Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-04@06:35:04 GMT

۵ روش برای دور کردن افکار منفی

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۲۴۹۹۵

۵ روش برای دور کردن افکار منفی

هجوم افکار دلایل متفاوتی همچون بالا بودن اضطراب، عدم خواب کافی، مصرف برخی دارو‌ها و یا ابتلا به بیماری‌های خاص، مانند اختلال دوقطبی، دارد.

کارشناسان برای کنترل افکار روش‌های گوناگونی ارائه داده‌اند که از آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- تمرکز روی زمان حال، نه آینده و نه گذشته

برخی از افراد به مواردی که اتفاق نیفتاده و شاید هم هرگز اتفاق نیفتد فکر می‌کنند و برخی دیگر دست از خاطراتی که نمی‌توانند در آن‌ها تغییری ایجاد کنند، برنمی‌دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فقط روی زمان حال متمرکز شوید، تا از هجوم افکار گوناگون نجات پیدا کنید.

۲- تنفس عمیق

واکنش‌های فرد نسبت به ترس باعث می‌شود که ضربان قلب و نرخ تنفس او افزایش یابد. این وضعیت زمانی که افکار گوناگون به ذهن هجوم می‌آورد نیز پیش می‌آید. در اینگونه مواقع با انجام دادن تنفس‌های عمیق می‌توانید از اضطراب و در نتیجه هجوم افکار بکاهید.

3- انحراف ذهن

 

وقتی افکار خاصی به سراغ‌تان آمد، با انجام دادن کار مورد علاقه‌تان، ذهن‌تان را آرام کنید. بدین ترتیب فکر خود را به سمت موضوعی دیگر منحرف می‌کنید.

 

۴- ورزش

بررسی‌های گوناگون نشان داده است که فعالیت‌های منظم ورزشی، نه تنها حال جسم بلکه روح و روان را بسیار خوب می‌کنند؛ بنابراین برای کنترل افکار هر روز ورزش کنید. پیاده روی و دویدن آهسته یا ورزش‌های مشابه می‌توانند در این زمینه موثر باشند.

۵- اسانس اسطوخودوس

گیاه اسطوخودوس ویژگی‌های آرام بخشی دارد. محققان متوجه شده‌اند که استشمام اسانس این گیاه می‌تواند ذهن و فعالیت بیش از حد مغز را آرام کند.  محققان معتقدند روش‌های فوق، بهترین روش برای رهایی از هجوم افکار هستند که با به کارگیری آن‌ها می‌توانید ذهن خسته‌تان را آرام کنید.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۲۴۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هجوم آفت «ملخ شکم بادمجانی» در سمنان

دریافت 29 MB

به گزارش خبرنگار مهر، تصاویر هجوم ملخ شکم بادمجانی در آهوان سمنان را ملاحظه می‌کنید. این آفت بسیار خطرناک بوده و در سال‌های اخیر افزایش جمعیت داشته است. گزارش اختصاصی محمدعلی عباس نژاد خبرنگار مهر را در این خصوص می‌بینید.

کد خبر 6095494

دیگر خبرها

  • استراتژی جدید: نقشه بایرن برای مربیان معروف!
  • آسمان کشور روز یکشنبه آرام می‌ شود
  • هجوم آفت «ملخ شکم بادمجانی» در سمنان
  • دلیل واقعی پاسخ منفی رانگنیک به بایرن چه بود
  • تأثیرات گوناگون تغییرات اقلیمی بر زندگی انسان
  • پایان مرحله سوم لیگ برتر آب‌های آرام
  • افراد زودجوش این دمنوش را مصرف کنند
  • برپایی نمایشگاه نقاشی «افکار» در نقش جهان
  • پرورش پلیس تخصصی برای بخش‌های گوناگون امنیت
  • رهبر انقلاب: تشکر از معلم برای توجه دادن افکار عمومی به اهمیت معلم است