Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@11:36:00 GMT

مهارت‌هاي ارتباطي در ايرانشهر

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۲۸۷۰۴

مهارت‌هاي ارتباطي در ايرانشهر

خبرگزاري آريا - مهارت‌هاي ارتباطي، يکي از نيازهاي امروز مردم جامعه است که مي‌توانيد در دورهمي برنامه عصرگاهي «ايرانشهر» که از راديو ايران پخش مي‌شود، ياد بگيريد. عوامل سازنده اين برنامه عصرگاهي تلاش مي‌کنند تجربياتشان را با شنوندگان در ميان بگذارند.
يکي از ويژگي‌هاي برنامه ايرانشهر به تهيه کنندگي حسين معصومي و آرمان ستوده و گويندگي مهرناز فقيهي و ليلا صفري حضور کاراکتري به نام کمال همنشين است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين کاراکتر تلاش مي‌کند با کوله‌باري از تجربه همنشيني با بزرگان، در اين برنامه حال و هواي طنز و پر نشاطي را براي شنوندگان فراهم کند. به همين بهانه به سراغ عوامل اين برنامه رفته‌ايم.
همفکري با يکديگر
رضا بحيرايي، مدير گروه ايران و جامعه راديو ايران درباره اهداف برنامه ايرانشهر به جام‌جم گفت: برنامه‌هاي عصرگاهي جزو برنامه‌هاي اصلي شبکه‌هاي راديويي محسوب مي‌شوند و بايد براي آنها وقت و انرژي گذاشت، چراکه تعداد شنوندگان اين نوع برنامه‌ها زياد هستند و عموما هنگام برگشت به خانه به برنامه‌هاي راديو گوش مي‌دهند. به همين دليل ما به دنبال طراحي يک برنامه خوب با ويژگي‌‌هاي خاص بوديم که سرگرم‌کننده هم باشد. در زمان گذشته، خودم تهيه‌کننده برنامه‌هاي عصرگاهي بوده‌ام و سعي کرده‌ام از تجربيات گذشته‌ام بهره ببرم و با همفکري يکديگر يک برنامه پرشنونده را روانه آنتن کنيم.
وي ادامه داد: برنامه ايرانشهر علاوه بر اين که سعي دارد لحظات خوبي براي شنوندگان به وجود بياورد، تلاش مي‌کند روي مهارت‌هاي ارتباطي هم کار کند تا به دانش شنوندگانش بيفزايد. مهارت‌هاي ارتباطي يکي از نکات مهم و مفيد در زندگي امروز است که در اين حوزه ضعف داريم و شنوندگان هم تشنه چنين مباحثي هستند. بنابراين سعي کرده ايم مهارت‌هاي ارتباطي را در قالب يک فضاي شاد و مناسب با شنوندگان در ميان بگذاريم و با يکديگر نکات مهم را مورد بررسي قرار بدهيم. در اين برنامه، روي مهارت‌هايي همچون ديدن، شنيدن، عذرخواهي و ... کار مي‌کنيم. کارشناس برنامه هم در حد چند دقيقه در انتهاي برنامه جمع‌بندي مي‌کند.
مدير گروه ايران و جامعه راديو ايران عنوان کرد: حال و هواي برنامه، هم جدي است و هم طنز. در اين برنامه کاراکتري با نام کمال همنشين داريم که در کنار گوينده برنامه سعي مي‌کند با طنازي‌هايش فضاي برنامه را صميمانه و خودماني کند. اين شخصيت، توصيه‌هايي به شنوندگان در راستاي پيشبرد موضوع برنامه مي‌کند. در ضمن او خانواده‌اي دارد که هر کدام صفاتي دارند و با برنامه در تماس هستند. اين کاراکترها به چاشني طنز برنامه کمک مي‌کنند.
بحيرايي با اشاره به بازتاب‌شنوندگان گفت: برنامه ايرانشهر از تابستان تا به حال روي آنتن است و شنوندگان هم ارتباط خوبي با برنامه دارند. البته باز هم جاي بهتر بودن دارد و همه عوامل تلاش مي‌کنند يک برنامه شنيدني را روانه آنتن کنند.
بازتاب‌هاي خوب مردمي
آرمان ستوده، يکي از تهيه‌کنندگان برنامه ايرانشهر معتقد است: در اين برنامه مهارت‌هاي ارتباطي را براي شنوندگان يادآوري مي‌کنيم. حال اين مهارت‌ها ممکن است بين دو دوست، يک زوج و ... باشد. براي انتخاب موضوعات برنامه هم از همفکري مشاوران برنامه استفاده مي‌کنيم و از زواياي مختلف به آن مي‌پردازيم. البته آموزش مد نظر ما نيست، بلکه سعي مي‌کنيم برنامه ايرانشهر، تلنگري براي شنوندگان باشد؛ زيرا مردم خودشان آگاه هستند و هدف ما صرفا يادآوري است.
وي ادامه داد: ما تماس‌هاي تلفني و پيامک‌ها را رصد مي‌کنيم که روز به روز هم بيشتر مي‌شود و همين نشان مي‌دهد برنامه ميان شنوندگان جاي خودش را پيدا کرده است. ميزان مشارکت مردم از زمان شروع برنامه تا امروز، 70 درصد افزايش پيدا کرده است. خوشبختانه بازتاب‌ها خوب است و اگر سوژه خوبي هم به ما بدهند، حتما از آن استفاده مي‌کنيم.
اين تهيه‌کننده در پاسخ به اين سوال که دو گروه اين برنامه را توليد مي‌کنند، چگونه موضوعات را رصد کرده و به آن مي‌پردازيد، توضيح داد: هر گروه مشاوران و کارشناسان خود را در حوزه‌هاي علوم ارتباطات، جامعه شناسي و روان‌شناسي دارد و سعي مي‌کنيم به مباحثي بپردازيم که نياز مردم جامعه است.
ستوده در پايان گفت: در هر فصل با اضافه کردن آيتم‌هايي به برنامه تغييراتي ايجاد مي‌کنيم. به هر حال تغيير، لازمه يک برنامه راديويي و جزو لاينفک آن است و ما سعي مي‌کنيم برنامه ايرانشهر را براي شنوندگان به روز کنيم.
يک شخصيت فانتزي
شخصيت کمال همنشين، ميان شنوندگان جا باز کرده و با آن همذات‌پنداري مي‌کنند. گوينده اين شخصيت درباره پذيرش شکل‌گيري آن در برنامه ايرانشهر گفت: دوستان پيشنهاد کردند يک کاراکتر طنز در برنامه داشته باشند که به موضوعات اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي و ... اشراف داشته باشد. يعني در هر حوزه‌اي صاحب نظر باشد و در قالب طنز و شوخي به مسائل مبتلا به جامعه بپردازد.
وي ادامه داد: به همين دليل شخصيت کمال همنشين شکل گرفت و از آنجا که او با افراد مختلف نشست و برخاست داشته، از هر کس چيزي ياد گرفته و حالا در قالب طنز و شوخي مسائل روز جامعه را به چالش مي‌کشد. اين کاراکتر فانتزي است و مختص به يک زمان يا مکان خاصي نيست. يعني به جغرافيا يا زبان خاصي ارتباط ندارد و بهلول‌وار به مسائل مي‌پردازد. در ضمن موضوعات را گروه مشخص مي‌کند و با من در ميان مي‌گذارد. تا يک ماه قبل بيشتر بداهه‌پردازي بود، ولي از يک ماه قبل يک گروه نويسنده حرفه‌اي، محتواي کمال همنشين را تامين مي‌کنند و بر اين اساس من صحبت و
بداهه‌پردازي مي‌کنم.
در ايرانشهر شعار نمي‌دهيم
ليلا صفري که يکي از گويندگان ايرانشهر است، درباره پذيرش گويندگي اين برنامه به خبرنگار ما گفت: اولين ويژگي اين برنامه، ارتباط مستقيم با مخاطب است. اين براي من خيلي اهميت دارد. در اين برنامه به هيچ وجه ادا و اطوار نداريم و شعار نمي‌دهيم. وقتي من به عنوان ليلا صفري، پشت ميکروفن اين برنامه قرار مي‌گيرد، نماينده مردم هستيم؛ بنابراين بازي نمي‌کنم و خودم هستم. رسالت ما رساندن پيام است و سعي داريم ارتباط دو سويه با مخاطب داشته باشيم. من اين حسن برنامه را خيلي دوست دارم و برايم جذاب است.
وي ادامه داد: خوشبختانه تا امروز بازتاب مخاطبان هم خيلي خوب است و برنامه ايرانشهر واقعاً پوياست. با اين که اجراهاي من هميشه جدي است. اما در اين برنامه از جدي بودن فاصله گرفتم. در ضمن مراقب بودم اجرايم لوس نباشد.
اين گوينده در پايان افزود: گويندگي اين برنامه برايم جايگاه بالايي دارد و مي‌توانم در يک جمله بگويم دلچسب است و سعي مي‌کنم برنامه براي شنوندگان شنيدني باشد.
فاطمه عودباشي

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۲۸۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز احداث محور ارتباطی روستا‌های شمالی دهاقان به مهیار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مصطفی خضری معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان گفت: در سفر یک روز به شهرستان دهاقان طرح برق رسانی به منطقه آستانه بودجان به طول ۱۰ کیلومتر و با بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه به بهره برداری رسید و احداث مرحله دوم آن به طول ۵ کیلومتر و اعتباری بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال نیزآغاز شد.


در این مراسم ساختمان شماره ۲ فرمانداری شهرستان دهاقان، ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان به صورت رسمی افتتاح و همچنین واحد تولیدی بخاری صنعتی با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال و مساحت ۶۱۰۰ متر مربع نیز افتتاح شد.

دیگر خبرها

  • وقتی از یک پل می توان پول هنگفت درآورد!
  • معلمان، آموزش مهارت‌های زندگی به نوجوانان را جدی بگیرند
  • کوشک جلالی با «آرت» به تماشاخانه ایرانشهر می‌آید
  • پرونده تخلف برای ۵ واحد صنفی در ایرانشهر تشکیل شد
  • آغاز احداث محور ارتباطی روستا‌های شمالی دهاقان به مهیار
  • تداوم پایداری ارتباطات مخابراتی خوزستان
  • پایداری ارتباطات مخابراتی خوزستان با وجود بارندگی‌های اخیر
  • بازگشایی راه ارتباطی ۲ روستای سیل‌زده شهرستان داورزن
  • ایجاد مهارت و کمک به شعار سال هدف اصلی دانشگاه علمی و کاربردی
  • بازگشت سیلاب به «بهانگر» در داورزن و تخریب پل ارتباطی روستا