Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: اگر از هنر برای شادی استفاده شود ارزشمند است اما هنر، ارزش و رسالت والاتری یعنی ساخت انسان ها را بر عهده دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت‌الاسلام دکتر محمدعلی انصاری در دیدار با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه گلپایگان با ابراز خرسندی از این دیدار گفت: گلپایگان شهر مطرحی در عرصه فرهنگ بوده و نام گلپایگان با ارزش های دینی گره خورده و ما نیز در این حوزه هرچه در توان داریم انجام می دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه در هر مسیر و حرکتی لازم است به سه نقطه توجه داشت از جمله گذشته با عنوان پشتوانه قوی، وضعیت حال برای اینکه بدانیم در کجا هستیم و آینده برای اینکه در نظر داشته باشیم که به کجا قرار است برسیم، تصریح کرد: باید به گذشته افتخار کرد اما در عین حال نیز نباید به وضع موجود بسنده کرد و لازم است با شناخت وضعیت فعلی هرچه در توان داریم برای بهتر شدن به کار بگیریم و برای رسیدن به موفقیت نیز باید همه همکاری نمایند.

 

وی با اشاره به اینکه کسانی که در حوزه فرهنگ و هنر فعالیت دارند باید در درجه نخست کار فرهنگی را فهمیده و سپس روحیه همکاری داشته باشند، افزود: کارهای بر زمین مانده در حوزه فرهنگ و هنر بسیار داریم و در حوزه فعالیت های دینی؛ قرآن و مسجد در اولویت قرار دارند.

 

حجت الاسلام انصاری افزود: اگر از هنر برای شادی استفاده شود ارزشمند بوده اما هنر ارزش و رسالت والاتر یعنی ساخت انسان ها را بر عهده دارد. امروز فیلم و سینما می تواند در خدمت ارزش های بشری باشد و اگر اقتصاد دچار مشکل باشد با فرهنگ سازی در حوزه اقتصاد مقاومتی می توان مسائل را بهبود بخشید.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با تاکید بر اینکه لازم است هنرهای تجسمی در خدمت ارزش های انسانی و الهی قرار گیرد، تصریح کرد: خبرنگاری فعالیت بسیار مهم و سختی بوده و خبرنگار در واقع یک ایثارگر است و از این نظر فعالیت این قشر همواره مورد توجه بوده است.

 

وی متولی فعالیت های فرهنگی هنری را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و گفت: باید توجه شود که متصدی فعالیت های فرهنگی هنری اهالی فرهنگ و هنر هستند و باید کارهای هنری به مردم و بخش خصوصی واگذار شود.

 

حجت الاسلام انصاری همچنین یکی از اصلی ترین سیاست های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان را توجه جدی به ظرفیت روستا و شهرهای کوچک و شهرستان ها دانست.

 

لزوم استفاده از ظرفیت های شورای فرهنگ عمومی

حجت‌الاسلام انصاری همچنین در دیدار با امام جمعه گلپایگان اهداف و وظایف فرهنگ و ارشاد اسلامی را در حوزه مسائل دینی، فرهنگی و هنری دانست و گفت: فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و معاونت قرآن و عترت نیز در این وزارتخانه به صورت جدی فعال بوده و برنامه ها و فعالیت های مختلفی را در طول سال در دستور کار دارد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر شورای فرهنگ عمومی در شهرستان های استان فعال است، خاطرنشان کرد: مصوبات و تصمیمات شورای فرهنگ عمومی در فعالیت های فرهنگی هنری اثرگذار بوده و لازم است از ظرفیت این شورا برای پیشبرد اهداف خود استفاده نماییم.

 

آیت الله سید علی طهماسبی امام جمعه گلپایگان نیز در این دیدار ضمن خیر مقدم با اشاره به شرایط فرهنگی دینی شهرستان توضیحاتی پیرامون برنامه ها و اهداف آتی شورای فرهنگ عمومی گلپایگان ارائه نمود.

 

خاطرنشان می شود، دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با امام جمعه گلپایگان با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین رمضانعلی معتمدی مشاور مدیرکل در امور شهرستان ها و سعید ضابطی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان اول بهمن انجام شد.

 

پایان پیام/121

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۲۶۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقیقت زیر پای تمدن افسار گسیخته غربی در حال لگدمال است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در آیین پایانی ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی بین فرهنگی در قسمت جمع بندی مطرح کردیم باید به چند موضوع به صورت ویژه توجه شود؛ اول اینکه گفت و گوهای فرهنگی بهترین راه حل برای حل منازعات منطقه‌ای و جهانی است.

به گزارشگزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی اظهار کرد: دومین بحث مورد تاکید این بود که گفت و گوهای فرهنگی نباید پشت میزها و در داخل جلسات و محصور در اتاق‌ها و سالن‌های همایش باشد، گفت و گوهای فرهنگی باید به راه حل میدانی منجر شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: مشکلاتی را در دنیا می‌بینیم از جمله مسائلی که در غزه رخ می‌دهد آزار دهنده هستند دنیای غرب حتی در دانشگاه‌ها که محل گفت‌وگوهایی علمی، فرهنگی و آموزشی است اجازه دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم را نمی‌دهد و حتی به شهروندان خود رحم نمی‌کند؛ براساس این مسائل باید نظام گفت و گوی فرهنگی بازسازی نوین شود؛ بازسازی براساس کمک به حل مسائل و حقیقت.

وزیر فرهنگ گفت: امروز حقیقت زیر پای تمدن افسار گسیخته غربی در حال لگدمال است، حقیقت، کودکان و زنانی هستند که در فلسطین با ددمنشی به خاک و خون کشیده می‌شوند ولی هیچ کس در مجامع جهانی و بین المللی کار مؤثری انجام نمی‌دهد.

وی افزود: با استفاده از این فرصت توقعاتمان را مطرح کردیم و اعلام کردیم گفت‌وگوهای فرهنگی نمی‌تواند به ظلم، ستم و فجایع انسانی بی اعتنا باشد؛ وقتی نشستی عنوان فاخر گفت‌وگوهایی فرهنگی را یدک می‌کشد باید بتواند به مشکلات و مسائل با صراحت و نه با انفعال و بیان جملات دوپهلو بپردازد.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه امیدوارهستیم گفت و گوهایی که مطرح شد فرصتی باشد برای توجه بیشتر به حقیقت، گفت: جمهوری اسلامی ایران در میان دولت‌ها خیلی دست پری ندارد چراکه خیلی از دولت‌ها در گفت و گوهای خصوصی اعلام هم‌بستگی می‌کنند ولی در سخنگاه ها دچار محدودیت‌ها و رودربایستی با قدرت‌های حاکم بر جامعه جهانی می‌شوند و امیدوار هستیم این وضعیت به زودی تغییر یابد.

کد خبر 750191

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود
  • امام صادق (ع) بنیانگذار تمدن نوین بشری
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • برای هنرمندی که سینه‌اش لبریز از زلالی مذهب و عشق بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی
  • مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر
  • حقیقت زیر پای تمدن افسار گسیخته غربی در حال لگدمال است
  • وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد