Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست -

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از گیزمگ، "تانکرهای هوایی" بخش مهمی از تجهیزات آتش‌نشانی هستند، اما وابستگی فعلی آنها به خلبانان به شدت توانایی‌های بالقوه آنها را محدود می‌کند.

با هدف گسترش توانایی‌های آتش‌نشانی هوایی، شرکت هواپیماسازی "دِرُن آمریکا" (Drone    America)  واقع در نوادا و شرکت "تراش ایرکرافت" (Thrush Aircraft) درایالت جورجیا، برای ایجاد نخستین تانکر هوایی خودران بدون خلبان در جهان، با یکدیگر همکاری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آتش سوزی‌های اخیر جنگل‌های کالیفرنیا در نتیجه تغییرات آب وهوایی زنگ خطری برای افزایش آتش‌سوزی بسیاری از مناطق بود. اگرچه تانکرهای هوایی نقش مهمی در مبارزه با این و دیگر انواع‌ آتش سوزی‌های بزرگ در سراسر جهان دارند، اما واقعیت این است که این هواگردها به دلیل اینکه خلبانان در داخل آنها هستند فقط در روز قابل استفاده هستند.

هواپیماهای خودران به تانکرها هوایی اجازه می‌دهند تا  در تمام ساعات روز یا شب به طور خستگی‌ناپذیر عمل کنند.

شرکت"دِرُن امریکا" که متخصص در طراحی و ساخت "هواپیماهای بدون سرنشین"(UAV) است، و شرکت "تراش ایرکرافت" که هواگردهای آتش نشانی مختلفی را تولید می‌کند، با هم در تولید این سیستم آتش‌نشانی خودران هوایی متحد شده‌اند.

هدف ساخت این هواپیمای خودران توانایی رساندن درحدود 3000 لیتر آب و یا مایع اطفاء حریق بر روی آتش است. همچنین پیش‌بینی می‌شود با استفاده از دوربین‌های مادون قرمز، سنسورها و تجهیزات ارتباطی یکپارچه بتوان نقشه دقیق شدت آتش، سرعت و جهت پخش آن را تعیین کرد.

"پاین هاگز"  (Payne Hughs)رئیس و مدیرعامل شرکت "تراش ایرکرافت" می‌گوید: پیوستن به مبارزه برای کنترل بهتر آتش‌سوزی جنگل‌ها از طریق هوا در هماهنگی کامل با معرفی اخیر ما یعنی هواگرد(G 510Switchback) و قابلیت‌های پیشرفته آن در آتش‌نشانی است. همکاری با شرکت "دِرُن امریکا" در حال حاضر به ما توانایی طراحی آتش‌نشانی هوایی با استفاده از تولید و قابلیت آزمایش پرواز به یک نسل کاملا جدید از هواپیماهای خودران را می‌دهد.

گرچه تمرکز بر آتش‌نشانی اولویت دارد، این دو شرکت همچنین قابلیت هواپیماهای بدون سرنشین را در سایر برنامه‌های کاربردی مهم همانند کمک‌های بشردوستانه، امداد رسانی فوری، حمل و نقل محموله‌ها و گشت دریایی مورد بررسی قرار خواهند داد. برآورد دقیقی درباره اینکه چه زمانی ممکن است شاهد این تانکرهای هوایی خودران باشیم وجود ندارد.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۲۱۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» نوشت که امارات از حمله آمریکا به اهدافی در یمن و عراق از طریق پایگاه هوایی الظفره در ابوظبی جلوگیری کرد.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری «خلیج آنلاین» با اعلام این خبر اضافه کرد: روزنامه «وال استریت ژورنال» به نقل از یک مقام اماراتی نوشت که کشورش محدودیت هایی را برای عملیات جنگنده های آمریکا علیه اهدافی در عراق و یمن اعمال کرد.

این مقام اماراتی که به نام وی اشاره ای نشده است، خاطرنشان کرد که این تصمیم ناشی از ایده دفاع از خود اتخاذ شده است.

این مقام اماراتی اظهار داشت که از حملات جنگنده های آمریکایی مستقر در پایگاه الظفره به عراق و یمن جلوگیری شد زیرا پس از حمله شبه‌نظامیان در این کشورها در آغاز سال ۲۰۲۲، آمریکا برای اتخاذ اقدامات برای دفاع از امارات به کُندی عمل کرد.

در همین حال، مقامات آمریکایی گفتند که این موضع امارات، فرماندهان آمریکایی را بر آن داشت تا هواپیماهای بیشتری را به پایگاه هوایی «العدید» در قطر ارسال کنند.

وال استریت ژورنال نوشت که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، انتقال جنگنده‌های جت، پهپادهای مسلح و سایر هواپیماها را به قطر آغاز کرد و در مورد تمرکز نیروها برای دور زدن محدودیت‌های اعمال شده برای حملات هوایی از پایگاه هوایی در امارات که واشنگتن از مدت‌ها پیش از آن استفاده می‌کرد، تجدید نظر کرده است.

این روزنامه آمریکایی تصریح کرد که این اقدام، نشاندهنده تنش بین واشنگتن و برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس است که نیروهای آمریکایی در آنها پایگاه نظامی دارند.

به نوشته وال استریت ژورنال، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بیم آن دارند که جنگی که ۸ ماه است در غزه ادامه دارد، گسترده و به یک درگیری منطقه ای کشیده شوند.

این روزنامه آمریکایی به نقل از مقامات ابوظبی اضافه کرد که امارات متحده عربی به طور فزاینده ای نسبت به احتمال اینکه این کشور از سوی نیروهای مقاومت در منطقه به عنوان کمک کننده آمریکا در انجام عملیات نظامی محسوب شود و هدف نیروهای مقاومت در منطقه قرار گیرد، نگران است.

وال استریت ژورنال به نقل از یک منبع آگاه اشاره کرد که آمریکا در روزهای اخیر با قطری ها برای آوردن جنگنده ها، هواپیماهای شناسایی و پهپادهای مسلح اضافی به پایگاه العدید هماهنگ شده است.

مقامات آمریکایی اظهار داشتند که واشنگتن افزون بر انتقال عملیات به قطر، در حال بررسی حملاتی از سوی جیبوتی در شرق آفریقا است.

بر اساس گزارش این روزنامه آمریکایی، پایگاه هوایی العدید در قطر افزون بر اینکه مرکز فرماندهی منطقه‌ای نیروی هوایی ایالات متحده است یکی از بزرگترین مراکز جنگنده های نیروی هوایی آمریکایی نیز به حساب می‌آید.

پایگاه العدید به عنوان بزرگترین پایگاه های آمریکایی در منطقه به حساب می آید و حدود ۱۰ هزار نظامی آمریکایی را در خود جای داده است.

قطر یکی از متحدان اصلی آمریکا در خارج از ناتو محسوب می شود و به حل و فصل بسیاری از پرونده های پیچیده واشنگتن از جمله پرونده افغانستان کمک کرده است.

دوحه در حال حاضر نیز نقش برجسته ای در تلاش های میانجی گری بین حماس و رژیم اسرائیل ایفا می‌کند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • خدمات اتوبوسرانی برای بازی فوتبال استقلال و ذوب‌آهن
  • سانحه برای هواناوهای ارتش آمریکا و جراحت ۳۰ ملوان و تفنگدار دریایی
  • نمایش نیروی هوایی آمریکا برای ساخت ۲۴ ساعته پهپاد
  • آغاز فروش هواپیمای برقی عمود پرواز ارزان تر از هلی کوپتر
  • ۲۰۰۰ تاکسی برقی بزودی به ناوگان حمل و نقل تهران می‌پیوندد
  • رسوایی پدافندی هوایی اسرائیل رو شد
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • پنتاگون اعلام کرد پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • پنتاگون پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • همکاری شرکت هواپیمای اتحاد امارات با کام‌ایر افغانستان