Web Analytics Made Easy - Statcounter

مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد سهم مایکروویوها در اروپا در تولید و انتشار گاز گلخانه‌ای دی‌اکسید کربن معادل هفت میلیون خودرو است. آفتاب‌‌نیوز : در همین رابطه مطالعه‌ای توسط کارشناسان دانشگاه منچستر انگلیس روی میزان انتشار دی اکسید کربن، اصلی‌ترین گاز گلخانه‌ای عامل تغییرات اقلیمی بواسطه استفاده از مایکروویو از ابتدای تولید تا لحظه دور ریختن این وسیله انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یکی از کارشناسان این مطالعه با مقایسه گاز متصاعد شده از ۱۹ دستگاه مایکروویو طی یک سال با یک دستگاه خودرو گفت: برق مصرفی توسط مایکروویوها بیشترین تاثیر را بر محیط زیست دارد. تلاش برای کاهش مصرف باید بر بهبود آگاهی و رفتار کاربران تمرکز کند تا استفاده از این گونه وسایل موثرتر و بهینه‌تر شود. برای مثال برق مصرفی مایکروویوها می‌تواند با تنظیم زمان پخت غذا با توجه به نوع ماده غذایی کاهش یابد.
هر ساله فروش مایکروویوها نسبت به انواع دیگر اجاق‌ها در اتحادیه اروپا بیشتر است و انتظار می‌رود که در پایان این دهه فروش سالانه آنها به ۱۳۵ میلیون دستگاه برسد.
سایمون بولاک، فعال محیط زیست در این خصوص بیان کرد: استفاده موثر از مایکروویوها اهمیت زیادی دارد. برای تامین برق مورد نیاز مایکروویوها باید از انرژی‌های پاک استفاده کرد. دولت باید سیاست‌های خود را در مورد انرژی خورشیدی و بادی تغییر دهد تا برق مورد نیاز مایکروویوها و یخچال‌ها را تامین کند.
یکی از محققان این مطالعه اعلام کرد هدف از این مطالعه مقایسه مایکروویوها با دیگر وسایل پخت و پز نبوده بلکه هدف بررسی وسایل موجود در خانه‌های اروپایی و توجه به نیاز به طراحی، استفاده و دور ریز این وسایل به طرزی کارآمدتر است.
به گزارش ایندیپندنت، کارشناسان معتقدند که مقررات موجود برای کاهش اثرات زیست محیطی از این دست کافی نیست و مقررات خاص در مورد کاربریِ مایکروویوها نیاز است.
منبع: ایسنا

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۲۳۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هراز یکطرفه شد

سرهنگ ایرج کهریزی در گفتگو با خبرنگار مهر، از یکطرفه شدن محور هراز در مسیر شمال به جنوب خبر داد و گفت: این محور از جنوب به شمال تا اطلاع ثانوی مسدود.

کهریزی با بیان اینکه ترافیک در مسیر شمال به جنوب هراز سنگین است گفت: محور هراز از محدوده رودهن به سمت شمال مسدود شده و هم‌وطنان برای سفر به شهرهای شمالی می‌توانند از محورهای جایگزین فیروزکوه و کندوان استفاده کنند.

فرمانده پلیس راه شرق استان تهران با اشاره به اینکه تردد وسایل نقلیه از شمال به جنوب محور هراز از محدوده آب‌اسک به سمت رودهن یکطرفه شده افزود: در برخی مناطق این محور مثل مشاء و پیست آبعلی با پس‌زدگی بار ترافیکی روبرو هستیم.

وی عنوان کرد: تردد وسایل نقلیه از شمال به جنوب محور فیروزکوه سنگین و پرحجم در جریان بوده و در برخی نقاط این محور با افزایش بار ترافیکی روبرو هستیم.

کد خبر 6096488

دیگر خبرها

  • سردار رشید: در عملیات وعده صادق، 240 جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند/ اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد/ آمریکا و اروپا رایگان هر امکانی را که رژیم صهیونیستی نیاز داشته باشد، در اختیارش قرار می‌دهند حتی بمب اتم!
  • کشف بیش از ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • دستگیری عامل انتشار محتوای نامتعارف در فضای مجازی در رشت
  • چگونه واگن‌ اسبی در دست‌انداز رضاشاه افتاد؟
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۵۵ هزار وسایل نقلیه در جاده‌های خراسان شمالی 
  • طرح ترخیص وسایل نقلیه توقیفی از پارکینگ در کیش اجرا شد
  • هراز یکطرفه شد
  • گرفتن ویزای دانشجویی اروپا چگونه است؟
  • فرصت‌ صادرات برق به اروپا در شرکت‌های دانش‌بنیان‌
  • چالوس یک طرفه شد