Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی حاشیه‌نشینی را کانون انواع آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: دولت، به‌ویژه وزارت راه و شهرسازی باید برنامه‌های ویژه‌ای را برای مناطق حاشیه‌نشین تعریف و اجرایی کند تا معضلات این مناطق به حداقل ممکن برسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اراک امروز؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در اولین همایش منطقه‌ای «صیانت و گفتمان‌سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر» در اراک با اشاره به اینکه سن گرایش به مصرف مواد مخدر در سال‌های اخیر روند کاهشی در کشور داشته است، گفت: همه باید تلاش کنند با برنامه‌ریزی مدبرانه مانع کاهش سن مصرف مواد مخدر در کشور شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دری‌نجف‌آبادی نقش دستگاه‌های مختلف را در پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر مهم دانست و اظهار کرد: آموزش‌وپرورش، دانشگاه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی مختلف نقش تأثیرگذاری در این زمینه دارند و لازم است در این راستا برنامه‌ریزی‌های لازم را در دستور کار قرار دهند.

وی ادامه داد: باید برنامه‌ریزی‌ها به‌گونه‌ای انجام شود که زمینه گرایش جوانان به مصرف مواد مخدر کاهش یابد، البته این اقدام نیازمند چاره‌اندیشی و بهره‌مندی از ظرفیت کارشناسان خبره است.

لزوم کاهش سالانه ۵ درصد از آسیب‌های اجتماعی در کشور/حاشیه‌نشینی، زمینه‌ساز آسیب‌های اجتماعی

امام‌جمعه اراک با تأکید بر اینکه بر اساس برنامه ششم توسعه دولت مکلف است تا توجه ویژه‌ای به آسیب‌های اجتماعی داشته باشد، گفت: دولت مکلف است به‌منظور پیشگیری و آسیب‌شناسی طرح جامع کنترل آسیب‌های اجتماعی را با اولویت اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی، کودکان کار و ... در دستور کار قرار دهد و اقدامات اساسی در راستای کنترل آسیب‌های اجتماعی داشته باشد و سالانه ۵ درصد از آسیب‌های اجتماعی در جامعه را کاهش دهد.

دری نجف‌آبادی حاشیه‌نشینی را کانون انواع آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و افزود: دولت، به‌ویژه وزارت راه و شهرسازی باید برنامه‌های ویژه‌ای را برای مناطق حاشیه‌نشین تعریف و اجرایی کند تا معضلات این مناطق به حداقل ممکن برسد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی رفتار و برخورد جامعه با یک فرد معتاد را در کاهش نرخ شیوع مصرف موادمخدر اثرگذار دانست و گفت: افراد جامعه باید نسبت به افراد معتاد در زمان آلودگی انزجار و تنفر، و در زمان پاک شدن جامعه‌پذیر باشند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌‌های مردم‌نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور:

تحقق گفتمان‌سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر با بلوغ اجتماعی جامعه

بیرجندی معاون توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌‌های مردم‌نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به اینکه این همایش به منظوره بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان‌های منطقه برگزار شده است، گفت: می‌توان با استفاده از طرح‌ها و ایده‌های موفق استان‌های دیگر در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی گام برداشت.

بیرجندی اظهار کرد: می‌توان با توسعه ظرفیت‌های موجود و تقویت گفتار سازی و باورپذیری در جامعه به سمت کاهش آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه در حوزه مواد مخدر حرکت کرد.

وی ادامه داد: برای اینکه به گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر دست پیدا کنیم، لازم است جامعه در مسیر بلوغ اجتماعی قرار گیرد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌‌های مردم‌نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با تأکید بر اینکه زیربنای بلوغ اجتماعی نیازمند برنامه‌ریزی منظم و دقیق است، گفت: تحقق این مهم داشتن اطلاعات پایه دقیق و صحیح است تا بتوان بر اساس واقعیت‌های موجود دیدگاه‌های تربیتی و اطلاعاتی دقیق را به جامعه منتقل کرد.

 

بیرجندی با اشاره به اینکه در کشور دچار بحران‌های مختلف طبیعی و اجتماعی هستیم، افزود: در مدیریت بسیاری از بحران‌ها عقب هستیم و این موضوع تبعات مختلفی ازجمله فقر و ...را برای کشور به همراه داشته است.

وی ادامه داد: لازم است با یک نگاه دقیق و منطقی، و با استفاده از کمیته‌های تخصصی بحران‌های مختلف را قبل از وقع شناسایی کنیم تا در زمان وقوع با کمترین چالش مواجه شویم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی:

اثربخشی برنامه‌های مبارزه با مواد مخدر در گرو هم‌افزایی دستگاه‌های ذی‌ربط

حقیقی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی، مواد مخدر را به عنوان یکی از چهار موضوع تهدید کننده جامعه بشری از نظر سازمان ملل عنوان کرد و افزود: مواد مخدر یک آسیب اجتماعی است که مبارزه با آن با فرافکنی و تشویش اذهان عمومی امکان‌پذیر نیست، بلکه نیازمند هم‌‌افزایی هر چه بهتر دستگاه‌ها است.

حقیقی با تاکید بر لزوم اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: سازمان‌های مردم‌ نهاد، ظرفیت بسیار خوبی برای اجتماعی کردن این مهم دارند و باید با فعال نمودن و گسترش سازمان‌های غیردولتی، استفاده از ظرفیت سمن‌ها، صاحب نظران حوزه و دانشگاه در امر مبارزه با مواد مخدر و اجتماعی شدن آن گام برداشت.

اولین همایش منطقه‌ای «صیانت و گفتمان‌سازی اجتماعی شدن مبارزه با موادمخدر» با نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، مدیرکل سازمان های مردم نهاد و توسعه مشارکت های اجتماعی کشور، تشکل‌ها و همچنین دبیران مبارزه با مواد مخدر پنج استان خوزستان، مرکزی، همدان، ایلام و کرمانشاه به میزبانی اراک برگزار شد.

این همایش یک روزه با موضوع صیانت و گفتمان سازی در خصوص اجتماعی شدن امر مبارزه با مواد مخدر و با رویکرد توسعه اشتغال‌زایی برای بهبود یافتگان اعتیاد و خانواده های آسیب دیده از اعتیاد برگزار شد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۲۱۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه

سرهنگ فارسی گفت: در اجرای طرح تشدید مبارزه با توزیع کنندگان مواد مخدر و کنترل محور‌های مواصلاتی ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی مراغه در یک عملیات ویژه و با تحقیقات فنی و پلیسی از فعالیت ۲ نفر که با یک دستگاه خودروی پراید در زمینه قاچاق عمده مواد مخدر فعالیت می‌کردند مطلع و موضوع در دستور کار عملیاتی پلیس قرار گرفت.

وی اظهار داشت: با شناسایی کامل مسیر عبور سوداگر مرگ و نوع خودروی وی با هماهنگی‌های لازم تیم‌های ویژه در محدوده شهرستان وارد عمل شدند.

 فرمانده انتظامی مراغه ادامه داد: در یک عملیات غافلگیرانه ماموران با تعقیب و مراقبت لازم خودرو را توقیف و در بازرسی از آن مقدار ۴۴ کیلو و ۲۵۰ گرم تریاک را کشف کردند.

وی با اشاره به اینکه در این رابطه ۲ نفر دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند و خودرو نیز به پارکینگ منتقل شد خاطرنشان کرد: مبارزه بی‌امان پلیس با سوداگران مرگ و قاچاقچیان موادمخدر در دستور کار بوده و شهروندان می‌توانند اخبار و اطلاعات خود را با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه
  • کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • کشف ۲ کیلوگرم مواد مخدر شیشه در فهرج
  • کشف ۵۶ کیلو حشیش از یک‌ منزل
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ نفر از معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • دستگیری زوج سوداگر مرگ
  • زوج افیونی در دام پلیس مبارزه با مواد مخدر مازندران
  • هیچ کمپ ترک اعتیاد غیرمجازی در گلستان وجود ندارد