Web Analytics Made Easy - Statcounter

زندگی > سلامت - همشهری آنلاین:
مدیر کل دفتر مرکزی حراست سازمان بیمه سلامت ایران نسبت به سوء استفاده برخی افراد و شرکت‌ها در کشور از نام و عنوان سازمان بیمه سلامت ایران به مردم هشدار داد.

به گزارش همشهري آنلاين، محمد منتقمی‌راد گفت: افرادی سودجو از طریق تلفن یا فضای مجازی با وعده‌های واهی و غیر واقعی به مردم و بعضا در قبال اخذ مبالغی تحت عنوان صدور کارت بیمه سلامت، اقدام به سود جویی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: بسیاری از این افراد و شرکت‌ها با دادن وعده‌های دروغین از جمله ارائه بیمه تکمیلی به بیمه شدگان، ارائه بیمه مکمل دندانپزشکی، ارائه دفترچه بیمه یا کارت بیمه سلامت، داشتن قرارداد و پرداخت هزینه‌های آزمایشگاه، ویزیت پزشکان و داروخانه‌ها و هزینه‌های دارویی با احتساب حق بیمه به بیمه شدگان اقدام به اخاذی از مردم کرده و باعث سوء استفاده از نام این سازمان و خدشه‌دار شدن آن در منظر افکار عمومی می‌شوند.

منتقمی‌راد با تاکید بر اهمیت این موضوع گفت: این گروه‌ها عده‌ای فرصت‌طلب و سودجو بوده که تنها به دنبال اخاذی از هموطنان در جهت کسب منافع شخصی هستند. توجه به این نکته از آنجا ضرورت دارد که در این نوع ارتباطات زمانی که شهروندان اعلام می‌کنند که بیمه درمان پایه دارند، بعضا تماس گیرنده تهدید می‌کند که دفاتر بیمه درمان شهروندان را ابطال می‌کند.

 اين مقام مسئول  تاکید کرد: سازمان بیمه سلامت ایران به عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌گر درمان پایه کشور، هرگز برای بیمه کردن افراد از تماس تلفنی استفاده نکرده و هر گونه فراخوان عمومی از طریق سایت رسمی سازمان بیمه سلامت ایران به آدرس www.ihio.gov.ir و یا از طریق صدور پیام در رسانه‌های جمعی، اطلاع رسانی می‌شود.

مدیرکل دفتر مرکزی حراست سازمان بیمه سلامت ایران از مردم  خواست کرد که براي پیشگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی،  براي برخورد با این افراد، با اخذ اطلاعات کامل از شرکت‌ها و به منظور جلوگیری از روند غیرقانونی، مراتب را براي پیگیری از طریق شماره تماس  ۲۲۸۵۸۷۲۰ به سازمان بیمه سلامت ایران اعلام کنند.

در همین زمینه: سرپرست روابط عمومی بیمه سلامت منصوب شد بیمه سلامت به۲۱هزارمیلیارد تومان بودجه نیازمند است اطلاعیه سازمان بیمه سلامت ایران درباره تمدید رایگان دفترچه‌های بیمه سلامت

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۲۴۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مهم هواشناسی برای ۴ استان/ آماده‌باش مدیریت بحران

به گزارش خبرآنلاین، سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور از احتمال وقوع بارش های شدید در چهار استان جنوبی و غربی کشور خبر داد.

حسین ظفری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین هشدار هواشناسی در خصوص بارندگی در کشور گفت: در پی صدور هشدار نارنجی سازمان هواشناسی کشور، در استان‌های غربی و جنوبی کشور و به خصوص در جنوب شرق خوزستان و شهر ماهشهر، جنوب و شرق استان بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری از فردا شاهد بارش های گسترده در این مناطق خواهیم بود.

وی افزود: تمام نهادهای مربوطه، اعم از هلال احمر، مدیریت بحران، استانداری‌ها، شهرداری‌ها و تمام نیروهای امدادی و درمانی در حالت آماده‌باش خواهند بود تا با کمک خداوند ان‌شاءالله از این بارش ها نیز عبور کنیم. از آنجایی که احتمال رعد و برق نیز وجود دارد به عشایر و مسافران عزیر توصیه می‌کنم که از ارتفاعات فاصله بگیرند. همچنین با توجه به اینکه احتمال بارش تگرگ نیز وجود دارد بنابراین به کشاورران توصیه می‌کنم اقدامات مناسب را برای مراقبت از زمین های کشاورزی خود انجام دهند.

ظفری ادامه داد: در چنین شرایطی و در برخی مواقع پلیس مجبور است برای حفظ جان افراد، راه‌هایی را مسدود کرده یا هدایت های اجباری انجام دهند بنابراین از مردم خواهش می‌کنیم با ماموران پلیس همکاری لازم را داشته باشند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: در واقع اگر نیاز باشد راهی مسدود شود تا جان افراد حفظ شود، این اتفاق حتما توسط پلیس و راهداری خواهد افتاد.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901735

دیگر خبرها

  • پوشش بیمه‌ای تجهیزات دست و پای افراد قطع عضو
  • پوشش بیمه‌ای تجهیزات دست و پای کربنی
  • تماس تلفنی برای بیمه شدن کلاهبرداری است
  • اجرایی شدن پوشش بیمه‌ای دست و پای کربنی
  • نام‌نویسی افراد تحت تکفل بیمه‌شدگان تامین اجتماعی «غیرحضوری» شد
  • هشدار مهم هواشناسی برای ۴ استان/ آماده‌باش مدیریت بحران
  • مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی: مطالبات کلیه داروخانه‌ها پرداخت شد
  • امکان نام‌نویسی غیرحضوری بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران
  • فراهم شدن امکان نامنویسی غیرحضوری افراد تبعی بیمه‌شده و مستمری‌بگیر اصلی
  • بیمه سلامت هرگز برای بیمه‌کردن با افراد تماس تلفنی نمی‌گیرد/ بیمه شدگان مراقب شرکت‌های سودجو باشند