Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اصحاب هنر، بر تشکیل فوری کارگروهی مشترک با حضور نمایندگان اصحاب فرهنگ و هنر، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت اقتصاد برای رفع مسائل و مشکلات آن حوزه تاکید کرد.

ایران آنلاین /نشست مشترک بررسی مسائل بخش فرهنگ و هنر با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی ، مدیران وزارت اقتصاد و مدیران اتحادیه‌ها و تشکلهای فرهنگی و هنری روز شنبه در وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نشست هم اندیشی میان روسا و نمایندگان انجمن‌ها، اتحادیه‌ها و صنوف حوزه فرهنگ و هنر با وزرا و مدیران ارشد وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی و امور اقتصادی و دارایی، مهم‌ترین موضوعات و مشکلات فعالان این عرصه، مرتبط با مجموعه‌های ستادی و سازمان‌های تابعه وزارت اقتصاد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست که در محل وزارت اقتصاد برگزار شد، وزیر امور اقتصادی و دارایی طی سخنانی، توجه جدی به موضوع اقتصاد فرهنگ و هنر را لازمه توسعه پایدار در کشور دانست و تاکید کرد: به طور قطع توسعه همه جانبه، متوازن و پایدار نیازمند بستر مناسب فرهنگی است.

وی ادامه داد: نگاه زیرساختی به فرهنگ به ما کمک می کند، تا جامعه را به عنوان سرمایه‌ای بزرگ و به مثابه پشتوانه ای سترگ در مسیر تحقق اهداف و برنامه های مان در کنار خود داشته باشیم.

کرباسیان در پاسخ به دغدغه ها و مطالبات اصحاب فرهنگ و هنر در حوزه هایی چون بیمه آثار و محصولات فرهنگی و هنری و فعالین این حوزه، مسایل و مشکلات مالیاتی، تامین اعتبار و سرمایه در گردش برای تولید محصولات و مسایلی از این قبیل، خواستار تشکیل کارگروه مشترکی با حضور مدیران این حوزه ها و نمایندگان تشکل های فرهنگی و هنری شد و تاکید کرد: من به همه مدیران ستادی و سازمان ها و مجموعه های تابعه ابلاغ می‌کنم که نهایت همکاری را در مورد رفع مشکلاتی که مطرح شد داشته باشند و با تشکیل این کارگروه مشترک نسبت به حل مشکلات و یا زمینه های توسعه همکاری و کمک به اصحاب فرهنگ و هنر تسریع صورت گیرد.

وزیر اقتصاد در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به نمایندگان تشکل های حاضر در این نشست گفت: ما انتظار داریم اصحاب فرهنگ و هنر در حوزه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی اقدامات و چالش های دولت، با بهره گیری از ابزارهای متنوع، مشارکت فعال تری داشته باشند و قطعا از پیشنهادهای سازنده در این زمینه استقبال می کنیم.

کرباسیان در ادامه و در راستای بهره گیری از امکانات این وزارتخانه جهت حمایت از فعالیت‌های فرهنگی گفت: من به همه مجموعه های تابعه ابلاغ خواهم کرد که امکاناتی همانند سالن ها و مجموعه های تحت اختیار را که می تواند مورد استفاده گروه های فرهنگی و هنری قرار گیرد را با هماهنگی وزارت ارشاد در اختیار فعالان این حوزه قرار دهند.

وزیر اقتصاد در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: در شرایط سخت کنونی، امید آفرینی و ایجاد روحیه نشاط در جامعه یک امر واجب است و قطعا اگر ما در حوزه فرهنگ و هنر رونق ایجاد کنیم، این ماموریت را بهتر از هر گروه دیگری می‌تواند به سرانجام برساند.

کرباسیان همچنین با انتقاد از غفلت صورت گرفته در توجه به هنرهای اصیل ایرانی و همچنین تولیدات فرهنگی و هنری در کشور گفت: درست است که اقتضای اقتصاد فرهنگ و هنر این است که اصطلاحا در تولید محصولات باید به گیشه و فروش توجه جدی شود اما باید مراقب باشیم این نگاه ما را از تولید آثار ارزشمند، فاخر و ماندگار غافل نسازد و ما به سهم خودمان از هیچ کمک و حمایتی برای تولید چنین محصولاتی دریغ نخواهیم کرد.

وی در مورد مشکلات و ابهامات مربوط به نحوه دریافت و تهاتر مالیات بر ارزش افزوده و بخشودگی و معافیت بخش هایی از فعالیت های هنری نیز گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده هنوز در کمیسیون مربوطه در مجلس تحت بررسی است و بنابراین نمایندگان صنوف هنری می توانند از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیشنهادات خود را ارائه کنند.

وی در ادامه با اشاره به تفاهم نامه هفته گذشته بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت امور اقتصادی و دارایی مبنی بر تاسیس صندوق‌هایی برای مشارکت سرمایه های خرد به منظور حمایت از استارت آپ ها، اظهار داشت: مشابه چنین تفاهم نامه و صندوق هایی را می‌توان در بورس اوراق بهادار برای حمایت و مشارکت در فعالیت‌های هنری هم راه اندازی کرد./شبکه اخبار اقتصادی و دارایی

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۲۴۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند

ایسنا/قم اختتامیه چهارمین همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم شامگاه پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با معرفی و تجلیل از برگزیدگان برگزار شد.

آغازگر مراسم اختتامیه احمد سلیمانی مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری قم بود، وی همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم را بزرگترین همایش در سطح مراکز استانی خواند و گفت: دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در قم با تاخیر دو ساله افتتاح شد، این تاخیر به خاطر کار ریشه‌ای بود که در ابتدای راه‌اندازی به دنبال آن بودیم و حالا در این سال‌های نتیجه‌اش را می‌بینیم.

سلیمانی همچنین یکی از دلایل رشد تئاتر در مساجد در قم را همکاری و همراهی خوب کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان با حوزه هنری قم دانست.

در ادامه این مراسم گواهی حضور اعضای گروه‌های حاضر در همایش به سرپرستان و مربیان آنها اهدا شد. 

هنر راه مناسبی برای انتقال پیام دین و انقلاب است

سید مهدی حسینی رئیس حوزه هنری استان قم در این مراسم با ابراز خوشحالی از حضور در جمع پرشور بچه‌های مسجد گفت: گروه‌های نمایشی با تلاش توانستند ثابت کنند هنر راه مناسبی برای انتقال پیام دین و انقلاب است. هنرمندان در انتقال پیام مجهز به ابزار روز و فراگیر هستند اما باید توجه کرد با این ابزار دچار روزمرگی نشویم. 

وی با تشکر از دست‌اندر کاران برگزاری همایش تئاتر بچه‌های مسجد گفت: خوشبختانه در استان قم شاهد رشد چشمگیر بچه‌های مسجد هستیم. باید تلاش کنیم که این جایگاه را حفظ و تقویت کنیم. 

در ادامه از حجت الاسلام والمسلمین موسوی معاون فرهنگی هنری دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم به خاطر تلاش‌هایش در راستای برگزاری جشنواره تئاتر مسجد تجلیل شد.

موسوی نیز ضمن تشکر از حوزه هنری و دفتر مردمی تئاتر بچه‌های مسجد که با وجود مشکلات کار را پیش برده‌اند، تصریح کرد: جشنواره‌ای موفق است که جذب و ساماندهی، آموزش و رشد نیرو از جمله اهدافش باشد که ما این اتفاق را در این جشنواره می‌بینیم.

وی ادامه داد: تیمی که من دیدم کار خودشان را با حمایت یا بدون حمایت پیش برده‌اند و این موفقیت در سایه تلاش‌های حوزه هنری، ظرفیت بچه‌های مسجدی و در بستر مسجد اتفاق افتاده است.

معرفی برگزیدگان

در ادامه در دو بخش آقایان و بانوان در رشته‌های کارگردانی، بازیگری،‌نمایشنامه‌نویسی، موسیقی، پوستر، ‌طراحی صحنه، گریم و طراحی لباس و اکسسوار معرفی و از آن ها تجلیل شد.

همچنین دو نمایش «سرزمین زیتون» از مسجد حضرت ابوالفضل(ع) و  «خیر و شر» از مسجد حضرت امیر المومنین(ع) به عنوان برگزیده بخش آقایان به دبیرخانه جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد معرفی شد.

در بخش بانوان نیز دو نمایش «امانت خورشید» از مسجد حضرت ابوالفضل(ع) و «پروانه سفید» به عنوان آثار برگزیده معرفی شدند.

در چهارمین همایش تئاتر مردمی بچه‌های مسجد استان قم که از ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۲ آغاز شد ۳۶ گروه متقاضی در دو بخش آقایان و بانوان به رقابت پرداختند.

به گزارش ایسنا، این همایش توسط دبیرخانه تئاتر بچه‌های مسجد استان قم و با حمایت حوزه هنری قم و ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم و با هدف بالا بردن توان فرهنگی و هنری مساجد به ویژه در حوزه تئاتر برگزار شد.

 انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مساله غزه برگزار می شود
  • وزیر ارشاددرگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی خراسان را تسلیت گفت
  • وزیر فرهنگ: فیلم سینمایی «حکیم نظامی» ساخته می‌شود
  • تجلیل از مشاهیر، موجب اعتلای فرهنگی و هنری می شود
  • جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه فرهنگ رضوی است
  • اولین جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار برگزار شد
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند
  • حقیقت زیر پای تمدن افسار گسیخته غربی در حال لگدمال است
  • برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول