Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-28@14:21:37 GMT

دانشگاه‌های ۶ کشور در رده بالای اشتغال قرار دارند

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۲۱۵۹۸

دانشگاه‌های ۶ کشور در رده بالای اشتغال قرار دارند

جلسه ۷۶ کمیسیون نخبگان و آینده نگاری علم و نوآوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

خبرگزاری مهر: نتایج رتبه بندی دانشگاه‌ها براساس شاخص مبتنی بر قابلیت اشتغال دانشگاه‌ها در سال ۲۰۱۶ اعلام و ۶ کشور دارای بهترین دانشگاه در این زمینه معرفی شدند.

به گزارش شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۷۶ کمیسیون نخبگان و آینده نگاری علم و نوآوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این جلسه که به ادامه «بررسی پایش اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی در برخی کشورها» اختصاص داشت؛ کارگروه آینده نگاری علم و نوآوری کمیسیون به معرفی الگو‌های پایش و برنامه پایش اشتغال در سطح کلان و نیز رتبه بندی دانشگاه‌ها براساس اشتغال فارغ­التحصیلان دانشگاه‌ها پرداخت و همچنین نقش دانشگاه‌ها در اشتغال فارغ التحصیلان با ارائه یک الگو مورد بررسی قرار گرفت.

در این گزارش در مورد وضعیت اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی کشور استرالیا مطرح شد، از میان ۶۸۳۶۰ فارغ التحصیل کارشناسی که در گزارش سالیانه AGS (Australian Graduate Survey) در سال ۲۰۱۵ مورد بررسی قرار گرفته اند، ۶۱.۶ درصد آن‌ها دارای کار تمام وقت، ۷.۱۹ درصد در حال ادامه تحصیل، ۷.۱۲ درصد دارای کار پاره وقت و ۹.۰ درصد بیکار و در جستجوی کار پاره وقت هستند.

در ادامه این گزارش و در مورد وضعیت اشتغال فارغ التحصیلان در انگلستان در سال تحصیلی ۲۰۱۵-۲۰۱۴ گزارش DLHE (Destination of Leavers from Higher Education) مورد بررسی قرار گرفت و نقش و فعالیت دانشگاه Kent انگلستان در اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی و رتبه بندی دانشگاه‌ها براساس قابلیت اشتغال فارغ التحصیلان براساس شاخص‌های QS (QS Graduate Employability Ranking) مورد ارزیابی قرار گرفت.

همچنین نتایج رتبه بندی دانشگاه‌ها براساس شاخص THE (Times Higher education) مبتنی بر قابلیت اشتغال دانشگاه‌ها در سال ۲۰۱۶ مورد بررسی قرار گرفت که براساس این گزارش دانشگاه‌های کشور‌های آمریکا، انگلستان، آلمان، ژاپن، هنگ کنگ و کانادا در رده‌های بالا قرار داشتند.

در ادامه جلسه اعضا به بیان نظرات و پیشنهاد‌های خود پرداختند که اهم آن می‌توان به، ایجاد یکپارچگی میان اطلاعات و داده‌های موجود در رابطه با اشتغال فارغ التحصیلان در کشور، تحول و سازماندهی در ارتباط دهی میان اشتغال و تحصیل، و شفاف سازی مرز‌های فعالیت اجرایی دستگاه‌های دولتی و غیردولتی، اشاره کرد.

راه اندازی نظام جامع اطلاعات آماری با قابلیت تحلیل و سیاستگذار، تسهیل در مقررات به منظور ارائه آمار و اطلاعات مربوط به اشتغال فارغ التحصیلان، گزارش گیری از عملکرد سازمان‌ها و نهاد‌های موجود در کشور در موضوع اشتغال، و مأموریت گرا کردن دانشگاه‌ها در راستای هدایت تحصیلی و شغلی دانشجویان به صورت توأمان از دیگر مواردی بود توسط اعضا مطرح شد. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003FSW

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۲۱۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع زمین لرزه در کرمانشاه

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، براساس اعلام مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران مرکز این زمین لرزه در فاصله ۱۴ کیلومتری هلشی و ۳۹‌کیلومتری شهر کرمانشاه گزارش شده است مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زمان وقوع این زلزله را دوشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۳ و راس ساعت ۱۸.۰۵ اعلام کرده است

دیگر خبرها

  • زنجان پیشتاز نرخ مشارکت اقتصادی در کشور
  • انتخاب ۲ پایان نامه از دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان به عنوان پایان نامه‌های برتر تقاضامحور
  • فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی/گزارش وزرا به رئیس جمهور
  • مشکل اقتصاد ایران، جهالت مدیران رانتی و کوته‌بین است / مدیران سازمان برنامه و بودجه فارغ التحصیل دانشگاه‌های درجه چندمند
  • فارغ التحصیلان دکترا این قدرها هم بیکار نیستند
  • رشته‌های اشتغال‌آفرین در اولویت دریافت بودجه دولت
  • دانشگاه‌های دولتی و رشته‌های اشتغال‌آفرین در اولویت دریافت بودجه
  • ایجاد اشتغال برای بیش از ۹۲ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی کشور طی سال ۱۴۰۲
  • ایجاد ۷۰ هزار ظرفیت اشتغال در دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای
  • وقوع زمین لرزه در کرمانشاه