Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه؛ کتاب «فرهنگ نامه لغات و اصطلاحات فقهی، قانونی و حقوقی وقف» که بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ لغت مرتبط با فرهنگ وقف را در بر می‌گیرد، تألیف سعید آذرپی به تازگی و در راستای ترویج، تبلیغ و آشنایی اصحاب وقف و مردم و محققان با این سنت حسنه و واژگان مرتبط با آن فراهم و منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کتاب در واقع راهنمای تمام کسانی است که با وقف و موقوفات ارتباط دارند یا کسانی که در امور علمی یا پژوهشی خود برای رفع مشکل یا رد شبهه‌ای در زمینه وقف می‌توانند به آن مراجعه کنند.

در فصل نخست این کتاب که در ۴ فصل تألیف و تنظیم شده درباره تاریخچه وقف توضیحاتی داده شده و خلاصه‌ای از وضع کلی وقف در تاریخ ایران اسلامی بیان شده است.

فصل دوم که می‌توان گفت: بخش اصلی این کتاب است درباره لغات و اصطلاحات فقهی، قانونی و حقوقی وقف و مداخل مرتبط توضیح لازم عرضه شده است.

در فصل سوم این کتاب به استفتائات باب وقف مقام معظم رهبری پرداخته شده است.

فصل پایانی هم موضوع وقف در قانون مدنی مورد بررسی قرار گرفته است.

ویراست قبلی این کتاب با عنوان «مروری بر اصطلاحات وقف» بود که در سال ۸۸ به چاپ رسید و «فرهنگ‌نامه لغات و اصطلاحات فقهی، قانونی و حقوقی وقف» تکمیل‌کننده آن کتاب است.

کتاب «فرهنگ‌نامه لغات و اصطلاحات فقهی، قانونی و حقوقی وقف» امسال در شمارگان ۲ هزار جلد و در ۶۱۹ صفحه از سوی نشر بال پرواز به چاپ رسیده است و علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند با رایان نامه: azarpey _s@yahoo.com تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۲۱۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای اسناد همکاری ایران و پاکستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در ادامه برنامه‌های سفر رسمی رئیس جمهور و هیئت عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران به پاکستان، مقامات دو کشور پس از برگزاری نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه، در حضور آقای رئیسی و شهباز شریف، اسناد همکاری در بخش‌های مختلف تجارت، علم و فناوری، کشاورزی، بهداشت، فرهنگ و موضوعات حقوقی و قضایی را به امضا رساندند.

«ایجاد مناطق آزاد تجاری در گذرگاه‌های مرزی مشترک»، «همکاری در بخش سینما و رسانه»، «همکاری در بخش بهداشت دامی»، «همکاری‌های امنیتی»، «همکاری در بخش تعاون و رفاه اجتماعی»، «همکاری در بخش استاندارد» و «همکاری در بخش حقوقی و معاضدت قضایی در امور مدنی و تجاری» از مهم‌ترین اسناد همکاری میان دو کشور بود که از طرف وزرای راه و شهرسازی، دادگستری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد کشاورزی و رؤسای سازمان‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و استاندارد با همتایان پاکستانی به امضا رسید.

دیگر خبرها

  • کتاب «فقه و حکمرانی قاعده لا ضرر و لاضرار» منتشر شد
  • سهم فرهنگ آب رفت
  • کتاب «فقه و حکمرانی قاعده لا ضرر و لاضرار» روانه بازار نشر شد
  • دیدار سفیر اتریش با رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی 
  • نظریه منسجم فقهی درباره آزادی نداریم
  • امضای اسناد همکاری ایران و پاکستان
  • توضیحاتی در رابطه با انتشار نامه اداری مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در فضای مجازی/ کمافی سابق امکان شکایت، ثبت دادخواست و انجام تمام عملیات حقوقی علیه مقامات دولتی وجود دارد
  • ماجرای منع دفاتر خدمات قضایی از ثبت اظهارنامه برای مقامات دولتی
  • امکان معرفی نماینده حقوقی به دادگاه توسط تولیدکنندگان میسر شد/حذف هزینه های بالای وکالت برای بخش خصوصی
  • انتشار رباعی‌های حمید رضا شکارسری پس از ۷ سال