Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-05@08:01:37 GMT

چرا چاوش‌اوغلو به عراق رفت؟

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۲۷۲۷۲

چرا چاوش‌اوغلو به عراق رفت؟

وزیر خارجه ترکیه پس از دیدار با همتای عراقی خود در بغداد به خبرنگاران گفت: تروریست‌های پ‌ک‌ک و داعش یکی هستند و هدفشان هم یکی است؛ آن‌ها می‌خواهند عراق، سوریه، ترکیه و ایران را تجزیه کنند.

به گزارش آناتولی، مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه امروز یکشنبه پس از دیدار با ابراهیم الجعفری همتای عراقی خود در بغداد به خبرنگاران گفت: مانند زمان مبارزه با داعش، در بازسازی عراق نیز در کنار برادران خود هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با تمام ظرفیت‌های خود از عراق حمایت خواهیم کرد.

وزیر خارجه ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای عراقی خود ادامه داد: از سفر به عراق خرسندم. دیدار خوبی برگزار شد. راجع به موضوعات منطقه‌ای مرتبط با دو کشور گفتگو کردیم. پیروزی عراق بر تروریست‌های داعش را نیز از طرف مردم ترکیه به مردم عراق تبریک گفتم.

وی در ادامه افزود: عملیات «شاخه زیتون» در شمال سوریه آغاز شده است. ترکیه باید همان کاری که برای پاکسازی تروریست‌ها از عفرین آغاز کرده، در مناطق دیگر سوریه، عراق و کوه‌های ترکیه نیز تا نابودی کامل آن‌ها انجام دهد. همانطور که پیش از این در جریان دیدار حیدر العبادی در آنکارا نیز تاکید کردیم آماده هرگونه پشتیبانی از دولت این کشور در راستای پاکسازی پ‌ک‌ک هستیم.

چاوش اوغلو تصریح کرد: ترکیه به حمایت همه جانبه خود از تمامیت ارضی، وحدت سیاسی و حاکمیت عراق ادامه خواهد داد. اربیل به توصیه‌های ما گوش نداد و اقدام به برگزاری همه پرسی کرد. مطمئن هستم که آن‌ها نیز به خطای خود پی برده اند. همه باید به قانون اساسی، قوانین و رای دادگاه قانون اساسی عراق احترام بگذارند. ترکیه آمادگی هرگونه مشارکت جهت تسهیل و نتیجه بخشی روند مذاکرات در عراق را دارد.

دیپلمات ترکیه‌ای خاطر نشان کرد: پاکسازی عراق از گروهک تروریستی داعش حائز اهمیت است. اما پاکسازی این کشور از لوث تمام گروه‌های تروریستی نیز مهم است. به ویژه آنکه گروه تروریستی پ‌ک‌ک باید به صورت کامل از عراق پاکسازی شود. همه آن‌ها گروه تروریستی به شمار رفته و هدف‌شان یکی است. این‌ها می‌خواهند عراق، سوریه، ترکیه و ایران را تجزیه کنند.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۲۷۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| ستاره استقلالی مسافر پاریس شد!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ شب گذشته در دیدار رده‌بندی جام ملت‌های زیر 23 سال آسیا در دوحه پایتخت کشور قطر، تیم المپیک عراق موفق شد با شکست دادن اندونزی و کسب رتبه سوم این تورنمنت، جواز حضور در مسابقات المپیک پاریس 2024، را کسب کند تا شیرهای جوان بین‌النهرین از حالا خودشان را برای بازی در فرانسه آماده کنند.

به گزارش ورزش سه، رشید شناشیل سرمربی تیم جوانان عراق با داشتن ستارگان اثرگذاری چون منتظر محمد بازیکن عراقی مس رفسنجان و فصل بعد استقلال و همچنین علی جاسم ستاره ملی پوش فوتبال عراق که در جام ملت‌های آسیا همراه با بزرگسالان این کشور نیز حضور داشت، مسیر متفاوتی را تجربه کرد و عراقی‌ها حالا برای ششمین‌بار در این تورنمنت حاضر خواهند شد. تیم فوتبال عراق در قرن بیست و یکم تنها دو مرتبه در المپیک 2004 آتن و 2016 ریو حضور داشتند که ماحصلش کسب رتبه چهارمی در یونان و کسب رتبه دوازدهمی در برزیل بود!

لازم به یادآوری است که پیش از این دو سهمیه قاره آسیا به ازبکستان و ژاپن رسیده بود که قرار است امروز دیدار نهایی این تورنمنت را برگزار کنند و قهرمان زیر 23 سال آسیا مشخص شود. تیم زیر 23 سال اندونزی هم شگفتی‌ساز این دوره از مسابقات بود، اکنون قرار است در دیدار پلی آف با گینه نماینده قاره آفریقا دیدار کند تا در صورت امکان برای نخستین‌بار، آسیا در فوتبال المپیک، بدون احتساب میزبان 4 نماینده داشته باشد.

تیم زیر 23 سال عراق در پاریس با تیم‌های آرژانتین، مراکش و اوکراین هم‌گروه است که این موضوع قطعا چالش مهمی برای جوانان فوتبال این کشور است و آنها از همین امروز با رویای صعود از این گروه و تکرار اتفاق خاص 20 سال پیش، در ذهن خود پرورش خواهند داد.

۲۵۸ ۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902334

دیگر خبرها

  • سفر نیچروان بارزانی به تهران
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه ترکیه
  • کشته شدن ۳۲ عنصر پ ک ک در شمال عراق توسط ترکیه
  • رهبر حزب سعادت ترکیه از سمت خود کناره گیری می‌کند
  • حمله بی سابقه از خاک عراق به تل آویو/ نگرانی شدید آمریکایی‌ها درباره وقوع جنگ داخلی/ اعلام تعلیق روابط اقتصادی ترکیه با اسرائیل/ حمله پهپادی گروه مقاومت بحرینی به فلسطین اشغالی
  • عکس| ستاره استقلالی مسافر پاریس شد!
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • پروژه «جاده توسعه» از آغاز 2025 وارد فاز اجرایی می‌ شود
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • درخواست فدراسیون تیراندازی عراق از ایران