Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - آن چيزي که امروزه به اسم اتومبيل مي شناسيم، نتيجه سلسله اتفاقاتي است که از اواخر قرن نوزدهم شروع به رخ دادن کرده اند. در ميانه هاي دهه 1880 بنز با اختراع Patent-Motorwagen پايه گذار عصري نو در عرصه حمل و نقل شد.
اندکي بعد و در سال هاي آغازين قرن بيستم فورد با توليد انبوه مدل T، اسب ها را از رده خارج و وسيله نقليه اي کاملا جديد به جهانيان معرفي نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از آن هم شرکت هاي ديگري مثل فولکس واگن و ميني عموم مردم را صاحب اين وسيله نقليه جديد کردند.

در مراسم رونمايي از مرسدس G کلاس 2019 که چندي پيش در نمايشگاه خودروي ديترويت برگزار شد، يکي از تاثيرگذارترين مردان کنوني صنعت خودروي جهان يعني دکتر ديتر زچه که سمت رياست هيئت مديره دايملر و مدير عاملي کمپاني مرسدس بنز را بر عهده دارد، بر روي سن آمده و در بخشي از سخنراني جالب و جذاب خود به چهار اتومبيل شاخص در طول تاريخ پرداخت.

در اين بخش آقاي زچه به ترتيب از جيپ رانگلر، پورشه 911، فورد ماستنگ و البته مرسدس بنز 300 SL افسانه اي ياد کرد. وي اصالت، عملکرد و کاربرد اين مدل ها را ستوده و در نهايت به مرسدس G کلاس رسيد، شاسي بلندي که به اعتقاد آقاي زچه از سال 1979 نماد يک اتومبيل آفرود تمام عيار بوده است.

نسل جديد G کلاس با کد W464 به لحاظ فني کاملا از نو توسعه يافته و اشتراکات کمي با W463 که در سال 1990 معرفي شد، دارد.
G کلاس W464 از لحاظ طول و عرض به ترتيب 53 و 121 ميلي متر رشد ابعاد داشته، اما در عين حال وزن آن به لطف بهره گيري از مواد پيشرفته تر 170 کيلوگرم کاهش يافته است.

اگر چه مواردي که آقاي زچه بر شمرده، همگي جزو شاخص ترين مدل هاي تاريخ صنعت خودرو به شمار مي روند، اما مي توان از مدل هاي ديگري مثل فولکس واگن بيتل، لامبورگيني ميورا و کانتاش، فورد GT40، جگوار E-Type، فراري F40، سيتروئن DS، لندرور ديفندر، فراري انزو، فولکس واگن گلف و حتي ميني نام برد.

اما اگر بخواهيم چنين فهرستي را با توجه به شرايط بازار ايران تنظيم کنيم، نتيجه چه خواهد بود؟
از ميان مدل هايي که در صنعت خودروي کشور متولد شده اند، بي ترديد پيکان شاخص ترين و به يادماندني ترين مدل براي بسياري از ايرانيان است. در کنار آن وانت نيسان نيز ديگر خودرويي است که احترام ويژه اي نزد ايرانيان داشته و برخلاف پيکان قرار نيست به اين زودي ها به خاطرات بپيوندد. "جابجايي هاي غول آسا"، مقاومت در برابر هر نوع تغيير مثبت و شخصيت ترافيکي خاص اين وانت از جمله رموز ماندگاري آن در اذهان هستند!
در نهايت هم به پرايد مي رسيم که مي تواند مسافرانش را با کمترين هزينه راهي سفر دنيوي يا اخروي کند، چنين کاري با اين کيفيت بالا و هزينه اندک، از هيچ خودرو ديگري در جهان ساخته نيست.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۲۱۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) قطار سوپرلوکس مرسدس اکسپرس

(تصاویر) قطار سوپرلوکس مرسدس اکسپرس

دیگر خبرها

  • ابتکار عمل یزدی‌ها برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تقدیر شد
  • از جی کلاس برقی تا تغییر نام مدل های بنز
  • خودروی کلکسیونی و سوپراسپرت فورد جی‌تی 101 (عکس)
  • پیام تبریک مدیرعامل گروه بهمن به مناسبت روز کارگر
  • (عکس) اولین قربانی تصادف در ایران چه کسی بود؟
  • تست تونل باد مرسدس بنز SLR مک لارن (عکس)
  • مراسم تقدیر و معارفه مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی برگزار شد
  • (تصاویر) قطار سوپرلوکس مرسدس اکسپرس
  • راهبرد جامع بیمه ایران برای سال ۱۴۰۳؛ تمرکز بر دیجیتالیزه کردن و نوآوری در بیمه‌های زندگی
  • آغاز تخفیفات بهاره بیمه نوین