Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیرمحمد طهماسبی بیرگانی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، افزود: قرار است بودجه مقابله با پدیده گرد و غبار به طور مستقل در سازمان حفاظت محیط زیست و یا مانند گذشته با نظارت صندوق توسعه ملی تعیین شود.
وی ادامه داد: رویکرد دولت و مجلس اینگونه نخواهد بود که بودجه مقابله با پدیده گرد و غبار را حذف کنند چون علاوه بر خوزستان همه استان ها درگیر موضوع پدیده گرد و غبار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طهماسبی بیرگانی با اشاره به وضع کنونی هوای جنوب کشور تصریح کرد: در دو روز گذشته غلظت آینده های ناشی از ذرات معلق که عمدتاً ذرات 10 میکرون و پایین تر از آن بوده چهار تا شش برابر از حد مجاز شده و شرایط ناسالمی برای تمامی مردم جنوب کشور بوجود آورده است.
وی گفت: منشأ​ پدیده گرد و غبار داخلی بوده که از منطقه جنوب و جنوب شرق اهواز ایجاد شده است چرا که این پدیده قابل پیش بینی بود و ما هر سال بخصوص از پنج سال گذشته در فصل سرد سال از جمله بهمن و اسفند با این پدیده دست و پنجه نرم می کنیم.
مدیر ملی مقابله با پدیده گرد و غبار سازمان حفاظت محیط زیست افزود: علاوه بر اهواز و مناطق جنوبی کشور در حال حاضر کهگیلویه و بویراحمد، گچساران، مرکز کردستان، کرمانشاه و ایلام که در نواحی مرزی قرار دارند نیز با این پدیده روبرو هستند و طبق اعلام اخبار هواشناسی از فردا این پدیده در منطقه از بین می رود.
وی گفت: علاوه بر کانون داخلی پدیده گرد و غبار، امروز از مناطق فرامرزی نیز بر آن اضافه شده است و ما به دنبال کسب اطلاعات از سازمان هواشناسی هستیم که بدانیم گرد و غبار فرامرزی از کدام کشور وارد کشور ما شده است.
طهماسبی بیرگانی تصریح کرد: از سال 96 و به ویژه سال 95 که مهم ترین اتفاقات پدیده گرد و غبار در کشور ایجاد شد دولت بودجه ای در نظر گرفت و در همان مدت زمان کوتاه در منطقه جنوب و جنوب شرق اهواز اقداماتی همچون کشت نهال و کاشت درختان بوته ای که خاص منطقه است صورت پذیرفته است.
مدیر ملی مقابله با پدیده گرد و غبار سازمان حفاظت محیط زیست افزود : امسال نیز با توجه به بودجه ای که از صندوق توسعه ملی به مبلغ 100 میلیون دلار گرفته شده شده تاکنون اقدامات خوبی با همکاری سایر دستگاه های جنوب کشور شده است.
وی گفت : در جنوب کشور با دو کانون در فصل های تابستان و زمستان مواجه هستیم که در فصل تابستان بحث حرکت ذرات و غبار خاکی است که برای همین موضوع 16 هزار هکتار عملیات مالچ پاشی از همان بودجه 100 میلیون دلاری از دو ماه گذشته آغاز شده است و کانون دوم که یک پدیده نوظهور در خوزستان است و در فصل سرد سال همچون بهمن و اسفند ما درگیر آن هستیم در حال حاضر 19 هزار هکتار عملیات نهال کاری، 27 هزار هکتار عملیات قرق، 12 هزار و 500 هکتار مدیریت چرای مراتع برای دام های منطقه از بودجه اعتبار 100 میلیون دلاری تخصیص داده شده و تاکنون نیز اقدامات خوبی از سوی سازمان جنگل ها و منابع طبیعی برای از بین بردن کانون ریزگردها صورت گرفته است.
طهماسبی بیرگانی با اشاره به علت ریزگردهای جنوب و جنوب شرق خوزستان افزود: بحث ریزگردهای جنوب و جنوب شرق خوزستان تا منطقه هندیجان است که علت آن کم آبی در منطقه گزارش شده است و از آنجایی که در گذشته بارش های سیل آسایی در منطقه رخ می داد این بارش ها باعث می شد تا مناطق تالابی مرطوب بماند و از ایجاد گرد و غبار بکاهد اما متأسفانه در دهه منتهی به 96 و پنج سال اخیر و بخصوص سال گذشته، در استان خوزستان تنها 52 درصد میانگین بارش اتفاق افتاد و امسال هم بارش خوبی نداشتیم و با مشکل تأمین آب و منابع طبیعی مواجه هستیم.
وی تصریح کرد: نامه های متعددی به مقامات مسئول در این حوزه نوشته شده تا حق آبه تالاب ها را اختصاص دهند تا ما بتوانیم اقدامات مؤثری در هور و تالاب ها انجام دهیم.  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۲۴۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای خرید میکروآپارتمان در شهر تهران چقدر باید هزینه کرد؟

منطقه ۱۲ یکی از قدیمی‌ترین مناطق تهران است و در محدوده مرکزی این شهر واقع شده است. گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد متوسط قیمت خانه در منطقه ۱۲ تهران به متری ۵۱ میلیون تومان رسیده است. سوال اینجاست که برای خرید یک واحد مسکونی در منطقه ۱۲ شهرداری تهران چقدر باید هزینه کرد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، منطقه ۱۲ شهرداری تهران یکی از قدیمی‌ترین مناطق شهری است که مرزی بین مرکز و شرق پایتخت محسوب می‌شود. این منطقه از شمال به خیابان انقلاب، از غرب به خیابان حافظ، از جنوب به خیابان شوش و از شرق به خیابان ۱۷ شهریور محدود می‌شود.

بانک مرکزی در آخرین گزارش خود که در اسفند ۱۴۰۲ منتشر شده، متوسط قیمت منطقه ۱۲ شهرداری تهران را حدود ۵۱ میلیون تومان اعلام کرده است. همچنین طی این مقطع یک‌ماهه ۱۱۱ فقره معامله آپارتمان در منطقه ۱۲ صورت گرفته است. سوال اینجاست که با چه میزان هزینه‌ای می‌توان در منطقه ۱۲ خانه خریداری کرد؟

قیمت آپارتمان در منطقه ۱۲

بررسی ۱۰ محله از منطقه ۱۲ شهرداری تهران نشان می‌دهد هنوز با بودجه زیر دو میلیارد تومان می‌توان در این محدوده میکروآپارتمان و سوئیت خریداری کرد.

برای مثال اکنون سوئیتی ۵۰ متری در محله بهارستان که ساخت آن به سال ۱۳۸۰ بازمی‌گردد، یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

مطالعه بیشتر: رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد
همچنین قیمت واحد ۵۷ متری دیگری در محدوده سنگلج که ساخت آن به سال ۱۳۹۳ بازمی‌گردد، یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تعیین شده است.

بودجه بین دو تا سه میلیارد تومان امکان انتخاب‌های بیشتری برای متقاضیان واحد مسکونی در این منطقه فراهم می‌کند. در حال حاضر مالک آپارتمانی در محله آبشار، آپارتمان ۴۳ متری و ۱۵ساله خود را دو میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری کرده است.

همچنین متقاضیان می‌توانند با بودجه دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان آپارتمانی ۵۳ متری در محدوده سنگلج خریداری کنند. ساخت این واحد مربوط به سال ۱۳۹۱ است.

بودجه بین چهار تا پنج میلیارد تومان به خریداران اجازه می‌دهد، خانه‌هایی با متراژ بالاتر در منطقه ۱۲ بخرند. اکنون قیمت یک آپارتمان ۷۵ متری ۱۵ساله در محله آبشار، سه میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان برآورد شده است.

برای خرید آپارتمان‌های بالاتر از ۱۰۰ متر در این منطقه باید بودجه‌ای بیشتر از سه میلیارد تومان در نظر داشت.

دیگر خبرها

  • برای خرید میکروآپارتمان در شهر تهران چقدر باید هزینه کرد؟
  • خطر سیل در کمین نان مردم جنوب کشور
  • چگونه می‌توان با بیماری هلندی مقابله کرد؟
  • پنتاگون اعلام کرد پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • پنتاگون پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • آمادگی لازم برای مقابله با اثرات مخرب بارندگی را داریم
  • رفع آب‌گرفتگی معابر با تلاش ۶۰ نفر از نیروهای خدمات شهری منطقه ۱۵ اصفهان + فیلم
  • چالش های اتحادیه اروپا در خاورمیانه چیست؟/ نگاه بروکسل به پرونده هسته ای ایران با اسرائیل متفاوت است/ اتحادیه اروپا می تواند با ایران در مقابله با تهدیدهای مشترک همکاری کند
  • قصه فراق از تحصیل
  • «چشم‌ها تنها برای دیدن نیستند»