Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین، تحولات سوریه در شمال این کشور به شکل بی سابقه و سریعی در حال رخ دادن است.

در پی اعلام حمله ارتش ترکیه و گروه های مسلح مخالف سوری مورد حمایت آنکارا به شهر «عفرین» ، این شهر و حومه آن شاهد درگیری هایی میان یگان های حمایت مردمی کرد با مهاجمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گیری میان یگان های حمایت مردمی و ارتش ترکیه در نزدیکی روستای مرزی«حمام» در حومه عفرین گزارش شده است.

در حالی که رسانه های ترکیه از پیشروی ارتش ترکیه در عمق پنج کیلومتری اراضی سوریه خبر می دهند، سخنگوی یگان های حمایت مردمی در عفرین این خبر را تکذیب کرد و گفت که نیروهای ترکیه و همپیمانانش تلاش کردند که از مرزها عبور کنند اما شکست خوردند.

برخی رسانه های ترکیه نیز به نقل از «یلدریم» نخست وزیر این کشور اعلام کردند که آنکارا به دنبال ایجاد «منطقه امن» به عمق 30 کیلومتر در عفرین در شمال سوریه است.

برخی وبسایت های کرد نیز اعلام کردند که یگان های حمایت مردمی کرد دو تانک ارتش ترکیه را در نزدیکی روستای مرزی «شران» با ترکیه در حومه عفرین منهدم کردند.

خبرگزاری آناتولی نیز گزارش داد که ارتش ترکیه از روز گذشته به منظور نابودی تروریست‌های پ.ک.ک/ ک.ج.ک/ پ.ی.د- ی.پ.گ و داعش در منطقه عفرین سوریه عملیات نظامی در اراضی سوریه تحت عنوان(متناقض)« شاخه زیتون» را آغاز کرده  است.

این خبر گزاری افزود که در همین راستا، امروز از پایگاه هوایی اینجیرلیک در آدانا نیز چند جنگده ترکیه پرواز کرده و چند فروند دیگر به حالت آماده باش درآمدند. پرواز و فرود هواپیما‌های باربری در این پایگاه نیز ادامه دارد.

در تحولی دیگر، ارتش سوریه و همپیمانانش پیشروی سریع خود در استان ادلب را ادامه داده و پس از آزادی فرودگاه استراتژیک ابوالظهور وارد شهرک ابوالظهور شدند و درگیری ها در اطراف این فرودگاه نیز به منظور تأمین امنیت آن ادامه دارد.

عناصر مسلح جبهه النصره و تحریر الشام نیز در پی پیشروی ارتش سوریه از چندین روستا و شهرک در نزدیکی فرودگاه ابوالظهور ، پا به فرار گذاشتند.

از سوی دیگر، فرماندهی کل ارتش سوریه با صدور بیانیه ای تأکید کرد که یگان هایی از ارتش سوریه با همکاری نیروهای همپیمان و موازی طی عملیاتی نظامی در ادلب فرودگاه ابوالظهور را آزاد کردند.

در این بیانیه آمده است که یگان های مهندسی در حال پاک سازی این فرودگاه از مین ها و بمب هایی که تروریست ها آنها را کار گذاشتند هستند.

در این بیانیه آمده است که اهمیت این موفقیت در حالی صورت می گیرد که پیش از آن 300 روستا و شهرک در حماه، ادلب و حلب آزاد شده بودند.

در این بیانیه آمده است که عملیات نظامی ارتش منجر به از بین بردن یگان های نخبه جبهه النصره و دیگر گروه های همپیمان النصره شد.

در تحولی دیگر،  ژنرال« جوزف فوتیل» فرمانده مرکزی ارتش آمریکا گفت که ترکیه مساله عملیات نظامی ارتش این کشور در شهر عفرین سوریه را به آمریکایی ها اطلاع داده بود.

وی افزود که آمریکا اهمیتی خاص به منطقه عفرین نمی دهد و عملیات ارتش ترکیه در چارچوب عملیات نظامی آمریکا نیست.

این ژنرال آمریکایی در ادامه گفت که آمریکایی ها از نیت های ترکیه از این عملیات خبر ندارند اما به دلیل تأثیر آن بر مبارزه با داعش نگران هستند.

در حالی که جمهوری آذربایجان  از عملیات نظامی ترکیه در سوریه حمایت کرده است، مصر به شدت با این اقدام ترکیه مخالفت کرده است.

وزارت خارجه مصر با صدور بیانیه ای اعلام کرد که مصر مخالفت شدید خود با عملیات نظامی ترکیه در سوریه را اعلام می کند و آن را نقض آشکار و جدید حاکمیت سوریه و تضعیف کننده تلاش ها برای راه حل های سیاسی کنونی و تلاش ها برای مبارزه با تروریسم می داند.

فرانسه نیز در واکنش به عملیات نظامی ترکیه داخل اراضی سوریه خواستار برگزاری نشست فوری شورای امنیت و بررسی حوادث عفرین شد.

 

 

انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۲۰۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به مقرهای نظامی صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، حزب‌الله لبنان با صدوربیانیه‌هایی از عملیات‌های جدید خود علیه موضع‌های نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان در بیانیه خود تاکید کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان و در واکنش به تعرض‌های دشمن به روستاهای پایدار و خانه‌های غیرنظامیان به ویژه در شهرک‌های کفرکلا و کفرشوبا، رزمندگان مقاومت اسلامی امروز شنبه بیست‌وهفتم آوریل ۲۰۲۴ حمله‌ای ترکیبی را به وسیله پهپادهای انتحاری و موشک‌های هدایت‌شونده علیه مقر فرماندهی نظامی شهرک المناره و موضع‌گیری نیروهای گردان ۵۱ تیپ گولانی به انجام رساندند و آن‌ها را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

در بیانیه دیگر حزب‌الله لبنان نیز آمده است: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۱۸:۳۰ عصر امروز شنبه بیست‌وهفتم آوریل ۲۰۲۴ موضع السماقه واقع در تپه‌های اشغالی کفرشوبا را با تسلیحات موشکی هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

از سوی دیگر حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به خاک لبنان نیز همچنان ادامه دارد.

خبرنگار المیادین در جنوب لبنان گزارش داد که در نتیجه حمله ارتش رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در حدفاصل شهرک‌های «یاطر» و «صربین» ۱۱ غیرنظامی لبنانی زخمی شده‌اند که حال یکی از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

همچنین جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی شهرک‌های «حولا» و «القوزح» در جنوب لبنان را هدف قرار دادند.

کد خبر 6090412

دیگر خبرها

  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی آمریکایی وصهیونیستی
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • نافرمانی ده‌ها نظامی صهیونیست از مشارکت در عملیات علیه رفح
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به مقرهای نظامی صهیونیستی
  • حمله حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد