Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مشهد-ايرنا-رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري تايباد گفت: با اجراي طرح در عرصه هاي بياباني اين شهرستان سالانه 100 هکتار از گستره بيابان هاي اين شهرستان کاسته مي شود و تثبيت شن هاي روان در کانون بحراني حاجي آباد، از مهمترين برنامه هاي پيش روي اين اداره است.

محمدرضا عليپور روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اکنون وسعت عرصه هاي بياباني اين شهرستان 43 هزار هکتار است که کانون بحراني حاجي آباد با پهنه اي افزون بر 18 هزار هکتار، مهمترين حوزه آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار کرد: در صورت تامين بودجه مورد نياز، عمليات بيابان زدايي در اين شهرستان با جديت ادامه مي يابد که همه ساله با اعتباري افزون بر 700 ميليون ريال اين عمليات در اين کانون صورت مي گيرد.
رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري تايباد افزود: اين شهرستان هزار و 500 هکتار جنگل طبيعي در مناطق پشته و کرات و 9 هزار هکتار جنگل دست کاشت در حاشيه شرقي شهر تايباد دارد.
علي پور، کاهش سرعت باد، ايجاد فضاي سبز، تهيه بستر مناسب براي رشد و نمو علوفه و تثبيت شن هاي روان را از مهمترين اهداف اين طرح عنوان کرد و افزود: امسال با توجه به کاهش بارش و خشکسالي چند ساله، اين اداره اقدام به نهالکاري و استفاده از گونه هاي مختلف گياهي در کانون بحران حاجي آباد براي مقابله با بادهاي موسومي 120 روزه در اولويت است.
کانون بحراني حاجي آباد در شهرستان تايباد همجوار با مرز دوغارون و روستاي حاجي آباد است.
استان خراسان رضوي منطقه اي خشک و نيمه خشک است که 75 درصد گستره آن در اقليم بياباني خشک، نيمه خشک و فراخشک قرار دارد.
يک ميليون و 151 هزار و 511 هکتار از زمين هاي خراسان رضوي در مناطق بياباني متاثر از کانونهاي فرسايش بادي قرار دارد که شامل حدود 30 درصد وسعت استان است.
شهرستان هزار نفري تايباد در 225 کيلومتري جنوب شرقي مشهد قرار دارد.
5132/7494
خبرنگار: علي اصلاحي نصرآبادي ** انتشار دهنده: علي اصغر ايزدي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۲۶۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه‌های دهه کرامت بویین میاندشت با مشارکت مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛رضاعلی معصومی فرماندار بویین میاندشت در جلسه ستاد برگزاری دهه کرامت ضمن تاکید به مشارکت همه دستگاه‌ها اداری واجرایی در اجرای برنامه‌های دهه کرامت گفت:با توجه به مطالبه مردمی و همچنین برنامه‌ریزی کانون خدمت رضوی، برنامه‌ها باید مردم محورباشند و به صورت جامع و فراگیر باشد در تمام شهرستان اعم از شهرها، روستا‌ها و مدارس اجرا شوند.
مرتضی احمدی دبیر کانون خدمت رضوی شهرستان هم با تبیین عناوین برنامه‌های دهه کرامت گفت: در دهه کرامت امسال بیش از ۳۰ عنوان برنامه از جمله حضور کاروان زیر سایه خورشید، جشن بزرگ میلاد امام رضا (ع)، تجلیل از ورزشکاران و مدال آوران شهرستان، اجرای سرود خیابانی و پاتوقی، شب شعر، میز خدمت سلامت، تجلیل از مزدوجین دهه کرامت، تجلیل از متولدین دهه کرامت، تجلیل از مادران با ۵ فرزندوگردهمایی رویش سبز می‌باشد.

دیگر خبرها

  • دستبند پلیس بر دستان قاتلان جوان ۲۳ ساله‌ حاجی آبادی
  • ترافیک سنگین جاده‌ها و ورودی‌های تهران | تردد در این مسیرها به سمت تهران روان است
  • شکوفایی صنعت همدان با ایجاد بندر خشک
  • فیلم | انسداد تونل راهدار فداکار محور بندرعباس حاجی آباد
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • سهم ۲۴ درصدی آبخیزداری از کل حوزه‌های سیل خیز کشور/ اعتبار کافی نیست
  • اجرای برنامه‌های دهه کرامت بویین میاندشت با مشارکت مردم
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان حاجی رحیمی، زاهدی و حجازی در شهرستان بن
  • نماز جمعه شهرستان‌ها
  • ضرورت توجه به روان‌سازی ترافیک معابر در مراغه