Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، تسنیم نوشت: محمدرضا عرشیان، معاون فرهنگی دادگستری استان یزد با اشاره به دید و فلسفه تشکیل معاونت فرهنگی قوه قضائیه اظهار کرد: دستگاه قضایی به‌عنوان خطیرترین و سنگین‌ترین قوای سه‌گانه کشور که وظایف و مسئولیت‌های سنگینی بر اساس اصل 156 قانون اساسی بر عهده دارد تشکیل شد تا بتواند در راستای تحقق اهدافی که هم قانون و هم شرع مقدس تعیین کرده به فعالیت بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی دادگستری استان یزد با اشاره به اهداف این معاونت گفت: این معاونت دو هدف عمده در این راستا که یک برنامه‌های درونی سازمانی قوه قضائیه و دیگری برون سازمانی که مربوط به فرهنگ عموم و فرهنگ جامعه است را پیگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: در راستای بحث فرهنگ داخلی قوه قضائیه مهم‌ترین هدف تأسیس و شکل‌گیری این معاونت، ارتقا فرهنگ دینی و اخلاقی مجموعه کارکنان دستگاه قضایی است که یکی از کارهایی که در این مسیر صورت گرفته، دعوت از اساتید اخلاق صاحب نفوذ کلام است که به بیان آیات و روایات و احادیث می‌پردازد.

عرشیان افزود: بحث اخلاق حرفه‌ای از دیگر مباحثی است که سازمانی در این ارتباط تشکیل و هدف از این بحث نیز اخلاق حرفه‌ای، آشنا شدن همکاران اداری با وظایف و مسئولیت‌های سازمانی خودشان است.

معاون فرهنگی دادگستری استان یزد فرهنگ‌سازی و رشد و ارتقا حفظ قرآن کریم در رشته‌های مختلف را از دیگر مباحث فرهنگ داخلی قوه قضائیه عنوان کرد و گفت: استان یزد در این زمینه به رتبه‌های بسیار خوبی در سطح کشور دست‌یافته است.

وی اضافه کرد: چهار مرحله مسابقات قرآن کریم در دستگاه قضایی برگزار شده که استان یزد نخستین مرحله این مسابقات معنوی را برگزار کرد و آن میزبانی به‌گونه‌ای انجام گرفت که بعد از چهار سال که به استان‌های دیگر مراجعه می‌کنیم، زبانزد است.

عرشیان به افتخارات کارکنان دادگستری استان یزد در سال‌های اخیر در مسابقات قرآن کریم اشاره کرد و افزود: استان یزد هم در مسابقات منطقه‌ای و هم در مسابقات کشوری توانست رتبه اول را در تعداد و در حائزین رتبه کسب کند.

معاون فرهنگی دادگستری استان یزد با اشاره به اینکه مسابقه منطقه‌ای قرآن کریم در سال 96 در استان خراسان جنوبی برگزار شد اظهار کرد: در این دوره از مسابقات استان یزد از نظر تعداد نسبت به دیگر استان‌ها بهتر و عملکرد شرکت‌کنندگان استان به‌گونه‌ای بود که 90 درصد از آن‌ها به مسابقات کشوری راه یافتند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۲۵۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهیدان خلیل سلیمی و محمدباقر سلیمی + تصاویر

بسیجیان حوزه مقاومت بسیج یک شهری شهید حبشی سپاه خوی و  پایگاه مقاومت بسیج اسوه کشوری شهید کوچری در منزل شهیدان خلیل سلیمی و محمدباقر سلیمی حضور یافتند و محفل انس با قرآن کریم برگزار کردند و به روح این شهیدان بزرگوار و شهدای شاخص حمله موشکی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق توسط رژیم صهیونیستی هدیه کردند.

شهروند خرنگار ما تصاویری ارسال کرده است که می توانید در ادامه مشاهده کنید.

منبع: شهروند خبرنگار - آذربایجان غربی

بیشتر بخوانید:

برگزاری محفل انس با قرآن کریم در مدارس روستای منصوری + تصاویر

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهیدان خلیل سلیمی و محمدباقر سلیمی + تصاویر
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • راه‌یابی دو عضو برتر ادبی استان گلستان به باشگاه کشوری استعدادهای برتر "قاف"
  • حمیدرضا نصیری و محمدرضا زاهدی نمایندگان ایران در مسابقات قرآن مالزی
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد
  • تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد
  • چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی در بوشهر آغاز شد
  • ببینید | از کجا بفهمیم نماز هایی که میخوانیم بدرد قیامت می خورد؟