Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل مجمع ملی ازدواج آسان جوانان گفت: وقتی در جامعه با چالش‌هایی نظیر ازدواج سفید و افزایش آمار تجرد قطعی روبرو هستیم، قطعا افزایش مبلغ وام ازدواج به تنهایی کافی نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد علی محمدی نیک با بیان این مطلب افزود: اقدام دولت و دستور رئیس جمهور محترم در خصوص افزایش مبلغ وام ازدواج جوانان به 15میلیون تومان در سال 97 بسیار ارزنده و قابل ستایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما باید توجه داشت پرداخت وام به تنهایی راه گشا و حا المسائل مشکلات جوانان نیست.

مدیرعامل مجمع ملی ازدواج آسان جوانان در ادامه گفت: در حوزه ازدواج با آسیب های اجتماعی فراوانی روبرو هستیم که مهم ترین آنها عبارتند از افزایش آمار طلاق، افزایش تعداد خانه های مجردی، افزایش آمار ازدواج سفید و افزایش آمار تجرد قطعی که برای مقابله با افزایش این موارد لازم است با بررسی علمی به برنامه ریزی اصولی بپردازیم. البته این امری فرابخشی است که مشارکت و هم افزایی تمامی دستگاه های مرتبط را می طلبد.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات موثر برای ازدواج جوانان تسهیل امر ازدواج است افزود: تسهیل ازدواج جوانان باید در کلیه استان ها فراگیر شود و فلسفه وجودی مجمع ملی تسهیل ازدواج جوانان نیز گسترش همین موضوع می باشد.البته به این موضوع تک بعدی و با نگاه صرفا اقتصادی پرداخته نشده بلکه در کناره وام و تامین اقلام جهیزیه آموزش و مشاوره نیز مد نظر است.

از سوی دیگر با طرح ماه عسل به اوقات فراغت زوجین پرداخته می شود در واقع ما به دنبال طراحی و عرضه یک بسته کامل فرهنگی، آموزشی  و اقتصادی برای زوجین جوان هستیم تا از این طریق بتوانیم علاوه بر تسهیل ازدواج جوانان با آسیب های حوزه ازدواج نیز مقابله کنیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۲۱۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، روح الله صیادیان خواه مسئول نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج در این مراسم با اشاره به مشکلات جوانان در امر ازدواج، توجه به حل همه جانبه این مشکلات را پایه اصلی فرهنگ‌سازی در راستای اجرای حجاب و دور نگه داشتن جوانان از ابتذال در جامعه و مبارزه با آسیب‌های ناشی از بی‌حجابی عنوان و تاکید کرد: متاسفانه هرچه مشکلات جوانان در امر ازدواج بیشتر می‌شود عرصه بر آنها تنگ‌تر شده و معضلاتی تحت عنوان بدحجابی و نابهنجاری‌ها در جامعه نمود بیشتری پیدا می‌کند و این مسئله جامعه را زیر سوال برده و ارزش‌های آن را مختل می‌کند.

وی افزود: پوشش دانشجویان در محیط‌های آموزشی و پژوهشی باید کامل و بر اساس شئونات اسلامی و دانشجویی باشد. با توجه به اینکه پوشش آراسته توام با وقار یکی از مهم‌ترین شئون شخصیت و لازمه احترام به دانش و آن مکان مقدسی است که افراد از نعمت کسب دانش بهره‌مند می‌شوند، انتظار می‌رود مطابق قانون کلیه اساتید، کارکنان، دانشجویان و ارباب رجوع دانشگاه از پوشش ظاهری متناسب با محیط علمی برخوردار باشند.

همچنین در این میزگرد هر کدام از مسئولین تشکل‌ها به بیان دیدگاه خود نیز پرداختند.

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1228234 برچسب‌ها حجاب

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور
  • تشکیل ستاد وصال شیرین در راستای تسهیل ازدواج جوانان در کشور
  • وام ازدواج ۸۸.۵ درصد متقاضیان قمی پرداخت شده است
  • تحقق ثبات اقتصادی با کم شدن هزینه‌های دولت
  • اهمیت خانواده و ازدواج برای نسل جوان تببین شود
  • ۳۰۰۰ جوان کهگیلویه و بویراحمد در انتظار وام ازدواج
  • ۳۰۰۰جوان کهگیلویه و بویراحمدی در صف پرداخت وام ازدواج هستند
  • توزیع اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد مبنای منطقی ندارد
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
  • قتل هولناک پدر به دست دختر جوان | همکاری ۲ پسر در اجرای نقشه قتل | متهم: پدرم با زندگی من در خانه مجردی مخالف بود!