Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@11:36:46 GMT

جوانان تحصیل کرده در طرح کارورزی شرکت کنند

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۲۶۳۶۵

جوانان تحصیل کرده در طرح کارورزی شرکت کنند

قم ـ ایرنا ـ مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی قم گفت: جوانان تحصیل کرده که هنوز بیکار هستند، می توانند با ثبت نام در سایت کارورزی به مدت 6 ماه مشغول به کار شده و تجربه کسب کنند.

به گزارش ایرنا، مصطفی کاویانی عصر یکشنبه درجلسه کارگروه اشتغال استان قم افزود: متأسفانه با وجود فارغ التحصیلان بیکار درجامعه، از طرح کارورزی استقبال نشده است، درحالیکه این طرح مزایای مثبت و مؤثر بسیاری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه افزود: فارغ التحصیلان پس از ثبت نام در این سایت و فعال شدن در مشاغل مختلف تا حداکثر 6 ماه، طی این مدت بیمه مسئولیت شده و ماهانه 270 تا 350 هزار تومان کمک هزینه دریافت می کنند و پس از آن اگر توسط کارفرمایان بکار گرفته شوند، تا 2سال سهم بیمه کارفرمای آنها توسط دولت پرداخت می شود.
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی قم خاطرنشان کرد: حضور جوانان تحصیل کرده در طرح کارورزی، فاصله میان دانشگاه و صنعت را کاهش داده و احتمال شاغل شدن این فارغ التحصیلان را بسیار افزایش می دهد و آنها پس از گذشت 6 ماه گواهینامه فنی و حرفه ای نیز دریافت می کنند.
وی با اشاره به تصویب 640 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی فراگیر و بیش از 10 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی ارزان قیمت برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی گفت: در طرح جدید اشتغال روستایی بیش از 710 میلیارد ریال به استان قم اختصاص داده شده است که این تسهیلات در روستاها و شهرهای کمتر از 10 هزار نفر پرداخت می شود.
کاویانی با بیان اینکه تسهیلات اشتغالزایی روستایی در مشاغل گوناگون که در استان قم دارای اولویت هستند به ویژه در حوزه گردشگری پرداخت می شود، گفت: این تسهیلات دارای مزایای بسیاری از جمله یک سال تنفس و دو سال مشارکت است و امیداریم که با استقبال خوب متقاضیان تمامی این اعتبارات در استان جذب شود.
کارگروه اشتغال با حضور استاندار و جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاههای اجرایی در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد.
8146 / 6133/ خبرنگار: سید محمدرضا بهشتی پور **انتشار- جعفرمسلمی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۲۶۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد

محمود یزدی گفت: این تسهیلات با هدف توسعه، تامین سرمایه ثابت و در گردش تعاونی ها، از محل منابع داخلی بانک ها و بند "ب" تبصره ۱۶ بودجه ۱۴۰۱ اعطا شده است.

وی اظهار کرد: در مجموع ۷۷۸ شرکت تعاونی در سبزوار فعال است که از طریق فعالیت آن‌ها برای بیش از ۱۳ هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سبزوار گفت: عمده تعاونی های ایجاد شده در بخش‌های خدماتی، توزیعی، تولیدی، فرش، مسکن، مصرف، صنعتی و کشاورزی تشکیل شده است.

یزدی افزود: راه‌اندازی اتاق تعاون در سبزوار و صدور کارت بازرگانی، زمینه‌ساز تسهیل صادرات محصولات شرکتهای تعاونی‌ این شهرستان شده و همچنین فعالیت اتاق تعاون سبزوار رفع مشکلات شرکت‌های تعاونی شهرستان در حوزه بیمه و مالیات تعاونگران را به دنبال داشته است.

مرکز شهرستان ۲۸۵ هزار نفری سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • ظرفیت کافی برای به‌کارگیری فارغ التحصیلان مامایی وجود ندارد
  • آزمون میان دوره پیش کارورزی پزشکی ۱۷ خردادماه برگزار می‌شود
  • بازداشت اعضای یک شرکت هرمی کلاهبردار در شهریار
  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان
  • دستگیری ۲۸ عضو یک شرکت هرمی
  • بالگردها در آسمان، پلیس روی زمین؛ حلقه فشار بر دانشگاه‌های آمریکا سخت‌تر می‌شود
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • سقف ۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی
  • اشتغال به تحصیل یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی