Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید کریم موسوی قاری قرآن و مبتهل در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، با اشاره به وقوع پدیده ریزگردها و دوام آن در استان درباره تأثیر ریزگردها بر حنجره و صوت قاریان گفت: یکی از مؤثرترین عواملی که باعث می‌شود یک خواننده و شخصی که با صدا و خوانندگی مرتبط است، صدای خوبی داشته باشد، آب و هوا و شرایط جوی خوب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد: شرایط آب و هوایی مناسب یک منطقه باعث می‌شود ساکنان آنجا صداهای خوبی داشته باشند. علاوه بر این، یکی دیگر از عوامل مؤثر بر صدا، شرایط روحی اشخاص است. کسانی که در شرایط آب و هوایی خوب زندگی می‌کنند، سوای اینکه حنجره زلال و بدون آسیبی خواهند داشت از طرف دیگر به لحاظ روحی یکی از آثار مخرب صدای آنها هم وجود ندارد و آن استرس و آسیب‌های روحی است. شرایط و آسیب‌های ذهنی باعث می‌شود شخص صدای خوبی نداشته باشند، یا به صدای خوب او لطمه وارد شود.

موسوی تصریح کرد: شرایط آب و هوایی خوزستان به ذات شرایط خوبی نیست، یعنی ما در یک استان خوش آب و هوا زندگی نمی‌کنیم؛ حالا یک شرایط فوق‌العاده وحشتناکی به نام ریزگرد هم اضافه شده که اولین تأثیر آن بر سینه، حنجره و دستگاه‌های صوتی بدن است که باعث می‌شود یکی از مخرب‌ترین آب‌وهواها را بر صدا و حنجره داشته باشیم.

این مبتهل خوزستانی ادامه داد: این اتفاق باعث می‌شود افرادی مثل بنده که به صورت حرفه‌ای در زمینه انشاد و ابتهال و قرائت کار می‌کنیم، برای این قضیه فکری بکنیم، بنده به این فکر هستم که به جد در اولین فرصت از خوزستان خارج شوم و حداقل این سرمایه دینی و ملی که خداوند به ودیعه نزد من گذاشته حفظ و نگهداری کنم.

وی گفت: شرایط نامرغوب آب‌وهوایی از یک طرف، اضافه شدن پدیده ریزگرد و عدم پیشگیری از آنها باعث شده است، آدم‌های معمولی که حنجره غیرتخصصی هم دارند، آسیب ببینند چه برسد به اشخاصی مثل بنده که حنجره‌هایی کاملاً ملتهب به خاطر بخاطر استفاده فنی و حرفه‌ای از این حنجره داریم. از همه بدتر این است که ما از نظر روحی هم دچار آسیب‌ شده‌ایم.

این قاری قرآن با بیان اینکه دو عامل اساسی که باعث تخریب حنجره هستند هزار درصد در خوزستان وجود دارند، گفت: از همه کسانی که متصدی کار هستند خواهش می‌کنم فکر اساسی و جدی برای این مسأله بکنند. بنده بعدازظهر امروز برنامه سفری به کشور عراق به استان العماره و کربلا داشتم که با توجه به شرایطی که برای حنجره من پیش آمده این برنامه را لغو کردم.

موسوی تأکید کرد: باید یک فکر اساسی برای همه مردم شود و کسانی که آسیب آنها جدی است باید به صورت جدی دیده شوند و برای آنها برنامه‌ریزی شود. این امکان وجود ندارد که مردم جابه جا شوند اما این امکان وجود دارد که افرادی را که در شرایط خطرناک هستند بیشتر مورد توجه قرار دهند و از آنها حمایت کنند.

این مبتهل در پایان گفت: ان‌شاءالله خداوند بارش رحمت خود را به خاطر کودکان و مادران بیماری که در همه خانه‌ها هستند و صداهایی که به قرآن خدمت کنند، بفرستد و دعا می‌کنم مسئولان استان ما به خصوص استاندار خوزستان نگاه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشد، همگام با مردم حرکت کند و از دولت تدبیر و امید بخواهد توجه جدی به این مسئله داشته باشند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۲۰۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال در تبریز لرزید، هدیه دستیار یحیی به اوسمار! / جدال حنجره‌ها جای زانوها

تیم صدرنشین استقلال در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر برابر تراکتور در تبریز به تساوی دست یافت و البته دو امتیاز حساس را در یادگار امام جا گذاشت.

به گزارش تابناک ورزشی، استقلال از ساعت 17 امروز (چهارشنبه) در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز به مصاف تراکتور رفت و با تساوی بدون گل متوقف شد.

شاگردان جواد نکونام با این تساوی 54 امتیازی شدند و در صدر جدول باقی ماندند ولی در صورت برتری پرسپولیس برابر سپاهان جایگاه خود را پنج هفته به پایان لیگ از دست می‌دهند. حمید مطهری دستیار سابق یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس، نیز با متوقف کردن استقلال،  پیام خوبی برای سرخپوشان فرستاد. تیم او اکنون در رده چهارم ایستادند.

ترکیب تراکتور: حسین پورحمیدی، مهدی شیری، عارف آقاسی، شجاع خلیل‌زاده، محمد نادری، ریکاردو آلوز، سیدمهدی حسینی، گوستاوو واگنین، مهدی هاشم‌نژاد(4+90 سجاد آشوری)، رحمان جعفری (77 - مهدی عبدی) و امیرارسلان مطهری (64 - امیرحسین حسین‌زاده)

ترکیب استقلال: محمدرضا خالدآبادی، ایمان سلیمی، محمدحسین مرادمند، روزبه چشمی، صالح حردانی (4+90- میلاد فخرالدینی)، ابوالفضل جلالی، مهرداد محمدی (82 - پیمان بابایی)، آرش رضاوند (88 - امید حامدی‌فر)، زبیر نیک‌نفس، گوستاوو بلانکو و جلال‌الدین ماشاریپوف (4+90 جعفر سلمانی)

داور: پیام حیدری

نمایش دو تیم ، شباهتی به جدال دو باشگاه بالانشین لیگ نداشت و اغلب دقایق بازی به خطاها یا توقف ضربات ایستگاهی و اعتراض بازیکنان دو تیم اختصاص داشت.

تنها در دقایق پایانی بازی این تراکتور بود که مالکیت توپ و میدان را در اختیار داشت و حملات زیادی را به روی دروازه استقلال خلق کرد که بی‌نتیجه بود. 

نبودن سیدحسین حسینی فرصت مناسبی برای مهاجمان تراکتور بود که دروازه استقلال را باز کنند و مثل مصاف حساس با سپاهان، بدون گل راهی خانه نشوند اما با وجود اینکه مطهری از همه مهاجمانش استفاده کرد، آنها موفق به گشودن دروازه خالدآبادی نشدند.

استقلال در این مسابقه حساس که احتمال شکست شان می‌رفت، بسیار محتاط بود و برای پیروزی به آب و آتش نزد تا در ضدحملات غافلگیر نشود‌. تفکرات نکونام ، نباختن در تبریز بود تا منتظر توقف احتمالی پرسپولیس مقابل سپاهان پرستاره باشد. در واقع سرمربی آبی‌ها روی نتیجه بازی رقیب، دست به نوعی قمار زد.

لحظات حساس مسابقه 

دقیقه 7: پاس عمقی خوبی به مهرداد محمدی رسید و این بازیکن می‌توانست دروازه تراکتور را باز کند ولی توپ را جایی زد که پورحمیدی حضور داشت و آن را دور کرد.

دقیقه 50: محمدی با عبور از یک بازیکن وارد محوطه جریمه تراکتور شد و به مدافعان حریف خورد اما داور دستور به ادامه بازی داد.

دقیقه 66: ارسال مهدی شیری و ضربه سر امیرحسین حسین‌زاده موقعیت جدی برای تراکتور بوجود آورد ولی توپ این بازیکن از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه 70: ضربه ایستگاهی مهرداد محمدی به قسمت پشتی تیر افقی دروازه تراکتور برخورد کرد.

دقیقه 80: گوستاوو بازیکن تراکتور به محوطه جریمه استقلال نفوذ کرد ولی توپ او را برگرداندند. در ادامه توپ دیگری می‌رفت برای تراکتور موقعیت ایجاد کند که خالدآبادی آن را گرفت.

دیگر خبرها

  • توقف خارج از خانه ملوان و فولاد/نساجی از سد ذوب‌آهن گذشت
  • استقلال در تبریز لرزید، هدیه دستیار یحیی به اوسمار! / جدال حنجره‌ها جای زانوها
  • شهید مطهری  و آسیب شناسی انقلاب
  • کیمیای سایه در اهواز/ خورشید در کمین است+فیلم
  • خوزستان برای اولین بار به طلای المپیک فکر می‌کند
  • جزئیات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی ۱۴۰۳
  • تمرین، تمرکز، انگیزه: خالدآبادی آماده اولین حضور!
  • حنجره خود را در کرسی های تلاوت قرآن در سرزمین وحی، وقف خدا کنید
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است