونالدوی کوچک؛ انتقاد ماریو گومز از بدنسازی و تغییرات عضلات مسوت اوزیل!

هم‌تیمی مسوت اوزیل می‌گوید او به تعادل اعتقاد دارد و به نظر او افراط و تفریط در هیچ چیزی خوب نیست.

طرفداری | مسوت اوزیل، ستاره سابق تیم ملی آلمان و باشگاه‌های رئال مادرید و آرسنال، پس از خداحافظی از فوتبال در سال گذشته، به سختی مشغول بدنسازی است.

مسوت اوزیل با بدنی عضلانی و حجیم، هواداران فوتبال را شگفت‌زده کرده است. ماریو گومز، هم‌تیمی سابق او در تیم ملی آلمان اما رویکردی انتقادی به این شکل از بدنسازی اوزیل داشته است. در حالی که برخی از افراد این سخت‌کوشی اوزیل را تحسین می‌کنند، برخی دیگر، مانند گومز، نگرانی‌هایی را در مورد پیامدهای منفی چنین تحول افراطی ابراز می‌کنند. ماریو گومز در گفتگو با پادکست Phrasenmaher دراین‌باره می‌گوید:

اول از همه، این تحسین‌برانگیز است که اوزیل به این شکل به تناسب اندام رسیده است. با این حال، من کسی هستم که به تعادل اعتقاد دارم، چراکه نوسانات و تغییرات زیادی را در هر دو جهت تجربه کرده‌ام و می‌دانم که افراط و تفریط اغلب به هیچ چیز خوبی منجر نمی‌شود.

من نمی‌دانم هدف اوزیل از این کار چیست؟ به نظر کمی اغراق‌آمیز می‌رسد. وقتی از حرفه‌ای می‌آیید که سال‌ها مورد تشویق و تمجید قرار گرفته‌اید، به طور طبیعی به دنبال چیزی هستید که شما را راضی کند. به نظر می‌رسد مسوت حالا این را در باشگاه بدنسازی پیدا کرده است. او همچنین با رونالدو بازی کرده و شاید فکر می‌کند: خب حالا وقت دارم که کمی شبیه کریستیانو شوم. یک کریستیانو رونالدوی کوچک.

 

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • زلزله شدید ۶.۹ ریشتری این کشور را لرزاند
  • وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در ژاپن
  • چالوس دوبار لرزید
  • ثبت ۵ زمین‌لرزه در خوی طی هفته گذشته
  • ثبت ۵ زمینلرزه در خوی طی هفته گذشته
  • زلزله ۳.۱ ریشتری حوالی ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند
  • ۲ زلزله شدید تایوان را لرزاند
  • کریستیانو رونالدوی کوچک؛ انتقاد ماریو گومز از بدنسازی و تغییرات عضلات مسوت اوزیل!
  • پس‌لرزه ۶.۱ ریشتری در تایوان خسارت به‌ جا گذاشت
  • (ویدئو) زلزله‌ای به بزرگی ۶.۱ ریشتر تایوان را لرزاند