Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-19@21:53:22 GMT

شاخص آلودگی پنج شهر از ۳۰۰ گذشت

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۲۱۵۴۱

شاخص آلودگی پنج شهر از ۳۰۰ گذشت

مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور اعلام کرد شاخص آلودگی هوای اهواز، بوشهر ، ایلام، سنندج و خرم‌آباد در ۲۴ ساعت گذشته از ۳۰۰ بالاتر و در وضعیت خطرناک بوده است.

مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور شاخص کیفی هوای کلانشهرها و مراکز استانها در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ صبح، مورخ ۹۶/۱۱/۰۱ را اعلام کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر ، بر این اساس در این بازه زمانی شاخص آلودگی هوای ساری ۲۶(پاک)، زاهدان ۳۶(پاک)، بجنورد ۳۷(پاک)، بیرجند ۴۰(پاک)، قزوین ۴۹(پاک)، سمنان ۵۶(سالم)، کرمان ۶۰(سالم)، کرج ۶۵(سالم)، یزد ۶۸(سالم)، اردبیل ۷۲(سالم)، بندرعباس ۷۹(سالم)، تبریز ۸۲(سالم)، تهران ۸۳(سالم)، شیراز ۸۳(سالم) و ارومیه ۹۱(سالم) بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مدت شاخص کیفی هوای اصفهان ۱۰۶(ناسالم گروههای حساس)، قم ۱۰۶(ناسالم گروههای حساس)، مشهد ۱۱۴(ناسالم گروههای حساس)، اراک ۱۱۷((ناسالم گروههای حساس)، همدان ۱۴۲(ناسالم گروههای حساس)، یاسوج ۲۱۵(بسیار ناسالم) و کرمانشاه ۲۳۱(بسیار ناسالم) بوده است.

مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور شاخص آلودگی هوای اهواز، بوشهر، ایلام، سنندح و خرم‌آباد در این بازه زمانی از ۳۰۰ بالاتر و در وضعیت خطرناک بوده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۲۱۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناسالم بودن هوای ۲ شهر خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، طبق اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور در روز جاری (۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۲) وضعیت هوا در شهر خرمشهر با شاخص ۱۰۳ و هندیجان ۱۱۳ میکروگرم بر متر مکعب در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

بر اساس این گزارش وضعیت هوای شهرهای آبادان، اندیمشک، اهواز، سوسنگرد، شادگان، شوش، کارون، ماهشهر و مسجدسلیمان به علت نبود آلودگی، قابل قبول اعلام شده است.

همچنین وضعیت هوای ایذه، بهبهان، حمیدیه، دزفول، رامهرمز و شوشتر با شاخص زیر ۵۰ در وضعیت سالم و پاک قرار دارند.

براساس طبقه‌بندی پنجگانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

استان خوزستان ۲۵ ایستگاه پایش کیفی هوا دارد.

کد خبر 6081069

دیگر خبرها

  • نا سالم بودن هوای کلانشهر مشهد؛ ۳۱ فروردین
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • آخرین وضعیت شاخص آلودگی هوای اصفهان
  • زنجان رکورددار آلودگی هوا/ شاخص کیفی ۲۰ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • ثبت آلودگی هوا در ۳ شهر خوزستان
  • هوای سه شهر خوزستان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • ناسالم بودن هوای ۲ شهر خوزستان
  • آلودگی هوا در ۲ شهر خوزستان
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق