Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، در این کارگاه آموزشی حجت‌الاسلام والمسلمین محمد دهقان، مسئول فرهنگی زندان شهرستان فردوس با اشاره به برخی از فضایل حضرت زینب(س) گفت: از ویژگی‌های عظیم بانوی کربلا، شجاعت است؛ بدون شک، اگر ذره‌ای ترس از حکومت استبدادی یزید در وجود حضرت زینب(س) راه می‌یافت، در این صورت، نهضت کربلا چنین پیروزی به ارمغان نمی‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حضرت زینب(س) در این ویژگی، یکه تاز میدان بود. خطبه‌های آتشین و افشاگرانه بر ضد دستگاه امویان و گفتار کوبنده‌ ایشان در فرصت‌ها برای دفاع از نهضت حسینی، و صلابت بی‌نظیر ایشان در کوفه و شام، همه بیانگر قهرمانی و شجاعت حضرت زینب(س) است. این بانوی مکرمه به‌عنوان شیرزن کربلا و خطیب قهرمان پیام‌رسان خون شهیدان، در پیشانی اسلام تابید و جهاد و دفاع ایشان از اسلام و دیانت به ابدیت پیوست.

مسئول فرهنگی زندان شهرستان فردوس خطاب به زندانیان گفت: اوج هنر حضرت زینب(س) را باید در قیام عاشورا و حوادث پس از آن مشاهده کرد. ایشان در قیام عاشورا شجاعتی شایان از خود به نمایش گذاشتند. حضرت زینب(س) بارها جان امام سجاد(ع) را از مرگ نجات دادند، از جمله در مجلس ابن زیاد، پس از احتجاج حضرت سجاد(ع) با ابن زیاد، امر به شهادت او داد، حضرت زینب(س) دست در گردن فرزند برادر انداخت و فرمود «تا زنده‌ام، نخواهم گذاشت او را بکشید» و هرگز به ابن زیاد و یزید بن معاویه اعتنایی نکرد و در حالی که آنان در اوج اقتدارشان بودند، و پاسبان‌ها با شمشیرهای از نیام بیرون کشیده اطراف ایشان را گرفته بودند، سخنانی ایراد کرد که یزید و اطرافیان وی را رسوا ساخت.

برپایی نمایشگاه عکس «عفاف و حجاب» در زندان فردوس

علیرضا دهقانی، رئیس زندان شهرستان فردوس با اشاره به برپایی نمایشگاه عکس «عفاف و حجاب» در این زندان، گفت: در این نمایشگاه که توسط زندانیان بند نسوان و کارکنان زن، طراحی و اجرا شده؛ پوسترهایی با مضمون عفاف و حجاب در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

راحله دهقان

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۲۱۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه آموزشی مامان مربی؛ محصول جدید تلوبیون برای مادران ایرانی

تلوبیون برای کمک به مادرهای ایرانی در تربیت فرزندان،‌ کارگاه آموزشی جدیدی با عنوان مامان مربی راه‌اندازی کرده است. در این محصول جدید، والدین ایرانی یاد می‌گیرند که بهترین بازی‌ها و فعالیت‌ها را برای پرورش توانمندی‌ها و ظرفیت‌های هوشی فرزندان خود انجام دهند.

در این مسیر پایه‌ای و پرچالش، مادران تبدیل به بهترین مربی برای فرزندان خود شده و می‌آموزند کدام یک از مهارت‌های کودک خود را در چه سنی و با چه روشی تقویت کنند.

همچنین مادران می‌توانند در پویش مامان مربی هم شرکت کنند: «مامان از بچه‌ش می‌پرسه به نظر تو یک مامان خوب چطوری با بچه اش بازی میکنه؟»

دکتر ثریا علوی نژاد به همراه سایر اساتید دانشگاه تهران در این مسیر راهنمای مادران ایرانی هستند.

کاربران برای دسترسی به این سرویس و ارسال ویدیو برای این پویش، می‌توانند به صفحه مامان مربی در تلوبیون (https://telewebion.com/page/maman-morabi) مراجعه کنند.

 

حجم ویدیو: 10.83M | مدت زمان ویدیو: 00:00:31 دانلود ویدیو

دیگر خبرها

  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود
  • بیست و هفتمین همایش ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی در ایستگاه آخر
  • برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت پسماند به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک
  • کارگاه آموزشی مامان مربی؛ محصول جدید تلوبیون برای مادران ایرانی
  • برگزاری کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در خوی
  • نور محبوسی که خاموش نشد
  • برگزاری روانشناسی خودمانی در بهشت مادران
  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل
  • عفاف و حیا حافظ حریم انسانی و شخصیت وجودی زن و مرد است
  • قدردانی جمعی از استادان و شخصیت‌های حوزوی از آیت‌الله جوادی آملی