Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: معیار اصلی این اداره کل برای انجام فعالیت های فرهنگی، قانون و شرع است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و السلمین محمدعلی انصاری روز یکشنبه در جمع اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان خوانسار انجام فعالیت های فرهنگی را لازم، ضروری، مهم اما در عین حال بسیار پیچیده دانست و گفت: گرچه فعالیت ها در حوزه فرهنگ و هنر بر مبنای علاقه انجام می شود اما کسانی که در این حوزه فعالیت دارند بر سختی کار آن واقف هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی انجام فعالیت های فرهنگی را اثرگذار بر سایر بخش ها دانست و گفت: اگر فرهنگ درست باشد فعالیت در سایر بخش ها نیز صحیح انجام می شود و بسیاری از مشکلات حتی مشکلات اقتصادی نیز برطرف خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بیان کرد: کارهای زیادی در حوزه فرهنگ و هنر انجام شده است اما بدون شک تا نقطه مطلوب فاصله داریم.
وی جایگاه استان اصفهان در فرهنگ و هنر کشور و منطقه را ویژه دانست و گفت: این استان از شهرستان های مطرحی در حوزه فرهنگ و هنر برخوردار است که یکی از دغدغه های مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان کمبود امکانات در این شهرستان هاست.
حجت الاسلام انصاری با اشاره به اینکه برای انجام هر کاری به سرمایه گذاری نیاز است در عین حال از نیروی انسانی به عنوان بزرگترین سرمایه در حوزه فرهنگ و هنر نامبرد و گفت: شهرستان های استان اصفهان از این سرمایه بزرگ برخوردارند و باید با استفاده از این سرمایه ها زمینه توسعه فرهنگ و هنر را در شهرستان های استان فراهم کنیم.
وی از خوانسار به عنوان خاستگاه علم و ادب نامبرد و از تامین زمین مجتمع فرهنگی خوانسار خبر داد و گفت: بزودی کلنگ احداث ساختمان این مجتمع پس از سالها انتظار بر زمین زده خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بیان کرد: زمین این مجتمع چهار هزار متر مربع می باشد که از سازمان مسکن و شهرسازی شهرستان خوانسار خریداری شده و سند آن نیز دریافت شده است.
حجت الاسلام انصاری افزود: اهالی فرهنگ و هنر و رسانه بالاترین سرمایه های فرهنگی کشور هستند که باید با در اختیار قرار دادن ابزار مناسب از آنها به بهترین نحو پشتیبانی کرد.
در این دیدار محمدجواد عصاری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوانسار با ارائه گزارشی از فعالیت های این اداره گفت: 57 کانون فرهنگی هنری در مساجد این شهرستان فعالیت دارند.
وی افزود: هنر تعزیه خوانسار نیز در سطح کشور مطرح و این شهرستان در زمینه علوم دینی نیز یکی از فعال ترین شهرستان های استان اصفهان است.
در ابتدای این دیدار فعالان فرهنگی، هنری و رسانه ای خوانسار مسائل و مشکلات حوزه کاری خود را با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در میان گذاشتند.
شهرستان خوانسار با بیش از 500 هنرمند در 160 کیلومتری غرب استان اصفهان قرار دارد.
7142/ 2093 ** خبرنگار: حسینعلی مهدی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۲۴۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسماعیلی: امرو‌ز روز نصرت سپاهیان اسلام بر جنود شیطان و یوم الله است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما و به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل این وزارتخانه دیدار کردند.

در این جلسه که پیرامون بررسی مباحث فرهنگی از جمله عفاف و حجاب برگزار شد؛ ۱۷ نماینده مجلس شورای اسلامی از جمله حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر اعضای این کمیسیون حضور داشتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در دوره تصدی گری وزارت فرهنگ از پشتیبانی و حمایت کمیسیون فرهنگی برخوردار بودیم، که این حمایت زمان تنظیم بودجه سالیانه، هنگام تدوین برنامه هفتم توسعه و  در شوراهای تخصصی جلوه‌گر بود و برادری را در حق ما کامل کردند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه همواره در صف حمایت از حجاب و عفاف بوده ام؛ گفت: در فتنه فرهنگی سال گذشته حجاب مورد هجمه قرار گرفت و در همان وقت به عنوان وزیر فرهنگ خودم را موظف دانستم در صف اول دفاع از حجاب و عفاف بایستم.

وی افزود: در جشنواره فیلم فجر جایزه گوهر شاد را به آثاری می دهیم که در راستای فرهنگ حجاب عمل کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دست انتقام الهی از آستین فرزندان برومند امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بیرون آمد و این رژیم سفاک را در بین جهانیان تحقیر و خوار کرد؛ برای این نعمت شکرگزار خداوند متعال هستیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

     

دیگر خبرها

  • نمایی از جنس حمایت در فرهنگ و هنر شیروان
  • اختصاص یک درصد اعتبار شرکت‌های دولتی و بانک‌ها، موقعیت خوبی برای جهش هنر است
  • اختصاص ۱ درصد اعتبار شرکت‌های دولتی و بانک‌ها، موقعیت خوبی برای جهش هنر است
  • اسماعیلی: گفتگوی ایران فرهنگی را گسترش داده ایم
  • اسماعیلی: امرو‌ز روز نصرت سپاهیان اسلام بر جنود شیطان و یوم الله است
  • رژیم غاصب صهیونیستی در بین جهانیان تحقیر شد
  • انعقاد تفاهم نامه همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با کتابخانه‌های عمومی مازندران
  • دفاع مقدس گنجینه ارزشمند تاریخ ایران است
  • برگزاری نمایشگاه پوشش عفیفانه در شهرستان اشکذر
  • درخواست مجوز از انحصار صاحبان سکوها خارج شد