Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-19@11:36:15 GMT

ربات خانگی با قابلیت شناسایی محیط اطراف

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۲۱۵۵۵

ربات خانگی با قابلیت شناسایی محیط اطراف

اخیرا رباتی خانگی ساخته شده است که علاوه بر انجام کارهای خانه، قابلیت شناسایی محیط اطرافش و ساکنان آن را دارد.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، در نمایشگاه محصولات الکترونیک مصرفی ۲۰۱۸ شرکت «Aeolus» از یک ربات با قابلیت انجام وظایف مختلف در خانه رونمایی کرد. این نمونه اولیه از یک ربات خانگی است که می‌تواند زمین را تمیز کند، مبلمان را جابه‌جا کند و حتی برحسب دستور کاربر از یخچال نوشیدنی خنک برای او بیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته الکساندر ز‌هائونگ، مدیر Aeolus، این ربات خانگی محیط اطرافش و ساکنان را می‌شناسد و در گذر زمان رفتار خود را با آن منطبق می‌کند. او در ادامه می‌افزاید: «این ربات شبیه یک کودک است. البته ما قابلیت‌های آن را افزایش می‌دهیم تا از یک کودک به بزرگسال تبدیل شود. هرچقدر مردم بیشتر از ربات استفاده کنند، این گجت قدرتمندتر می‌شود».

مهم‌ترین ویژگی ربات مذکور در حقیقت توانایی ماشین یادگیری به کاررفته در آن برای شناسایی هزاران شیء مختلف و بازگرداندن آنها به مکان مناسبشان است. همچنین بازوی رباتیک آن می‌تواند با دقت اشیا را جابهجا کند.

در کنار این موارد ربات به شبکه اینترنت اشیا خانگی مانند «گوگل هوم» یا «آمازون الکسا» نیز متصل می‌شود. جالب آن که ربات می‌تواند در یافتن اشیا نیز کمک حال باشد زیرا به یاد می‌آورد آخرین بار آنها را کجا قرار داده است.

ربات Aeolus همراه مناسبی برای سالمندان دچار معلولیت است. ربات با کمک قابلیت «شناسایی وضعیت بدن» تشخیص می‌دهد چه زمان فرد زمین خورد یا نیازمند خدمات درمانی اضطراری است.

این ربات که وزن آن معادل یک کودک ۱۲ ساله است، هنوز نام مشخصی ندارد اما به گفته شرکت سازنده از اواخر سال جاری به بازار عرضه می‌شود.

منبع: مهر

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۲۱۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و دستگیری شکارچیان غیر مجاز

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ،دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور از دستگیری ۲ شکارچی غیرمجاز و غیر بومی در حوزه استحفاظی این شهرستان، خبر داد.

مجتبی استوار زاده گفت: طی اخبار واصله مبنی بر شکار غیرمجاز حیوانات وحشی در حوزه استحفاظی شهرستان راور، با تلاش شبانه روزی مامورین گشت یگان حفاظت از محیط زیست و پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی، ۲ نفر شکارچی غیر مجاز و مسلح غیربومی شناسایی و دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه پس از دستگیری شکارچیان توسط دوستداران محیط زیست، پرونده قضایی تشکیل و در این عملیات تعداد سه قبضه سلاح و همچنین لاشه چهار رأس جبیر نیز کشف و ضبط گردید، اظهار کرد: در حین بازپرسی از متهمین، شکارچیان به بزه ارتکابی خود اقرار نموده اند و در این خصوص قرار تامین کیفری متناسب صادر شد.

وی افزود: مطابق با ماده ۱۳ قانون صید و شکار و همچنین قانون مجازات اسلامی برای شکار حیوانات وحشی و اقدامات علیه محیط زیست مجازات حبس از نود و یکروز تا سه سال و همچنین جزای نقدی در نظر گرفته شده است.

دیگر خبرها

  • ربات جابجایی اجسام سنگین وارد صنایع می‌شود
  • شناسایی دو هزار و 613 کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان
  • شناسایی دو هزار و ۶۱۳ کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان
  • شناسایی ۶۲ واحد آلاینده در مه ولات
  • شناسایی و دستگیری شکارچیان غیر مجاز
  • شناسایی ۳۶ کودک زباله‌گرد و ۱۹ کودک کار در منطقه ۱۵
  • تولید روزانه ۹۰۰ تن پسماند شهری و خانگی در استان مرکزی
  • ۲۰ درصد پسماندهای خانگی پلاستیک‌ است
  • شناسایی مرغداری آلوده کننده تالاب انزلی با لاشه مرغ‌های تلف شده
  • توجه به آبخیزداری و آبخوانداری در راستای حفظ محیط‌زیست و رونق کشاورزی