Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-27@22:50:45 GMT

مشکل آلودگی هوای تهران به 5 کلان‌شهر سرایت کرد

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۲۲۱۷۶

مشکل آلودگی هوای تهران به 5 کلان‌شهر سرایت کرد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مشکل آلودگی هوا امسال تنها مربوط به تهران نیست و ۵ کلانشهر دیگر هم درگیر این مساله هستند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از محیط زیست،‌ عیسی کلانتری در جلسه کارگروه آلودگی هوا که با حضور استاندار تهران و نمایندگان سازمان‌های ذی ربط برگزار شد، گفت: وارونگی هوا و کمبود بارش در فصل پاییز و زمستان باعث تشدید آلودگی هوا و بروز خشکسالی برای آینده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تجزیه خشکسالی در سال‌های ۷۷ و ۸۷ در کشور گفت: امسال از پاییز دچار کمبود بارش شدیم و در آینده شاهد خشکسالی خواهیم بود.

کلانتری با اشاره به اینکه تهران کمترین آسیب را با وجود سدهای اطراف در خشکسالی خواهد داشت، گفت: کلانشهرهای دیگر مانند اصفهان با وجود آب کم سد زاینده رود دچار خشکسالی خواهند شد.

وی با اشاره به برگزاری دو جلسه دولت درباره آلودگی کلانشهرها یادآور شد: به دلیل محدودیت‌ها و تصویب نشدن آیین نامه های قانون هوای پاک ؛ کنترل آلودگی هوا به صورت جدی دنبال نمی شود.

کلانتری اظهار کرد: برای بهبود وضع هوا در کلانشهرها باید به مدیریت و نوسازی حمل و نقل عمومی، ساماندهی ساخت و سازها و اصلاح کیفیت سوخت به ویژه گازوئیل توجه شود.

وی علت بروز ریزگردها در استان خوزستان و استان‌ها‌ی اطراف را تخصیص نیافتن حقابه های محیط زیستی دانست و اظهار کرد: منشاء ریزگردها در این فصل 100 درصد داخلی است و باید با تامین حقابه این مشکل را برطرف کرد.

سرمایه‌گذاران برای تولید موتور برقی اقدام کنند

استاندار تهران هم در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران گفت: سرمایه گذاران برای تولید موتور برقی اقدام کنند.

محمد حسین مقیمی، با اشاره به اینکه آلودگی هوا از دغدغه‌های اصلی است، طی سخنانی اظهار کرد: با توجه به اینکه دولت برای رفع آلودگی هوا نیاز به سرمایه گذاری کلان دارد، اگر آئین نامه‌هایی که در سال ۹۳ تصویب شده‌اند کاملا به اجرا برسد درصد زیادی از مشکل آلودگی هوا حل خواهد شد.

مقیمی افزود: بخش زیادی از آلودگی هوا متعلق به اتوبوس‌ها و کامیون‌های فرسوده است چرا که از ۶۵۰۰ دستگاه اتوبوس شرکت واحد، عمر مفید ۳ هزار دستگاه به پایان رسیده و نیازمند جایگزینی است.

وی در ادامه با بیان اینکه پسماندسوزی را یکی از عوامل آلودگی هوا دانست، گفت: فرمانداران و بخشداران استان در این زمینه موظف به جلوگیری از این کار شده‌اند و تا حدودی هم اقداماتی صورت گرفته اما لازم است محل مشخصی را برای این کار در نظر بگیریم و همچنین لازم است در شهرستان‌ها درختکاری صورت بگیرد که همه شهرستان‌ها را مکلف کرده‌ایم که یک کمربند سبز ۱۲۰۰ هکتاری در تهران ایجاد کنند.

استاندار تهران گفت: سرمایش و گرمایش ساختمان‌های خصوصی از اهمیت ویژه‌‌ای برخوردار است که در حال بررسی است.

مقیمی با بیان اینکه در مورد تاکسی‌ها اقدامات خوبی انجام شده، ولی باید به دنبال برقی‌شدن تاکسی‌ها و موتورها برویم، بیان کرد: برای تولید موتور برقی سرمایه‌گذاران باید اقدام کنند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۲۲۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایداری هوای قابل قبول در پایتخت

شاخص آلودگی هوا بر روی عدد ۸۳ است و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

به گزارش میزان، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا، امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ شاخص آلودگی هوا بر روی عدد ۸۳ است و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

همچنین شاخص آلودگی هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته روی عدد ۹۰ قرار داشت و کیفیت هوا قابل قبول بود.

گفتنی است؛ از ابتدای سال جاری تا امروز ۵ روز هوای پاک و ۳۲ روز هوای قابل قبول، در روزشمار شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد
  • هوای تبریز ناسالم برای گروه‌های حساس
  • پایداری هوای قابل قبول در پایتخت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز شنبه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ | هوا در این منطقه شرقی تهران پاک است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • غبار روی کوه های تهران مه است یا آلودگی هوا؟ | فقط این منطقه غربی تهران هوای پاک دارد
  • هوای پایتخت در مرز آلودگی ؛ وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران + عکس
  • رینگ چهارم با منابع استانی تکمیل نمی‌شود/ آلودگی هوا دغدغه اصلی برای اصفهان است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق