Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمار منتشر شده درباره فارغ‌التحصیلان کارشناسی کشور استرالیا نشان می‌دهد که 61.6 درصد آنها دارای کار تمام وقت، 7.19 درصد در حال ادامه تحصیل، 7.12 درصد دارای کار پاره‌وقت و 9.0 درصد بیکار و در جستجوی کار پاره وقت هستند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه 76 کمیسیون نخبگان و آینده‌نگاری علم و نوآوری که به ادامه «بررسی پایش اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در برخی کشورها » اختصاص داشت؛ کارگروه آینده‌نگاری علم و نوآوری کمیسیون به معرفی الگوهای پایش و برنامه پایش اشتغال در سطح کلان و نیز رتبه‌بندی دانشگاه‌ها براساس اشتغال فارغ‌­التحصیلان دانشگاه‌ها پرداخت و همچنین نقش دانشگاه‌ها در اشتغال فارغ‌التحصیلان با ارائه یک الگو مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش و در مورد وضعیت اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی کشور استرالیا این آمار ارائه شد که از میان 68360 فارغ‌التحصیل کارشناسی که در گزارش سالیانه AGS Australian Graduate Survey دز سال 2015 مورد برسی قرار گرفته‌اند، 61.6 درصد آنها دارای کار تمام وقت، 7.19 درصد در حال ادامه تحصیل، 7.12 درصد دارای کار پاره‌وقت و 9.0 درصد بیکار و در جستجوی کار پاره وقت هستند.

در ادامه این گزارش و در مورد وضعیت اشتغال فارغ التحصیلان در انگلستان در سال تحصیلی 2015-2014 گزارش DLHE) Destination of Leavers from Higher Education) مورد بررسی قرار گرفت و نقش و فعالیت دانشگاه Kent انگلستان در اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی و رتبه‌بندی دانشگاه‌ها براساس قابلیت اشتغال فارغ‌التحصیلان براساس شاخص‌های QS) QS Graduate Employability Ranking) مورد ارزیابی قرار گرفت.

همچنین نتایج رتبه‌بندی دانشگاه‌ها براساس شاخص THE) Times Higher education) مبتنی بر قابلیت اشتغال دانشگاه‌ها در سال 2016 مورد بررسی قرار گرفت که براساس این گزارش دانشگاه‌های کشورهای آمریکا، انگلستان، آلمان، ژاپن، هنگ کنگ و کانادا در رده‌های بالا قرار داشتند.

ایجاد یکپارچگی میان اطلاعات و داده‌های موجود در رابطه با اشتغال فارغ التحصیلان در کشور، تحول و سازماندهی در ارتباط دهی میان اشتغال و تحصیل، شفاف‌سازی مرزهای فعالیت اجرایی دستگاه‌های دولتی و غیردولتی، راه‌اندازی نظام جامع اطلاعات آماری با قابلیت تحلیل و سیاست‌گذار، تسهیل در مقررات به منظور ارائه آمار و اطلاعات مربوط به اشتغال فارغ التحصیلان، گزارش‌گیری از عملکرد سازمان‌ها و نهادهای موجود در کشور در موضوع اشتغال، مأموریت‌گرا کردن دانشگاه‌ها در راستای هدایت تحصیلی و شغلی دانشجویان به صورت توأمان از مهمترین نظرات اعضای کمیسیون نخبگان و آینده‌نگاری علم و نوآوری در ادامه این گزارش بود.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۲۰۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرادصحرایی: امتیاز ویژه دانشجو معلمانی که زودتر از فارغ‌التحصیلی سرکلاس درس می‌روند

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و‌پرورش در صفحه ویراستی‌اش نوشت: «به منظور تقدیر از اقدام جهادی دانشجو معلمان ورودی ۹۸ و ۹۹ دانشگاه فرهنگیان (که زودتر از فارغ‌التحصیلی به کلاس درس رفتند) در مرحله ارتقای رتبه‌بندی ۱۰ امتیاز ویژه به ایشان تعلق خواهد گرفت.

در عنوان بخش مشارکت‌ها ۶ امتیاز و در بخش سنوات تجربی ۴ امتیاز به عنوان تقدیر در نظر گرفته شده است.

ارزش کار این در کمک به اعتلای نظام تعلیم و تربیت بیش از این است. از تلاش‌ها و زحمات این معلمان جوان صمیمانه تشکر می‌کنم».

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • سقوط هواپیمای سبک ۲ کشته بر جای گذاشت
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان استرالیا 
  • فرصت تغییر محل آزمون پایان ترم برای پیام‌نوری‌ها
  • وحید امیری و تکرار اتفاق تلخ استرالیا
  • فیلم/ تظاهرات هزاران دانشجوی دانشگاه ملبورن استرالیا
  • لغو مراسم فارغ‌التحصیلی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • اقدامات امنیتی جشن فارغ‌التحصیلی دانشگاه کالیفرنیا را به تعطیلی کشاند
  • مرادصحرایی: امتیاز ویژه دانشجو معلمانی که زودتر از فارغ‌التحصیلی سرکلاس درس می‌روند