Web Analytics Made Easy - Statcounter

رونوشت: حمید بعیدی‌نژاد سفیر ایران با انتشار پستی در صفحه‌ اینستاگرامش گفت: بعد از زلزله‌ كرمانشاه برخی از رسانه‌ها با اعلام اخبار وقوع زلزله‌ها حتی در ریشترهای پایین در ایران باعث شده اند كه مردم در التهابی دائمی در انتظار وقوع زلزله به سر ببرند، نوشت که آیا اعلام عمومی تمامی موارد زمین لرزه هایی كه لرزه نگارها ثبت می كنند لازم است و آیا اصولا این اعلام نتیجه مفیدی در بردارد؟

به گزارش باشگاه خبرنگاران، بعیدی‌نژاد در اینستاگرام نوشت :

"بعد از زلزله ی كرمانشاه برخی از رسانه ها با اعلام اخبار وقوع زلزله ها حتی در ریشترهای پایین در ایران باعث شده اند كه مردم در التهابی دائمی در انتظار وقوع زلزله بسر ببرند ولی آیا اعلام عمومی تمامی موارد زمین لرزه هایی كه لرزه نگارها ثبت می كنند لازم است و آیا اصولا این اعلام نتیجه ی مفیدی در بردارد؟

لرزش زمین جزو وقایع طبیعی زمین و بدلیل فعل و انفعالات داخل كره صورت می گیرد و تمامی این لرزه ها هم توسط لرزه سنج ها ثبت و ضبط میشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اطلاعات و آمار موسسات بین المللی، تعداد وقوع زلزله در هر سال بدینصورت طبقه بندی میشوند:

١- هر سال "یك میلیون" لرزه در حد دو ریشتر و پایین تر كه توسط انسان حس هم نمی شوند ثبت می گردند و این به این معناست كه هر روز صدها زمین لرزه دو ریشتری در همه جای زمین اتفاق می افتد.

٢- تعداد زلزله های در حد سه ریشتر نیز كه معمولا توسط انسان حس نمیشوند به "یكصد هزار" مورد در سال می رسد.

٣- تعداد زلزله های در حد چهار ریشتر كه تا حدی ممكن است حس شوند سالانه حدود "ده هزار" مورد میباشد.

٤- زلزله های حدود پنج ریشتر كه می توانند حس شوند و ممكن است به خرابیهای جزیی بینجامد در سال به "هزار و پانصد" می رسد.

٥- زلزله های شش ریشتر كه قطعا حس میشوند و موجب خرابی هم میشوند سالانه به "صد و بیست" مورد یعنی میانگین ده بار در ماه در كل جهان می رسد.

٦- زلزله های هفت ریشتر كه باعث خرابی و خسارات سنگین و گسترده مالی و انسانی می شوند حدود "هجده" مورد در سال یعنی با میانگین بالاتر از یك مورد در ماه اتفاق می افتد.

٧- تعداد زلزله های بالای هفت كه قدرت وارد آوردن خسارات بسیار زیادی را دارند در سال بطور میانگین فقط یك مورد اتفاق می افتد.

پس ملاحظه می فرمایید كه با آنكه لرزه نگارها زلزله را در هر سطح و درجه ای باشد میتوانند ثبت كنند، اعلام عمومی و مداوم لرزه های زیر چهار ریشتر كه در سال بیش از یك میلیون و صد و ده هزار بار اتفاق می افتند هیچ فایده خاصی ندارد. زلزله هایی كه معمولا حس میشوند و تا حدی میتوانند بسته به شرایط محل و ماهیت وقوع لرزه حس شوند و موجب خسارات جزئی شوند، زلزله های بالای چهار و نیم ریشتر میباشند."

 

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۲۱۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پس لرزه‌های سخنان روحانی؛ دولت رئیسی واکنش نشان داد

سپهر خلجی در شبکه اجتماعی خود خطاب به رئیس دولت پیشین نوشت: لطفا با مردم صادق باشید و تاریخ را درست روایت کنید!

وی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس در واکنش به اظهارات اخیر حسن روحانی درباره گرانی بنزین در آبان ۱۳۹۸، نوشت: لطفا با مردم صادق باشید و تاریخ را درست روایت کنید! در ۸ سال که با مردم صداقت نداشتید و نتیجه آن سقوط محبوبیت دولت به ۷ درصد در پایان دوره ریاست‌جمهوری شد، اما حداقل امروز تمرین کنید که با مردم صادق باشید!

رییس شورای اطلاع رسانی دولت تاکید کرد: هم وزیر کشور وقت و هم معاون وی بار‌ها گفتند که از زمان دقیق اجرای گرانی بنزین خبر داشتید و معلوم نیست چرا حتی سخنان منصوبان خود را رد می‌کنید. در جلسه مورد اشاره هم اولا گرانی بنزین قبلا در دولتتان تصویب شده بود و صرفاً در یکی از جلسات هماهنگی سران قوا از جنبه اطلاع‌رسانی مطرح شد ‏و نه از جنبه تصویب.

خلجی خاطر نشان کرد: تنها نحوه هزینه کردِ درآمد‌های ناشی از افزایش قیمت بنزین در جلسه سران تصویب می‌شود نه زمان و چگونگی اجرای آن! در همان جلسه و پس از آن به‌صورت مکتوب، آقای رئیسی پیش‌شرط افزایش قیمت بنزین را صحبت با مردم و اقناع عمومی برای پذیرش ضرورت‌های این کار مطرح کردند، نه اجرای یک‌شبه و غافلگیر کردن مردم! طوری مردم را غافلگیر کردید که خودتان هم صبح جمعه فهمیدید! همین دروغگویی‌هاست که باعث رد صلاحیت می‌شه!

رییس شورای اطلاع رسانی دولت در ادامه نوشت: ‏البته آقای رییسی در هنگامه مسئولیت به توصیه خودش عمل کرد. در سال ۱۴۰۱ برای حذف رانتی ۴۲۰۰ با مردم صحبت کرد و افکار عمومی را جریان گذاشت و اقدامات جبرانی دولت را برای مردم تشریح کرد. بعد طرح بدون تنش اجرا شد.

دیگر خبرها

  • پس لرزه‌های سخنان روحانی؛ دولت رئیسی واکنش نشان داد
  • پس‌لرزه‌های موضعگیری اخیر علی مطهری درباره نوروز
  • انتقاد صریح رهبر معظم انقلاب از تخریب پوشش گیاهی به بهانه درست کردن هتل و حوزه علمیه: زمین خوارها در مناطق خوب شهر با شیوه های مشخص، ثروت عمومی را تبدیل می کنند به ثروت شخصی/ مسؤولین باید "عُرضه" به خرج دهند و برخورد قاطع کنند
  • تکرار حادثه ریزش خیابان میر در اصفهان بر اثر نشست زمین + عکس
  • تکرار حادثه ریزش خیابان میر در اصفهان اثر نشست زمین
  • محققان آلمانی: سد کالپوش عامل زلزله روستای حسین آباد
  • وقوع زمین لرزه در کابل
  • رامین رضاییان: دست و پای‌مان در زمین ترکمنستان خونی شد
  • ناکامی آملی لاریجانی و قالیباف در سال ۱۴۰۲ /دولتِ رئیسی «نمره تجدیدی» گرفت /زلزله یا انتخابات ۱۱ اسفند؟!
  • مرگبارترین روز در تاریخ، چه روزی بود و چطور رخ داد؟