Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار اصفهان با بیان اینکه به‌رغم رکود اقتصادی در کشور شاید بتوانیم در شهر اصفهان حرکت‌های جدیدی را ایجاد کنیم، گفت: از بخش خصوصی برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهر استفاده می‌کنیم. ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶ استانها اصفهان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، قدرت‌اله نوروزی ظهر امروز در بیستمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان با بیان اینکه در ابتدای کار در شهرداری اصفهان از میان همه راه‌ها دو مسیر را انتخاب کردیم، اظهار داشت: ابتدا کاهش هزینه‌های جاری شهرداری اصفهان مدنظر بود که به این منظور چاره‌ای جز توقف برخی از قراردادهای شهرداری نداشتیم که برای تحقق این امر کمیته تخصیص در شهرداری اصفهان ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای اولویت‌بندی بودجه سال 97 شهرداری اصفهان مشورت‌های متعددی با اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران و کارکنان شهرداری، نخبگان، دانشگاهیان، روحانیون، اقشار مختلف مردم، تشکل‌ها و گروه‌های مختلف و در قالب طرح اصفهان فردا و طی 21 جلسه هم‌فکری انجام شد تا بتوان بر مسائل شهرداری اشراف کامل پیدا کرده و مسائل را شناسایی کنیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه طی 100 روز اخیر از پروژه‌های مختلف شهرداری بازدید صورت گرفت و برخی از این پروژه‌ها متوقف شد، تصریح کرد: البته توقف در پروژه‌های در حال اجرا نبود بلکه در پروژه‌هایی بود که هنوز قرارداد آن‌ها منعقد نشده و پروژه آغاز نشده بود و دلیل آن محدودیت بودجه و ضرورت اولویت‌بندی‌ها بود.

وی با اشاره به عدم توقف پروژه‌هایی که برای شهر منفعت داشته، خاطرنشان کرد: پروژه‌هایی در شهر اصفهان متوقف شده که غیر ضروری و غیر اولویت‌دار بوده و در راستای تأمین منابع عمومی نبوده است.

نوروزی ادامه داد: افزایش آلاینده‌ها، وضعیت نامناسب محیط‌زیست، رکود اقتصادی حاکم بر کشور و خشک‌شدن رودخانه زاینده‌رود، سبب شده تا بسیاری از برنامه‌های شهر اصفهان با چالش مواجه شود و سرمایه‌گذاری کاهش یابد که بر اساس این شرایط بودجه سال 97 شهرداری اصفهان ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: بودجه سال 97 شهرداری اصفهان هدف‌محور تدوین شده است، به عبارت دیگر براساس شعار توسعه پایدار، درصدد افزایش بهره‌وری از زیرساخت‌های موجود در شهر و شهرداری اصفهان خواهیم بود چراکه نمی‌شود بودجه هدفمند باشد و به بهره‌وری توجهی نشود.

شهردار اصفهان پیرامون مشکلات بودجه‌نویسی در کشور، گفت: این مسیر باید به تدریج اصلاح شود چراکه نمی‌شود قوانینی که برای بودجه‌بندی شهرداری‌ها از گذشته بوده را نادیده گرفت؛ در جلسات تدوین بودجه 97  شهرداری، دو سامانه "سیما"، سیستم مدیریت یک‌پارچه اطلاعات و "سیگما"، سیستم یک‌پارچه گردش اطلاعات مدیریت پروژه‌ها جهت پشتیبانی تصمیم‌گیری‌های مدیریتی راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به بودجه سال 97 شهرداری اصفهان متذکر شد: برای تدوین برنامه بودجه از 20 مهرماه تا 20 دی‌ماه سال 96، 100 جلسه برگزار شده که 151 نفر از مدیران و معاونان شهرداری در این برنامه مشارکت داشته‌اند؛ همچنین 3 هزار و 36 نفر-ساعت صرف تدوین آن شده است.

نوروزی با بیان اینکه پروژه‌های جدید در شهرداری اصفهان با رویکرد ارزش‌آفرینی حداکثری تعریف شده است، گفت: با این رویکرد شاید بتوانیم در وضعیت اقتصادی شهر اصفهان تغییر ایجاد کنیم و از بخش خصوصی برای تکمیل پروژه‌ها استفاده کنیم.

تصریح کرد: به‌دنبال کاهش وابستگی شهرداری به درآمدهای ناپایدار مثل درآمدهای ناشی از ساخت‌و‌ساز و تراکم در شهر اصفهان خواهیم بود؛ به‌عبارتی دیگر درصدد تخصیص منابع به پروژه‌های دارای طرح مصوب در شهر اصفهان هستیم چراکه پروژه فاقد طرح مصوب پروژه‌ای نیست که بخواهد اجرایی شود.

وی با بیان اینکه سهم مشارکت در توسعه شهر اصفهان با تعریف پروژه‌های مشارکتی افزایش یافته است، تصریح کرد: همچنین با ارائه تسهیلات به انبوه‌سازان به دنبال کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال در شهر اصفهان هستیم که این امر نیازمند افزایش مشارکت مردم است.

نوروزی با بیان اینکه به‌رغم رکود اقتصادی در کشور شاید بتوانیم در شهر اصفهان حرکت‌های جدیدی را ایجاد کنیم، گفت: کمیته انبوه‌سازان در مناطق 15 گانه شهرداری اصفهان در حال تشکیل است و پروژه‌های شاخص شهری اصفهان نیز در تخصیص منابع اولویت‌بندی شده که این امر در لایحه بودجه نیز تعریف شده است.

وی پیرامون اولویت‌های بودجه 97 گفت: کاهش آلاینده‌ها و افزایش کیفیت زیست‌محیطی جزء اولویت‌های اصلی بودجه سال 97  است؛ از طرفی دیگر توسعه حمل و نقل عمومی بسیار مهم است که بخش عمده‌ای از این امر زیر زمین انجام می‌شود، البته شاید آشکار نباشد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: شهرداری اصفهان دیگر به‌دنبال ساخت فرهنگ‌سراهای جدید نیست بلکه به‌دنبال بهره‌وری فرهنگ‌سراهای ساخته شده است چراکه زیرساخت‌های زیادی در شهر اصفهان آماده است و به‌درستی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه با رویکرد افزایش سرانه تفرج‌گاهی به‌دنبال توسعه فضای سبز با گونه‌های گیاهی کم‌آب‌بر، طرح‌های صرفه‌جویانه و استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز هستیم، گفت: به دنبال افزایش برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، رویکرد ما افزایش نشاط اجتماعی در مناطق مختلف است.

انتهای پیام/

R41346/P41362/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۲۲۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی فضای سبز شهرداری قم در سال ۱۴۰۳

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم گفت: هزار میلیارد تومان بودجه برای سال ۱۴۰۳ در حوزه سیما، منظر و فضای سبز شهری تعریف شده است.

پیام جوادیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به پیش‌بینی پروژه‌های متعدد در حوزه سیما و منظر و فضای سبز شهر قم، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۳ بهره‌برداری از شهربازی قدیمی قم یعنی شهربازی بوستان فدک را خواهیم داشت که با وجود محدودیت‌های مختلف به ثمر رسید.

وی با اشاره به تعیین اهداف متعدد برای اجرای پروژه‌های شهری افزود: باغ گیاه شناسی شهر قم که یک طرح علمی و تفریحی است در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به اینکه پروژه‌های تفریحی مثل باغ گیاهان دارویی و دم‌نوش‌خانه بزرگ شهر قم که در بوستان علوی در حال تکمیل است، خاطرنشان کرد: یک دهکده قدیمی این دم‌نوش‌خانه بازسازی شده است و مردم می‌توانند با مراجعه به این مکان با گیاهان دارویی آشنا شوند و از دمنوش ها یا غذاهای این گیاهان استفاده کنند.

جوادیان با بیان اینکه بودجه سازمان سیما منظر و فضاسازی در شهر قم برای سال جدید حدود هزار میلیارد تومان است، گفت: تکمیل فازهای بعدی بوستان هزار هکتاری و اجرای پروژه زیپ لاین یا پل معلق بوستان هزار هکتاری از جمله پروژه‌هایی است که در سال ۱۴۰۳ در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به نورپردازی میادین اصلی شهر قم از جمله میدان جهاد و میدان آزادگان، افزود: از اقدامات شاخص در سال ۱۴۰۳ که از سال ۱۴۰۲ شروع شده، ساماندهی ورودی‌های شهر قم است.

کد خبر 744773

دیگر خبرها

  • اهتمام مدیریت شهری اهواز بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام
  • برنامه‌ریزی شهرداری برای جذب ۳۰۰ همت سرمایه‌/ برنامه تحولی تهران را با مشارکت بخش خصوصی دنبال می‌کنیم
  • پله فرار تونل غدیر قم سال ۱۴۰۳ احداث می‌شود
  • بودجه سازمان سیما و منظر شهرداری قم در سال ۱۴۰۳
  • بودجه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی سیما و منظر شهرداری قم در سال ۱۴۰۳
  • بودجه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی فضای سبز شهرداری قم در سال ۱۴۰۳
  • بودجه هزار میلیارد تومانی فضای سبز شهرداری قم در سال ۱۴۰۳
  • مشارکت مردم رکن اساسی تکمیل پروژه‌های شهری است
  • اختیارات شهرداری برای انجام پروژه‌های پژوهشی تا ۵ برابر افزایش یافت
  • عملیات تکمیل کمربندی جنوب غرب و پل زیرگذر آبنیل به طول ۵ کیلومتر در دست اجرا است