Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-در پی انتشار تصاویر کودکان کار شهرستان بروجرد در کانال رسمی شهرداری این شهر و برخورد مجرمانه با این کودکان، مهناز افشار به معصومه ابتکار نامه نوشت.

  در پی انتشار تصاویر کودکان کار شهرستان بروجرد در کانال رسمی شهرداری این شهر و برخورد مجرمانه با این کودکان که اسباب جریحه‌دار شدن احساسات عمومی را فراهم کرد، مهناز افشار (بازیگر و سخنگوی پویش بدسرپرست تنها‌تر است) در نامه‌ای سرگشاده از معصومه ابتکار (معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده) درخواست کرد پیگیر حقوق این کودکان آسیب‌دیده باشد و لبخند را به لب‌های این آن‌ها بازگرداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


متن نامه مهناز افشار به این شرح است:

سرکار خانم ابتکار

معاون محترم رییس جمهور در امور زنان و خانواده

چند روز پیش مصاحبه‌ای از قول شما خواندم که گفته بودید همه شهروندان باید اورژانس اجتماعی را بشناسند و بدانند که در صورت مشاهده کودک‌آزاری می‌توانند به آن مراجعه کنند، بگذریم از اینکه بار‌ها شهروندان به دوستان پویش «بدسرپرست تنها‌تر است» گزارش داده‌اند که با اورژانس اجتماعی تماس گرفته‌اند و پیگیری‌هایشان بی‌نتیجه مانده است، نکته و سوال اما موضوع دیگری است.

ابتدا تا انتهای گفت‌وگوی شما را خواندیم و ندیدیم که توضیح داده باشید در صورتی که نهاد‌ها یا مسئولین مرتکب اعمال قبیح کودک‌آزاری شده باشند باید به کجا اطلاع بدهیم، آن کودکان معصوم باید به کجا و چه کسی مراجعه کنند تا پناه‌شان بدهد و حقوقشان را احیا کند، البته اگر احیا شدنی باشد!
حتما خبر دارید و حتما شنیده‌اید، شاید هم آن تصویر موهن و سراسر اندوه را دیده‌اید؛ شهرداری بروجرد در یک رفتار غیرانسانی، کودکان قربانی فقر و خشونت و آسیب‌دیده از کار در خیابان را دستگیر کرده و از آن‌ها که به ردیف با سرهای پایین ایستاده‌اند، همچون مجرمان سابقه‌دار عکس گرفته و با افتخار در کانال رسمی‌اش منتشر کرده است، انگار نه انگار که فرد فرد ما به عنوان شهروندان جامعه به خاطر به وجود آمدن فاجعه کودکان کار و آسیب دیده مقصر و گناهکاریم. فاجعه‌تر آنکه بلافاصله بعد از انتشار این عکس و تقبیح آن از سوی رسانه‌ها نایب‌رئیس شورای شهر بروجرد، لابد برای حفظ آبرو مصاحبه‌ای کرده و گفته که با خاطیان که روابط عمومی شهرداری بروجرد باشد برخورد خواهد شد، البته نه به خاطر دستگیری کودکان، که به دلیل انتشار تصاویر آنان!

حال‌آنکه نفس این عمل (دستگیری کودکان) بار‌ها غم‌انگیز‌تر از انتشار آن تصاویر است.

بنده نه به عنوان سخنگوی پویشی که قریب دو سال است برای احقاق حقوق کودکان قربانی خشونت تلاش می‌کند که به عنوان یک مادر که از دیدن این تصویر بندبند وجودم به لرزه درمی‌آید، از شما خواهش می‌کنم پیگیر حقوق این کودکان آسیب‌دیده باشید؛ اگرچه برخورد با جنابان خاطی که مسئولان شهرداری بروجرد باشند، دلِ ‌شکسته و دردمند هیچ‌کدام از این کودکان را التیام نخواهد داد چراکه این زخمی ناسور است که درمانش به راحتی‌ نیست.

در پویش «بدسرپرست تنها‌تر است» بار‌ها درباره کودکان رنج‌دیده از خشونت و «بدسرپرست» هشدار دادیم، برای روسای سه قوه نامه نوشتیم، از رییس جمهور محترم درخواست کردیم بحران کودکان قربانی خشونت را جدی بگیرند، اما افسوس...

یک روز در تهران به اسم ساماندهی کودکان کار و خیابان و به بهانه زیباسازی شهر، عملیات تعقیب و گریز در خیابان علیه کودکان راه می‌اندازند، در مشهد بر تن همین کودکان یونیفرم رسمی بهزیستی را تن می‌کنند که مثلا کار کودک و خیابان‌گردی‌اش را قانونی کرده باشند و حالا هم که در بروجرد برایشان سنگ تمام گذاشته‌اند. کی و کجا قرار است برای این کودکان و رنج‌هایشان کاری کنیم خدا می‌داند. ای‌کاش اگر برای حل مشکلاتشان قدم برنمی‌داریم، نمک بر زخم کاریشان نپاشیم.
به عنوان یک شهروند، به عنوان یک مادر و به عنوان سخنگو و نماینده پویشی متشکل از بیش از ۴۵۰ هنرمند از شما تقاضا دارم پیگیر حقوق پایمال شده کودکان بروجردی باشید. ما منتظر لبخند این کودکان هستیم.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۲۰۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای حمل‌ونقل اصفهان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نورصالحی ظهر شنبه با اشاره به موارد مطرح شده در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در این جلسه تأکیدات بودجه ۱۴۰۳ و کنترل و پیشرفت پروژه‌های سال جاری مورد بررسی قرار گرفت

وی افزود: درباره واگذاری بخشی از یکی از پروژه‌های مشارکتی نیز بحث و تبادل نظر شد، همچنین درباره تسویه بخشی از مطالبات بانک شهر بابت اوراق مشارکت در شهرداری بررسی لازم انجام شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه میزان اوراق مشارکت سال گذشته که در سال جاری محقق می‌شود، ۲,۹۰۰ میلیارد تومان است که بخش زیادی از آن با تعهد ۱۰۰ درصد شهرداری و بخشی با تعهد ۵۰ درصد شهرداری و ۵۰ درصد دولت است، تصریح کرد: ۳۰۰ میلیارد تومان از این اوراق مربوط به خرید اتوبوس با تعهد ۵۰ درصد شهرداری و ۵۰ درصد دولت، ۶۰۰ میلیارد تومان هم با تعهد ۵۰ درصد شهرداری و ۵۰ درصد دولت و ۲ هزار میلیارد تومان با تعهد ۱۰۰ درصد شهرداری اصفهان است.

نورصالحی ادامه داد: ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت سهمیه سال ۱۴۰۲ است که در ۱۴۰۳ محقق می‌شود و تمام این اوراق برای زیرساخت‌های حمل‌ونقل شهر اصفهان از جمله خرید اتوبوس و واگن‌های مترو هزینه می‌شود.

وی اظهار کرد: پروژه‌های سال جاری که در مرحله عقد قرارداد یا تهیه طرح است، تا پایان خرداد سال جاری نهایی و عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: برای تکمیل زیرساخت‌های مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای اصفهان در سال جاری چند قرارداد در حال اجرا است که امیدواریم در زمان مقرر به اتمام برسد.

وی با تاکید بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت عظیم مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای اصفهان، گفت: برای تعیین بهره‌بردار این مرکز برای اینکه مکمل سالن اجلاس تهران باشد و تحت بهره‌برداری برگزاری اجلاس‌های بین‌المللی باشد، مذاکراتی با محوریت استانداری و معاونت ریاست جمهوری در حال انجام است و تا دو ماه آینده تعیین تکلیف می‌شود.

کد خبر 6089907

دیگر خبرها

  • تزریق ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای حمل‌ونقل اصفهان
  • اعتراض باشگاه نیروی زمینی به همزمان نبودن ساعت بازی‌ها
  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • فضای سبز بروجرد با پساب آبیاری می‌شود
  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد
  • تصویری دیده نشده از هشتاد سال قبل میدان شهرداری رشت
  • نخستین پارک آموزش ترافیک شهرداری قزوین در محله هادی آباد 
  • تظاهرات دانشجویان در آمریکا یادآور اعتراض‌ها به جنگ ویتنام است
  • گزینه قضاوت دربی تهران در تورنمنت دختران کافا قضاوت کرد
  • رونمایی از ترانه تیتراژ «هیس، هیچی نیس!» با پخش از شبکه امید