Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر دفاع اسپانیا در دیدار با رئیس جمهور افغانستان گفت: اسپانیا به همکاری‌های خود در بخش حمایت و آموزش نیروهای یگان ویژه افغان در چارچوب مأموریت حمایت قاطع تداوم می‌بخشد و شمار نیروهای اسپانیا در افغانستان افزایش خواهد یافت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان، اشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان، با «ماریا دولرس دیکاسپدال گارسیا» وزیر دفاع اسپانیا که در رأس یک هیئت عالی‌رتبه به کابل سفر کرده بود، دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر دفاع اسپانیا در این دیدار گفت: اسپانیا به همکاری‌های خود به خصوص در بخش حمایت و آموزش نیروهای یگان ویژه افغان در چارچوب مأموریت حمایت قاطع تداوم می‌بخشد.

وی افزود: شمار نیروهای اسپانیا در افغانستان افزایش خواهد یافت که تمرکز آن صرفا بر روی ارتقای سطح آموزش نیروهای یگان ویژه افغان خواهد بود.

همچنین در این دیدار اشرف غنی ضمن تاکید بر تحکیم مناسبات بیشتر میان افغانستان و اسپانیا، از کمک و همکاری‌های اسپانیا در بخش‌های مختلف به ویژه در عرصۀ نظامی طی سال‌های گذشته با افغانستان، قدردانی کرد.

در این دیدار دو طرف، پیرامون همکاری‌های امنیتی و موضوعات مورد علاقه بحث و تبادل نظر کردند.

/انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۲۱۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین:گشایش کریدور «واخان» با افغانستان را بررسی می‌کنیم

سفیر چین در کابل در دیدار با وزیر خارجه حکومت طالبان اظهار داشت پکن همکاری با کابل برای گشایش کریدور واخان را بررسی می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ژائو شینگ» سفیر چین در کابل در دیدار با «امیرخان متقی» وزیر خارجه طالبان گفت کشورش راه‌ها و امکانات همکاری با طالبان برای گشایش کریدور واخان را بررسی می‌کند.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه طالبان، سفیر چین در این دیدار گفته است دولت پکن تلاش می‌کند تا همکاری نزدیک با حکومت طالبان را ادامه دهد.

متقی با ابراز خرسندی از روابط کابل و پکن افزود طالبان فرصت‌های خوبی را در زمینه سرمایه‌گذاری ایجاد کرده‌ است و «افزایش صادرات انار و جلغوزه به جمهوری خلق چین و تحولات سرمایه‌گذاری در مس عینک، کریدور واخان و برخی مناطق دیگر» نمونه‌های بارز آن است.

کابل: از همکاری چین در احداث کریدور «واخان» استقبال می‌کنیمدولت موقت طالبان: چین در بازگشایی کریدور «واخان» همکاری کند

کار ساخت 50 کیلومتر جاده در منطقه واخان ولایت بدخشان که افغانستان را به چین وصل می‌کند در حکومت پیشین آغاز شده بود، اما ناتمام متوقف شد.

حکومت طالبان پس از به قدرت رسیدن، کار ساخت این جاده را از سرگرفت و اخیراً نیز والی بدخشان اعلام کرد این پروژه به‌زودی تکمیل خواهد شد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • تقویت همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • رئیسی: روابط ایران و سریلانکا افزایش یابد
  • بررسی آخرین وضعیت طرح جذب منابع و سرمایه های خرد اتباع
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • شمار نظامیان کشته شده اسرائیل در جنگ غزه به 606 نفر رسید
  • آماده همکاری گسترده با طالبان هستیم
  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند
  • چین:گشایش کریدور «واخان» با افغانستان را بررسی می‌کنیم