Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@07:38:01 GMT

دزدی بدافزار ها از طریق مایکروسافت آفیس

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۲۰۷۵۱

دزدی بدافزار ها از طریق مایکروسافت آفیس

هکرها قصد دارند با استفاده از آسیب‌پذیری موجود در مایکروسافت آفیس، اطلاعات مالی و شخصی کارت‌های اعتباری و همچنین کیف پول حاوی ارزهای دیجیتالی کاربران را به سرقت ببرند.

ایران آنلاین /به نقل از زد دی نت، گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که هکرها و مجرمان سایبری با استفاده از حفره‌های امنیتی و آسیب‌پذیری‌های موجود در نرم‌افزار مایکروسافت آفیس نصب شده برروی رایانه‌های شخصی قادر خواهند بود اطلاعات شخصی و مالی درج شده برروی کارت‌های اعتباری کاربران و همچنین کیف پول ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده همچون بیت کوین را به وسیله انتشار یک بدافزار خطرناک به سرقت ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که بد افزار مذکور از سال 2016 میلادی تاکنون فعالیت داشته و قابلیت‌های فراوانی به منظور سرقت اطلاعات داشته است.

محققان و پژوهشگران در موسسه تحقیقاتی فعال در زمینه امنیت سایبری به نام FireEye به تازگی دریافته‌اند که گروهی از هکرها و مجرمان سایبری قصد دارند بدافزاری را از طریق ایمیل‌های اسپم (spam emails)  به کاربران و سازمان‌های مختلف در زمینه فناوری و ارتباطات، بیمه و موسسات مالی و بانکی فرستاده و پس از انتشار آن از طریق حفره‌های امنیتی و آسیب‌پذیری‌های موجود برروی مایکروسافت آفیس رایانه، بتوانند حملات سایبری و هک اطلاعات مالی و بانکی کاربران را انجام دهند  

/ ایسنا.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۲۰۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری میز خدمت پلیس فتا خوزستان در اهواز

 سرهنگ کارآگاه علی حسینی، رئیس پلیس فتا خوزستان گفت: همزمان با اجرای طرح جامع کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و به منظور آشنایی شهروندان و مسئولان با دستاوردها، پیشرفت‌ها، خدمات و مأموریت‌های متنوع پلیس فتا در حوزه امنیت فضای سایبری کشور و ارائه مشاوره و پاسخگویی به سوالات شهروندان، اقدام به ارائه میز خدمت و غرفه آموزشی به شهروندان کرده است.

او ادامه داد: کارشناسان این پلیس به بازدید کنندگان و شهروندان در زمینه آسیب‌ها و تهدیدات فضای سایبری مشاوره‌های تخصصی ارائه و مشکلات آنها را رفع کردند.

سرهنگ حسینی می گوید: دراین میز خدمت، هشدار‌های سایبری و اطلاع رسانی در خصوص تهدیدات فضای سایبری به منظور ارتقاء دانش شهروندان و بازیدکنندگان از طریق توزیع بروشور، بنر‌های آموزشی، کتابچه و سی دی‌های آموزشی در حوزه فضای مجازی اطلاع رسانی گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • هشدار به ایرانی‌ها؛ بد‌افزار خطرناک PlugX در حال نفوذ به کامپیوترها است
  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • باج‌افزارها چطور باج می‌گیرند؟
  • وزیر ارتباطات : جزایر سه‌گانهٔ خلیج فارس با موفقیت از طریق فیبر نوری به سرزمین اصلی متصل شدند
  • برگزاری میز خدمت پلیس فتا خوزستان در اهواز
  • هوش مصنوعی گرایش سیاسی افراد را از چهره‌شان می‌خواند
  • فیلم| دزدی با آگهی اجاره خانه ؛ ماجرا چیست؟
  • دزدی با آگهی اجاره خانه ؛ ماجرا چیست؟
  • آینده ارزهای دیجیتال: چگونه بلاکچین صنایع مختلف را متحول می‌کند؟
  • چرا باید در کسب و کار خود از نرم افزار مالی استفاده کنیم؟