Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@15:27:28 GMT

یارانه مراکز توانبخشی غیردولتی افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۲۵۸۴۵

یارانه مراکز توانبخشی غیردولتی افزایش یافت

هیأت وزیران در جلسه عصر یکشنبه خود به ریاست روحانی با افزایش یارانه قابل پرداخت به مراکز توانبخشی غیردولتی موافقت کرد.

به گزارش مشرق، هیأت وزیران در جلسه عصر یکشنبه به ریاست حسن روحانی رییس جمهور، با افزایش یارانه قابل پرداخت به مراکز توانبخشی غیردولتی موافقت کرد.

به موجب این تصمیم که با هدف ارایه خدمات بیشتر و بهتر به معلولان و در راستای ایجاد عدالت اجتماعی اتخاذ شد، میزان یارانه پرداختی به مراکز غیردولتی روزانه درجه یک بابت نگهداری و خدمات توانبخشی، آموزشی و حرفه آموزی معلولان، سالمندان معلول و بیماران روانی مزمن، مراکز روزانه درجهمراکز شبانه روزی درجه یک و درجه 2 افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین مراکز شبانه روزی درجه یک بابت نگهداری معلولان، سالمندان معلول و بیماران روانی مزمن فاقد سرپرست و مراکز شبانه روزی درجه 2 و خانه های کوچک معلولان نیز مشمول افزایش یارانه خواهند بود.

مبدأ زمانی برقراری معافیت مالیاتی واحدهای صنعتی و معدنی مناطق کمتر توسعه یافته تعیین شد
هیأت وزیران برقراری معافیت مالیاتی واحدهای صنعتی و معدنی مناطق کمتر توسعه یافته را در مورد واحدهای صنعتی و معدنی که قبل از سال 1390 برای آنها پروانه بهره برداری صادر و قرارداد استخراج و فروش منعقد شده باشد، تعمیم داد.

*دولت آیین نامه اجرایی قانون حفاظت در برابر اشعه را اصلاح کرد

با تصویب دولت، آیین نامه اجرایی قانون حفاظت در برابر اشعه در خصوص نحوه پرداخت فوق العاده کار با اشعه با هدف تعیین عادلانه شرایط کار اصلاح شد.

*مجوز تبدیل منطقه صنعتی خیرآباد ورامین به شهرک صنعتی غیردولتی صادر شد

هیأت وزیران به منظور ساماندهی و تعیین تکلیف واحدهای صنعتی مستقر در منطقه خیرآباد ورامین با توجه به دارا بودن زیرساخت های آب، برق و گاز در این منطقه، با صدور پروانه بهره برداری شهرک صنعتی غیردولتی شهدای خیرآباد واقع در شهرستان ورامین موافقت کرد.

صدور پروانه مذکور منوط به حفظ وضع موجود با تأکید بر عدم تغییر کاربری اراضی کشاورزی، عدم بارگذاری جدید روی اراضی بایر و چهاردیواری ها و عدم درخواست مجوز آب جدید در منطقه یاد شده خواهد بود.

همچنین واحدهای مجاز مستقر شامل واحدهای فعال و غیرفعال مکلف به پرداخت عوارض تغییر کاربری می باشند و وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است نسبت به تعطیلی واحدهای غیرمجاز اقدام نماید.

*موافقت دولت با اصلاح اساسنامه ‏تعدادی از شرکت های زیرمجموعه توانیر

دولت با هدف استقرار مدیریت یکپارچه برای تولید انرژی برق، با اصلاح اساسنامه تعدادی از شرکت های زیرمجموعه شرکت توانیر شامل شرکت های تولید نیروی برق شیروان، سهند، بیستون، کرمان و خلیج فارس موافقت کرد.

منبع: فارس ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۲۵۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فرماندار بوکان پس از گفتگو با دست اندرکاران این واحدها، مسائل و مشکلات آن ها را در دستور کار قرار داد و درخصوص راهکارهای رفع مشکلات این واحدها ضمن بررسی سوابق و اقدامات، پیگیری های لازم را به انجام رساند.

خشایار صنعتی با اشاره به برنامه ریزی فرمانداری در کمیته کارشناسی رفع موانع تولید شهرستان، و همچنین سیاست های  عملیاتی کارگروه رفع موانع تولید استان و بازدید از واحدهای تولیدی، مشکلات واحدهای تولیدی و رفع موانع را از اولویتهای دولت سیزدهم برشمرد و گفت: در راستای حل مشکلات و همچنين اشتغال شهروندان، سعی داریم که توان واحدهای تولیدی را با پیگیری های استانی و کشوری به حداکثر رسانده و ضمن کاهش موانع زمینه توسعه فعالیت را برای سرمایه گذاران اهلیت دار فراهم نماییم.

در جریان این بازدیدها همچنین تکلیف ماشین آتش نشانی واگذاری به شهرک صنعتی در راستای ارایه خدمات از طریق عقد تفاهم نامه با سازمان آتش نشانی و شهرداری بوکان و همچنین اتمام و بهره برداری از مدول دوم تصفیه خانه شهرک صنعتی به لحاظ پیشرفت ۹۰ درصدی به منظور تسریع در بهره برداری مورد ارزیابی و پیگیری قرار گرفت.

خشایار صنعتی در راستای بهبود وضعیت و امنیت خاطر تولیدکنندگان دستورات کاری را به شهرداری، آتش نشانی، اداره صمت و مدیریت شهرک صادر و همچنین به منظور تسریع در تحویل پروژه مدول دوم تصفیه خانه با پیمانکار مربوطه توصیه های لازم را یادآوری و بازه زمانی اتمام کار نیز اعلام شد.

دیگر خبرها

  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان
  • تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا شهریور سال جاری
  • پیش‌ثبت‌نام در مدارس غیردولتی با شهریه سال گذشته؟
  • پیش ثبت‌نام در مدارس غیردولتی با شهریه سال گذشته
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج
  • ایمن‌سازی گذرگاه‌های عابر پیاده در منطقه ۹ اصفهان